|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Hva ville du helst spist på julaften? | |||
| Ribbe |
|
49 | 26,78% |
| Pinnekjøtt |
|
83 | 45,36% |
| Kalkun |
|
26 | 14,21% |
| Juletorsk |
|
1 | 0,55% |
| Lutefisk |
|
5 | 2,73% |
| Andebryst |
|
2 | 1,09% |
| Grandiosa |
|
1 | 0,55% |
| Annet |
|
14 | 7,65% |
| Surstek |
|
2 | 1,09% |
| Deltakere: 183. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville du helst spist på julaften?Pinnekjøtt. Jeg er oppvokst med ribbe, men det synse jeg er så utrolig kjedelig. Har aldri hatt sansen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
![]() |
Sv: Hva ville du helst spist på julaften?Krysset av på ribbe,men etter som jeg har blitt eldre har jeg fått mer og mer sansen for pinnekjøtt med tilbehør. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hva ville du helst spist på julaften?Jeg er vokst opp med ribbe på julaften, så det er liksom julematen over alle for meg. Men jeg kan fint spise pinnekjøtt eller and uten å savne ribba, når jeg er sammen med svigers.
|
|
|
#5 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville du helst spist på julaften?Har ribbe med det som hører med, og det ER julaftenmiddag for meg! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Sv: Hva ville du helst spist på julaften?Skulle veldig, veldig gjerne spist kalkun på julaften, men så lenge vi feirer jul hos andre, blir det ribbe. Jeg spiser ikke ribbe, men spiser pappa sine medisterkaker. Litt stusselig på julaften synes jeg. Har også spist grandiosa et år, jeg var 18 år, spiste bare poteter og saus, og fikk velge noe annet. Da ble det grandiosa.
|
|
|
#7 |
|
Textrovert
|
Sv: Hva ville du helst spist på julaften?Jeg er vant med ribbe på julaften, så det er også det jeg helst vil spise. Vi feirer i England annenhver jul, og da synes jeg at kalkun hører med.
|
|
|
#8 |
|
Viser tenner
|
Sv: Hva ville du helst spist på julaften?Pinnekjøtt, helt klart, men vi kjører mannefamiliens tradisjon med ribbe, så nyyyyter vi pinnekjøttet 1. juledag når ikke ungene stresser med gavene ...
|
|
|
#9 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva ville du helst spist på julaften?
Jeg klarer ikke skjønne at mange klarer å få i seg to så kraftige middager etter hverandre. Ingen kritikk altså |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Hæ? Det er jo ikke på samme dag, og pinnekjøtt eller ribbe er jo vanlige middager, ikke alle spiser 4 tallerkener med 2 kg mat på til måltidet heller.
|
|
|
#11 |
|
X First Lady
Nå mente jeg ikke på samme dag da. Vi har ikke i oss så mye på julaften, men synes likevel det blir for mye med pinnekjøtt dagen etter ribba. Er ikke vant med det heller. Fra jeg var barn hadde vi enten fisk eller julepålegg og rester 1 juledag. Først 2 juledag kunne det være av vi spiste pinnekjøtt men det orker vi ikke hverken mannen eller jeg. Men så hender det av vi er invitert bort og da spiser vi det vi får selvsagt. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Er sikkert bare jeg som er skikkelig matvrak, jeg kunne spist ribbe og pinnekjøtt og surstek og kalkun og slikt hver dag.
|
|
|
#13 |
|
nju nja njo
|
Sv: Hva ville du helst spist på julaften?Svarte ribbe fordi det er det vi alltid har, selv om jeg egentlig synes pinnekjøtt og lutefisk er best. Har pinnekjøtt 1. juledag da, og lutefisk i løpet av romjula.
|
|
|
#15 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hva ville du helst spist på julaften?Pinnekjött. Det spiser vi ogsaa. Alternativet maatte blitt lutefisk. Svineribbe liker jeg ikke noe saerlig. Kalkun har vi paa nyttaarsaften. Tysk and (og tilsvarende) blir det nok av paa div. fester i desember. Torsk er over hodet ikke jul for meg (men godt for det, altsaa). |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Hva ville du helst spist på julaften?Jeg truet mamma og pappa i mange år om at kom de til meg noen gang til jul skulle de få Spaghetti Ala Capri
|
|
|
|
#18 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Hva ville du helst spist på julaften?Men, er det noen her som får litt vondt i tennene av pinnekjøtt? Sikkert rart spørsmål, men hver gang jeg har spist pinnekjøtt får jeg sånn "gnagsår" i tennene. Skjønner ingenting. Jeg har selvsagt tilberedt det riktig, og det skjer samme om jeg spiser det her hjemme eller hos andre/ute. Det er verdt det siden det er så godt, men irriterende allikevel. Noen som vet hvorfor det skjer?
|
|
|
#19 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville du helst spist på julaften?Ingen julaften uten kalkun
|
![]() |