|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Påkjørsel av katt
Det er i allefall et alternativ hvor man slipper å høre at hodeskallen bli knust og ikke minst slipper å se på at hjernemassen tyter ut. |
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Påkjørsel av kattGlitter - jeg bare ser for meg sjåførskolelæreren idet eleven fikser feilen med å sikte seg pent inn på kattens hode med venstre forhjul. |
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
For å være litt mer seriøs, Glitter. Klart den kan bevege på seg, da må du over igjen. Du kan jo ta varianten til Floksa med jekken. Selv har jeg alltid hatt en liten kniv i bilen, den hadde jeg brukt eller evt knukket nakken på den. |
|
|
|
#6 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Påkjørsel av kattJeg innser at jeg må være en skikkelig pingle på dette området. Klarer ikke å avlive større dyr enn veps. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
For håpentligvis så kjører jeg uten sjåførlærer om ikke så lenge, så det er kanskje lurt å lære seg teknikker som ikke involverer henne.
|
|
|
#9 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Påkjørsel av kattOm den er i stand til å bevege på seg kan det jo være vanskelig å vite om den er så skadet at den må avlives. Man vil jo nødig avlive en katt som kan fikses. Den vurderingen kan være vond å være den som står ansvarlig for.
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: Påkjørsel av kattOK, liten kniv i bilen var en god idé. Men man bør kanskje kunne bruke den for at det skal være noe hjelp. Jeg har aldri tatt livet av noe som helst, eller håndtert noe dødt, så jeg vil gjerne forsikre meg om at jeg ikke bare gjør større skade eller påfører dyret mer smerte.
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Om dyret ser ut til å være så skadet at det må avlives er det som regel også i sjokk. Man kan enten skjære strupen eller kutte ryggraden langt oppe i nakken. Det er hakket mindre traumatisk enn å dælje løs med en jekk. |
|
|
|
#12 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ble nesten litt redd for deg nå, Skvetten. Skjære strupen og kutte ryggraden, som om det var den mest naturlige ting i verden. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Påkjørsel av kattJeg føler et sterkt behov for å holde for øynene på katta hver gang jeg er innom denne tråden. Dere skulle høre ham: |
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Påkjørsel av kattJeg har en gang kjørt på en katt. Jeg og kjørelæreren stoppet, hentet noe hardt og tungt (jekken?) og gikk for å lete, men fant ikke dyret. Vi lette en god stund også. Det var på en øde landevei og ingen å si fra til. Jeg så jo at dyret "spant" rundt seg selv og bortover i bakspeilet før vi fikk stoppet, så jeg antar at det har "krampet" seg av gårde et godt stykke. Det var fælt.
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Glitter - I rest my case. |
|
|
|