Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvor lang tid bruker du på deg selv om morgenen før jobb?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Hvor lang tid bruker du på deg selv om morgenen før jobb?
0 minutter, naturlig skjønnhet 3 1,82%
< 10 min 34 20,61%
10-20 min 64 38,79%
20-30 min 40 24,24%
30-40 min 14 8,48%
40-50 min 3 1,82%
50-60 min 6 3,64%
Mer enn 1 time 3 1,82%
Mer enn 2 timer 0 0%
Dustepoll! 0 0%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 165. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-10, 04:33   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på deg selv om morgenen før jobb?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Mens jeg tenker: Hvordan orker jeg dette hver morgen? Hvordan orker MENNESKEHETEN dette hver morgen? Hvordan har vi overlevd som art når vi må gjøre noe så fælt som å stå opp hver eneste dag hele livet.

Og så tenker jeg: Hold ut, hold ut. Om ikke lenge sitter du på bussen, og da kan du soooooove.

Jeg tror de fineste timene på dagen for meg har vært fra 6-8 de siste årene. Det er jo så godt å begynne på nytt.
Klokka ringer, også har jeg lagt inn en festlig melding til meg selv sammen med vekkingen hver kveld, så jeg slår av vekkerklokken og humrer litt av/for meg selv, også bare koser jeg meg igjennom morgenstunden, liksom.

Jeg er skikelig irriterende å bo sammen med på morgenen, forresten.

Gammel 29-01-10, 22:46   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dusjer om kvelden - sminker meg og kler på meg - bruker ikke mer enn ti minutter.

Gammel 29-01-10, 22:48   #3
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker eh halv time, dusjer og 5minutterssminke, og tannpuss til slutt.

Spiser frokost innimellom og steller og får istand Unge, men det teller vel ikke her.

Gammel 29-01-10, 22:49   #4
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Så lang tid som det tar å gre håret, kle på meg og dytte inn kontaktlinsene.

Gammel 29-01-10, 23:31   #5
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Så lang tid som det tar å gre håret, kle på meg og dytte inn kontaktlinsene.

Omtrent det samme her. (Dersom jeg grer håret, noen ganger går alt i en strikk ugredd. )

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 22:51   #6
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg valgte 30-40 minutter. Og det er etter jeg begynte å dusje kvelden før.

Tidligere brukte jeg rundt 1 time, men da gikk mye av tiden til dusjing.
Jeg trenger ikke tenke på å fikse noe annet enn meg selv siden jeg er ute av døren før klokken 06.10 når jeg skal på jobb.

Gammel 29-01-10, 22:53   #7
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Før jeg fikk barn pleide jeg å si at jeg var helt avhengig av å spise frokost og lese avisen i en time hver morgen og at det kunne jeg aldri slutte med om det så betydde å stå opp klokka fem. Jaja...

Gammel 29-01-10, 22:53   #8
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker 20-30 minutter på å dusje, ordne håret, sminke meg og finne klær. De dagene jeg henter har jeg ofte ordnet klærne på forhånd siden vi ofte har Småen i sengen i løpet av natten og vi forsøker å få han til å sove til 07, og da kan det ikke være noe bråk eller lys på soverommet.

Gammel 29-01-10, 22:59   #9
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Dusjer på kvelden. Bruker mindre en 10 minutter på meg selv på morgenen. Klær på meg, finner noe på 30 sek. Fikser litt på panneluggen, mascara og litt rouge. Ferdig.

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 23:34   #10
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Maks ti minutter. Foretrekker å sove lengst mulig.

Opp av senga, i klærne, steller meg litt på badet med en liten kattevask, tur med hårbørsten over håret, liten spray med parfyme og litt deo. Kanskje litt pynt i håret og litt i øra. Spiser frokost. Pusser tenner og klar for dagen

Gammel 29-01-10, 23:46   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På ti minutter?!

Hjertet mitt hadde stoppa.

Gammel 30-01-10, 00:29   #12
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

0 minutter, men det er fordi jeg har et frimerke klistret på meg fra jeg gløtter på øyelokkene, og tre svært så søvnige familiemedlemmer å klargjøre i tillegg.
Og nå om vinteren gidder jeg ikke å stå opp tidligere, dessuten våkner Frimerket så snart jeg setter lilletåa i trappa.

Jeg har også et slikt frimerke, men jeg klarer ikke å dusje og kle på meg på 0 minutter.

Gammel 30-01-10, 00:36   #13
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker minst en time. Jeg står opp, tisser og går i dusjen. Omtrent når jeg skyller ut av håret kjenner jeg kallet, og må på do etter å ha tørket meg. Ferdig med dobesøk, går jeg inn og smører ansiktskremer, bodylotion og børster hår og tenner. Sminker meg. Tar gelé i håret og føner det. Finner klær og går for å vekke jentene. Bruker litt tid på å lirke og motivere, og å megle. Går ned for å lage frokost. Jentene klarer seg stort sett selv med frokost og matpakke, men det hender jeg må motivere litt ekstra dersom humøret er dårlig eller de er litt sene med å stå opp. De siste dagene har jeg knappet litt ned på tiden jeg bruker, fordi jeg har tatt med meg frokosten i bilen. Det er kø på vei inn til byen, så da sitter jeg der med knekkebrødene mine og latten min.

Gammel 30-01-10, 00:45   #14
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser spørsmålet er hvor lang tid jeg bruker på meg selv, og det klarer jeg ikke gi noe entydig svar på. Jeg gjør nemlig alt mulig annet mellom å stelle meg selv. Henger opp litt tøy, finner fram klær og utstyr til jentene, lager eggerøre til frokosten deres, diller og lokker for å motivere dem til å stå opp …

Gammel 30-01-10, 00:54   #15
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har også et frimerke, så tiden jeg bruker alene på meg selv er vanskelig å skille ut - jeg dusjer - hun sitter enten i badebalja utenfor dusjen, står utenfor og åpner og lukker dusjdørene eller henger rundt benet mitt inni dusjen Jeg tørker meg selv og har henne i håndkle på fanget. Tar på meg selv undertøy, tar på henne bleie. Kler stort sett på henne først, så meg selv, legger frem klær til storesøster, roper på mannen, vekker storesøster, spiser en skive ved kjøkkenbenken, legger matbokser (laget i stand om kvelden) i sekkene, roper på mannen, vekker storesøster, ordner håret, tar på litt mascara, roper på mannen, vekker storesøster, går opp på soverommet og truer mannen med at hvis ikke han står opp snart må jeg bare dra, og han får levere selv i barnehagen uten bil. Som oftest er både mann og storesøster i klærne ti minutter etter siste vekking - hvis ikke er jeg alene i bilen på vei til jobb, og mann og jentene kommer seg etterhvert avgårde med bussen...

Mye er gjort på en time, men sånn på meg selv alene 10-15 minutter, tenker jeg...

Gammel 30-01-10, 01:09   #16
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

10-20 minutter til sammen på dusjing, sminking og hårfiksing, tenker jeg. Bruker en times tid totalt, men en del av den tiden er frokostlaging og -spising og forberedelse av lunsj hvis jeg ikke har det klart fra før. Har ikke barn enda.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 02:24   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

10 til 20 mnutter, og da har både dusjet, sminket meg, spist frokost og kikket i avisen. :effektiv:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 02:26   #18
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

10 til 20 mnutter, og da har både dusjet, sminket meg, spist frokost og kikket i avisen. :effektiv:

Det der forstår jeg ikke. Jeg bruker minst 15 minutter bare på dobesøk.

Gammel 30-01-10, 02:27   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men har du funnet soundtrack for dagen?

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å bruke bare 10-20 minutter på dusj, smink, spis og les. Jeg fatter det ikke. :imponert:

Gammel 30-01-10, 02:27   #20
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Heldige meg har hvertfall 10 minutter til meg selv etter alle andre har fått sitt. På de ti minuttene, skal jeg dusje, kle og sminke meg. :lynrask:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.