|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Epikur
|
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnBig deal. Det er jo helt utrolig at moren ikke sjekket navnebåndet, jeg trodde jo lenge at saken var at det var navnelappen som var forbyttet, men så var problemet at hun ikke kunne lese?
![]() |
#42 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnÅ miste jobben for dette er i vel overkant synes nå jeg. Det er menneskelig å feile, noen feil er mer alvorlig enn andre, men dette var ingen livsfarlig situasjon.
![]() |
#43 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnJeg synes det er helt merkelig at moren kunne ta feil av barnet. Jeg hadde kjent igjen mitt eget barn om så det var 20 barn som lignet på avdelingen. Sist redigert av Fruktflua : 19-02-10 kl 15:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgn
Eh, hallo. Jeg var livredd for å få feil baby, så jeg stirret og stirret og prøvde å feste meg ved trekk ved barnet som skulle gjøre det lett å kjenne igjen. Med eldstemann var det greit, for han var mye mørkere enn de andre, men med andremann var det verre. Nyfødte babyer kan være temmelig like, altså. Urinstinkt, du liksom.
![]() |
#45 |
This is normal!
|
Jeg må fnise litt av dette, jeg. Jeg har født to barn men har aldri opplevd urinstinkt, "nærhet med Moder Jord" eller noe i den duren. Som nevnt over så hadde jeg også problemer med å kjenne igjen eldstejenta blant fem andre babyer på barsel.
![]() |
![]() |
#46 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnHe he - urinstinkt eller ei. Da jeg fikk Storebror var jeg både i forkant, og i etterkant, helt ødelagt av lyskestrekk, kunne knapt krøke meg over gulvet uten krykker. Jeg fikk fysioterapibehandling under barseloppholdet, og Storebror ble passet av pleierne så lenge.
![]() |
#47 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnMulig jeg er i overkant ikke-katastrofetenker, men det falt meg aldri inn å være bekymret eller livredd for å miste/forbytte babyen min på sykehuset.
![]() |
#48 |
Bedreviter
|
Jeg var borte fra Frøkna noen timer første natten etter at hun ble født; jeg hadde ikke sover på halvannet døgn, og pleierne tilbud seg å passe henne mens jeg sov. Midt på natten våknet jeg og ville ha henne hos meg, og da ruslet jeg inn på pauserommet, der fem–seks senger sto på rad og rekke med sovende babyer i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnSynes det mest er ei trist sak. Ingen var ungane har lidd noko under dette, men for foreldra må det vere vanskeleg, og ein får sikkert veldig mange tankar.
![]() |
#51 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnMed en 8-åring og litt avstand til hele problemstillingen, tenker jeg at feil kan skje og at det ikke hadde hatt all verdens å gjøre for min "mor-barn-relasjon" resten av livet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnJeg er enig med de fleste her: Om babyene hadde på grunn av slurv fra helsepersonellet sin side, ikke hatt riktig navnelapp: Streng gjennomgang av rutiner og prat med personellet.
![]() |
#53 |
By the Sea
|
Eh, ja.
![]() |
#54 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Jeg skrev jo at jeg hadde et urinstinkt jeg tidligere (pre-barn) ikke kunne tro at eksisterte, men jeg virkelig var et primitivt dyr ifht. fødsel og barsel. Jeg hørte til og med forskjell på min og 14 andre babyers gråt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Pauset
|
Ja man kan jo diskutere hvem som er sløvest egentlig. Greit å være full av hormoner og være en som nettopp har født osv, men man føder tross alt ikke hver dag. De ansatte på sykehuset derimot... dette er deres hverdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Mother of Dragons
|
Det er jeg helt uenig i, å ikke sjekke navnelappe, spesielt når du stusser på utseende, hvor dum er det lov å være altså? Jeg blir trøtt av dette at vanlige mennesker skal ha null ansvar for seg selv og sitt, mens den som er i jobb ikke skal ha tabbekvote i det hele tatt. Mennesker er mennnesker og ingen er perfekte, men ingen kan totalt frigjøres for kravet om at man skal prøve å bruke hodet altså. Det er da lov å kunne forvente noe tankegang hos nybakte mødre også.
![]() |
#57 |
Passiv
|
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnFeil skjer. Dette var ikke en av de verste. Mora har jo grunn til å rødme her hun også. |
![]() |
![]() |
#58 |
By the Sea
|
Les innlegget til Joika én gang til - dere er jo helt enige!
![]() |
#59 |
Drømmer
|
Du vet at dere er enige?les engang til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Passiv
|