Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julebord: Med eller uten følge?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-09, 14:12   #41
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julebord: Med eller uten følge?

Vi praktiserer litt ymse på min arbeidsplass.
Nå jobber jeg et sted og med noe som medfører at vi kollegaer sjelden ser hverandre. Vi sntes derfor at det er veldig fint å ha julebord uten følge.
Men vi har også hat med følge. Vi ansatte kan bestemme dette selv.

Min manns aarbeidsplass har vinterfest etter jul istedet for julebord. Han er baker , så de er svær travle nå før jul. Annenhvert år er det med partner. Veldig grei ordning.

Gammel 06-12-09, 14:15   #42
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært med mannen på mange julebord. Han jobbet lenge på en 100% mannsdominert arbeidsplass, så det var vel derfor vi ble invitert med. Der jeg har jobbet i mange år har vi ikke hatt julebord, bare en julelunsj i arbeidstiden, og da uten følge.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 14:20   #43
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi har julebord uten partner, og betaler egenandel på 200. Nå har jeg blitt kjæreste med en som jobber samme sted som meg, annen avdeling men samme julebord / sommerfester etc., så vi har i grunnen vært på julebord sammen før uten å vite om hverandre. Jeg har alltid vært veldig glad for at julebordene jeg går på ikke er med partner, det er ikke spesielt gøy når en er singel og "alle andre" har med noen. Når vi først jobber samme sted, er det imidlertid veldig koselig å være på fest sammen.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 14:28   #44
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Vi har hatt begge deler der hvor jeg jobber. (Barnehage) I år er det med følge, og vi skal i tillegg være sammen med skolen. Greit å være litt flere!

Mannen jobber i Statoil, der er det vanlig med følge.

Gammel 06-12-09, 15:37   #45
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Vi har julebord med følge. Det er litt kjipt synes jeg, for min mann kan som oftest ikke pga. jobbsituasjon.

Derfor har jeg for første gang i år vært på julebord nettopp fordi vi var en del damer fra jobben som ikke skulle ha følge med. Da var det kjekt å gå, men ikke så kjekt som de festene vi har uten følge, for man blir ikke bydd opp til dans.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 16:05   #46
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg jobber også i det offentlige og betaler for herligheten selv, dvs vi har kurvfest både i fjor og i år. I år så kunne jeg ikke, og det er selvsagt uten følge.

Mannens julebord er med følge, enn så lenge. De begynner å bli ganske så mange ansatte så det spørs hvor lenge jeg får lov til å være med.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 16:19   #47
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

vi hadde "julebord2 i går på min jobb, bare for de ansatte. Var på en gård, først islandshesteridning så matservering i el lavo etter på.vi ble hentet der oppe i 23.30 tiden så var hjemme kl 24 Ikke akurat det julebordet en del av oss er vant med. Giddet ike dra på byen da vi kom ned. luktet jo ved og fanskap :/

mann sin gammeljobb hadde før jul med partner, manns nyjobb har årsfest etterjul for hele konsernet med partner-De bruker å ha julebord for bare de på avdelingen før jul. I fjor slo de seg i hop med eletrikerne og laget lutefisk på jobb

Gammel 06-12-09, 16:30   #48
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Jobben min har alltid uten partner, jobben til mannen har alltid påkostede julebord, med partner.

Samme her. Bare at mannens julebord holdes i januar/februar.

Gammel 06-12-09, 16:40   #49
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Jobben min har alltid uten partner, jobben til mannen har alltid påkostede julebord, med partner.

Samme her.

Gammel 06-12-09, 16:47   #50
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri vært på julebord med (eller som) følge.

Gammel 06-12-09, 16:52   #51
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi betaler jo julebordet selv, og det er ikke vanlig med følge. Mannen sin jobb har hatt begge deler.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 16:52   #52
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge har julebord uten følge; henholdsvis stat og fylkeskommune.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 17:04   #53
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På mannens jobb er det med følge og det har det alltid vært, på min jobb er det uten følge.

Gammel 07-12-09, 12:05   #54
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Min jobb har julebord med følge, det synes jeg fungerer fint. Men mannen min er ikke så ofte med da, han er hjemme og passer ungene.

Mannen min sin jobb har julebord uten følge. Og det takker jeg høyere makter for, for det høres uhorvelig kjedelig ut.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 12:08   #55
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hos oss har det variert litt fra år til år, i fjor hadde vi med følge i år er det uten. Jeg synes faktisk begge deler er like greit.
På mannens jobb har vel alle julebort vært med følge, og de siste årene har vi hatt med hotellovernatting.
Men så har det også vært år hvor de ikke ha hatt julebord pga av andre arrangement(tur, jubileumsfest) i løpet av året og da har de gjerne hatt en julesammenkomst i kantinen som har vært uten følge.

Gammel 07-12-09, 12:22   #56
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

De fleste julebord vi har vært med på er med følge, men det er noen uten også. Der mannen jobber nå kjører de uten følge. Jeg synes det er gøyest å ha med følge, men det går fint uten også.

Gammel 07-12-09, 12:28   #57
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg jobber i kommunen, der er julebord uten følge..

Mannen har hatt mange forskjellige jobber, men i ett par av dem har det vært med følge.. og det har vært sååå koselig.
Der han jobber nå er alt uten følge (og de har en del tilstelninger i løpet av ett år), og det er kjedelig.. han tilbringer så mye tid på den jobben, at det hadde jo vært koselig å truffet de han jobber med og

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.