Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg undrer meg på hvorfor

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-10, 14:44   #41
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg undrer meg på hvorfor

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jepp. Jeg er helt med på den, og går alltid for den mest logiske løsningen selv. Noen ytterst få ganger mener jeg likevel at den mest logiske løsningen faktisk er at noe "uforklarlig" har skjedd." Som f.eks i Anna Elisabeth Westerlund historiene på åttitallet.

Skrev litt om det i en tråd for en stund siden.

Men du har jo ikke sjekket hvor utrolig mange ganger Anna Elisabeth Westerlund tok helt feil, og disse historiene er jo ikke sjekket opp heller. Det er jo ikke noe bevis for noe som helst.

Egentlig synes jeg det er rart at noen i hele verden tror på synske etter at ingen av dem forutså 9/11.

Gammel 12-01-10, 14:46   #42
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Jeg er fan av Penn and Teller.
Et lite klipp.

Veldig bra eksempel på coldreading, den første mannen der. Og jeg må si, om jeg møter på noen som tror på medier uten å brukt et minutt på å sette seg inn i standard cold-reading-teknikker så er det ikke arrogant av meg å være lite interessert i det de har å si om saken. Skal man ha meninger og diskutere så må man da sette seg bittelitt inn i ting.

Gammel 12-01-10, 14:47   #43
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Man kan også pakke svada inn i forskning og seriøs mediekontekst.
http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle3460872.ece

Like dumt det(og til tider like morsomt)

Gammel 12-01-10, 14:47   #44
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Håkkei, den frekke og kjipe aC har registrert at det er en overvekt av alternative som desperat klynger seg til håpet om at de har vært mayaprinsesser i tidligere liv, at husene deres er hjemsøkt av unge jomfruer som ble drept på bestialske, men underholdende måter, at de har kontakt med ånder fra den andre siden som råder de i økonomiske avgjørelser og at bankelydene fra rørene er ekkoer fra sjeler som er fanget i et evig helvete i et parallellt univers - at de har en tendens til å ha ufattelig kjedelige liv.

Det er min sannhet, ergo er den sann.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 14:52   #45
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er veldig få som var regnskapsførere i sitt tidligere liv. Verden må ha vært overbefolket av prinsesser som ble myrdet på sjalusiens alter.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 15:21   #46
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pussig, egentlig. Regnskap kan jo være veldig spennende. Plutselig går det ikke i null!

Gammel 12-01-10, 15:26   #47
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Pussig, egentlig. Regnskap kan jo være veldig spennende. Plutselig går det ikke i null!

Hvis du synes regnskap er spennende så kan jeg anbefale deg et kurs i sql. Det er altså da rett og slett så spennende at det nesten skulle vært så man må betale for å gå på jobben. (Hvilket er det alle konsulenter stort sett hevder de må med all skatten.)

Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 15:28   #48
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hvis du synes regnskap er spennende så kan jeg anbefale deg et kurs i sql. Det er altså da rett og slett så spennende at det nesten skulle vært så man må betale for å gå på jobben. (Hvilket er det alle konsulenter stort sett hevder de må med all skatten.)

Hm. Neitakk?

Gammel 12-01-10, 15:38   #49
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er veldig få som var regnskapsførere i sitt tidligere liv. Verden må ha vært overbefolket av prinsesser som ble myrdet på sjalusiens alter.

Ikke sant?

Det er sjelden at noen sier noe som dette: Jeg har hatt minst 10 tidligere liv, sånn var de:

400 fKr sølvslave i Athen, døde av skjørbuk
300 eKr Bonde i Norditalia, ikke noe skjedde hele livet.
400 eKr Gallisk barn, døde av infeksjon i ettårsalder
600 eKr Norsk barn, frøs i hjel
1030: Bodde ved Svolder og jobbet mest som fisker, men var ute og fisket sild da det eneste interessante som hendte det året, nemlig det store slaget, skjedde.
1200: Var kvinne, giftet bort som 14-åring til gammel gubbe med syfilis. Husker det var ofte kaldt og råkjedelig.
1500: Var jesuitt og torturerte masse folk, bare på gøy
1820: Døde som barn av tuberkulose
1825: Døde som barn av kolera
1845: Døde som 20-åring pga fosforforgiftning etter å ha jobbet tre år i fyrstikkfabrikken.

Gammel 12-01-10, 15:41   #50
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Gammel 12-01-10, 15:42   #51
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk høre av healeren min (nei, jeg gikk ikke til healer, men massasjedamen jeg gikk til, var healer også og nysgjerrigheten min tok overhånd) at jeg i et tidligere liv hadde vært ekstremt vakker, vært veldig ettertraktet og hadde hatt stor makt. Hun sa videre at man som regel blir det helt motsatte i sitt neste liv. Takk skal du ha, lizzom. Hun skjønte ikke selv hva hun impliserte, altså, for hun var veldig søt og snill.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 15:46   #52
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg fikk høre av healeren min (nei, jeg gikk ikke til healer, men massasjedamen jeg gikk til, var healer også og nysgjerrigheten min tok overhånd) at jeg i et tidligere liv hadde vært ekstremt vakker, vært veldig ettertraktet og hadde hatt stor makt. Hun sa videre at man som regel blir det helt motsatte i sitt neste liv. Takk skal du ha, lizzom. Hun skjønte ikke selv hva hun impliserte, altså, for hun var veldig søt og snill.

og

Jeg kommer til å bli medium og healer i neste liv jeg da. Om jeg kjøper en drøss med billige Uno-klær på salg og graver ned i skogen, kommer jeg til å huske hvor jeg gjemte dem? Det kan være lurt å få spart penger på den måten.

Gammel 12-01-10, 15:47   #53
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

og

That's just bloody perfect.

Gammel 12-01-10, 15:48   #54
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

og

Jeg kommer til å bli medium og healer i neste liv jeg da. Om jeg kjøper en drøss med billige Uno-klær på salg og graver ned i skogen, kommer jeg til å huske hvor jeg gjemte dem? Det kan være lurt å få spart penger på den måten.

Nei, men da har du sikkert openminded venner som kan "se" det!

Gammel 12-01-10, 15:49   #55
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det mest spennende med sql er som regel hvor i alle dager man f.eks. har brukt punktum i stedet for underscore sånn at den svartens lange søkestrengen ikke virker.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 15:51   #56
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det mest spennende med sql er som regel hvor i alle dager man f.eks. har brukt punktum i stedet for underscore sånn at den svartens lange søkestrengen ikke virker.

Håhåhåhåneida.
Det mest spennende med sql er å finne feilen som gjorde at man satte inn kontonummer der det skulle stå beløp på alle kundene man har avtalegiro til.

Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 15:56   #57
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg undrer meg på hvorfor...

Altså, de som har opplevd overnaturlige ting vil ikke snakke om det? Fordi de ikke blir trodd av alle? Jøss, jeg har tydeligvis en virkelighetsoppfatning som er helt på tur, for jeg synes da at det er snakk om spøkelser, helbredelser og ouija-brett hele tiden.

Har det slått deg at det muligens er på grunn av mediefremstillingen/-eksponeringen av "oss alternative" at de mer stillferdige, mindre bombastiske av oss velger å holde kjeft?

Jeg vet hva jeg har opplevd.
Og at jeg er åpen for mye.
Også for konstruktive argumenter for at mine opplevelser kan ha andre årsaker enn jeg tror.
Jeg tar ikke alt for god fisk, slett ikke.
Det er mye rart mellom himmel og jord, og da snakker jeg ikke om ånder og evner.
Og hadde jeg, som Brenda, vært nødt til å betale for en healing, hadde jeg nok vært ganske sikker på at det var humbug.

Jeg har hatt god effekt av noe naturmedisin, men det betyr ikke at jeg avskriver skolemedisin.
Jeg går til legen om det feiler meg noe altså ...

Gammel 12-01-10, 15:58   #58
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Har det slått deg at det muligens er på grunn av mediefremstillingen/-eksponeringen av "oss alternative" at de mer stillferdige, mindre bombastiske av oss velger å holde kjeft?

Jeg vet hva jeg har opplevd.
Og at jeg er åpen for mye.
Også for konstruktive argumenter for at mine opplevelser kan ha andre årsaker enn jeg tror.
Jeg tar ikke alt for god fisk, slett ikke.
Det er mye rart mellom himmel og jord, og da snakker jeg ikke om ånder og evner.
Og hadde jeg, som Brenda, vært nødt til å betale for en healing, hadde jeg nok vært ganske sikker på at det var humbug.

Jeg har hatt god effekt av noe naturmedisin, men det betyr ikke at jeg avskriver skolemedisin.
Jeg går til legen om det feiler meg noe altså ...

Jammen da er du jo ikke en sånn tankeløs en.

Gammel 12-01-10, 16:02   #59
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jammen da er du jo ikke en sånn tankeløs en.

Gammel 12-01-10, 16:38   #60
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Søren det lover ikke godt for neste gang æsse.

Emneord
den andre siden, klarsynthet, ånder

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.