Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Går dere ALDRI fra barna i bilen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-09, 16:59   #1
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Akkurat DET kommer veldig ann på setet.
Vi har nemlig ikke isofix (?) og å ta ut sete uten og vekke sovende baby, er en umulighet, i allefall for kløne meg.
Dessuten liker jeg ikke å feste det, med baby i. For da får jeg ikke strammet forskriftsmessig.

Når ungene var små hadde ikke vi bil med isofix. Vi hadde et vanlig 0-13 kg sete. De er veldig enkle å ta inn og ut av bilen. Det setet stod aldri i bilen når det ikke var i bruke. Jeg bar alltid barnet sittende i setet inn i huset. Kan jo ikke sette en en baby i et kaldt sete. Det er noe annet med de setene som sitter fastmontert i bilen. De lot jeg stå i hele tiden men da var også ungene mye større.

Gammel 14-11-09, 16:43   #2
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lar jentene mine sitte i bilen mens jeg handler uten å være livredd for det. De er store, og de finner ikke på noe tull, og bilen er aldri igang mens de sitter der.

Gammel 14-11-09, 16:47   #3
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Har ikke bil :enkel:

Men i de tilfelle de sitter i en bil, så går jeg fra de. De er 7 og 9 år, og kan fint sitte alene i bil mens jeg handler litt. De er hjemme alene også, om jeg må gå i butikken.

Gammel 14-11-09, 16:53   #4
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Eldstefrøkna sitter av og til igjen i bilen. Det er visst ikke så stas å være med mamma og handle lenger.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 17:18   #5
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke huske at det har skjedd noen gang, nei.

Gammel 14-11-09, 17:26   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjelden, men det er pga svært pysete unger. De tør ikke. Jeg overtaler dem hvis jeg skal inn og betale bensin, men det forekommer sjelden. Det jeg er mest redd for, er at de skal få panikk, grine, gå ut av bilen og lete etter meg, med alt det kan innebære av løping over parkeringsplasser, smelle døra i bilen ved siden av etc etc.

Men det er ytterst sjelden jeg har behov for å gå fra bilen uten dem i, egentlig. Vi handler på andre måter og eldstejenta er med inn i barnehagen når vi leverer minstemann.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 17:29   #7
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg har inntil nylig alltid tatt med min snart 3 år gamle på butikken. Men i det siste har jeg begynt å la henne sitte i bilen mens jeg løper inn etter posten. Det tar 3 min. Men å gå inn å handle uten at hun er med kan jeg ikke, kun hvis storesøs er med og sitter sammen med henne. HUn er 10 år.

Ellers er jeg veldig opptatt av sol, varme osv. så jeg er skeptisk til å gå fra av slike grunner også. Og sovende lillesøs kan jeg iallfall ikke gåfra, da blir det hysterico når hun våkner. Kjenner henne så godt, at det hadde ikke falt i god jord.

Gammel 14-11-09, 20:39   #8
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lar dere bilen stå åpen når dere går fra bilen med ungene i? Jeg låser bestandig for jeg vil jo ikke at noen andre skal ha muligheten til og komme inn i bilen den korte stunden. Ungene er store nok til og ta av beltene selv og dørene går opp innenfra så fort de tar i håndtaket for og åpne døra. At bilen skal trille eller noe sånt er jeg aldri redd for, for jeg parkerer bestandig på flat mark og setter håndbrekket på om ungene skal sitte inni der. Og det er ingen ting ungene klarer og løsne på der så lenge nøkkelen ikke er i bilen.

Sist redigert av Elisabet : 14-11-09 kl 20:44.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 17:53   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Min sønn er ikke 15vmnd gammel enda da. Men nei, han er ikke alene i bilen. Evt utenfor huset mens jeg henter jakka mi og låser døra, det er max (og da hører jeg ham jo inn) Om jeg skal gjøre det når jeg fyller drivstoff, så er det bare dersom det er kortbetaling på pumpa. Somregel gjør vi slikt når vi er på tur to voksne, så da er han ikke alene heller, sånnsett. Jeg lar ham ikke være der alene om han sover og jeg skal handle, da blir det enten ikke handlet, eller han vekkes.

Men, når han blir eldre, så får vi vurdere det. Jeg husker at vi fikk sitte i bilen mens våre foreldre handlet. Men da var vi ganske store. Og ville aldri funnet på å ta av bremsen, vi fikk ha på strømmen så vi kunne høre radio.

Gammel 14-11-09, 18:02   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda, noen ganger. Feks om jeg skal løpe inn på posten (les: den lokale bensinstasjonen) med en pakke etc. Når det gjelder butikken så kan jeg la Hannah sitte igjen mens jeg løper inn, men ikke Peder (alene). Jeg lar dog aldri bilen stå å gå mens de er i bilen alene. Bensin betaler jeg ved pumpa, så da går jeg ikke ifra. Jeg har gått i fra Peder et par ganger mens jeg har løpt inn og hentet Hannah i bhg også.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 18:06   #11
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg har helt siden ungene var nyfødte latt dem sitte i bien ved fylling og mens jeg gikk inn og betalte.

Når de ble litt større, så kunne jeg også løpe kjapt inn på en butikk. Her hjemme har de også sittet i bilen mens vi har båret inn varer og slikt.

Jeg har aldri hatt problemer med dette, så lenge det har vært på steder hvor jeg ser bilen fra der jeg er.

Jeg stopper selvfølgelig motoren, og tar med meg nøkkelen. Mobil og evt andre fristende ting blir tatt med eller lagt unna slik at det ikke synes. Og, jeg låser _aldri_ bilen med ungene inni.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 18:13   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er enda ingen i tråden som har sagt noe om hvordan ungene reagerer på å sitte alene i bilen?

Synes alle barn det er helt topp, eller kan det hende de begynner å grine? Jeg tror det er redselen for at de skal bli redde som er hovedårsaken for at jeg knapt har gått fra dem, ikke redselen for at andre skal ta dem med seg eller noe sånt...

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 18:17   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er enda ingen i tråden som har sagt noe om hvordan ungene reagerer på å sitte alene i bilen?

Synes alle barn det er helt topp, eller kan det hende de begynner å grine? Jeg tror det er redselen for at de skal bli redde som er hovedårsaken for at jeg knapt har gått fra dem, ikke redselen for at andre skal ta dem med seg eller noe sånt...

Mine barn har aldri reagert negativt iallefall.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 18:19   #14
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Mine har aldri reagert negativt. Hadde de det, så hadde jeg ikke gått fra dem heller.

Som babyer var det ikke ofte at jeg forlot dem i bilen. Det var jo kun ved fylling av drivstoff, og da så de meg i vinduet mens jeg fylte, og den tiden det tok å gå inn å betale var jo veldig kort.

Når de ble større så har jeg forklart at jeg skal gå en kjapp tur, og jeg har vist dem hvor jeg går, slik at de kunne følge meg med øynene.

Og, når de ble større så har jeg aldri gått fra et sovende barn i bilen. Sov den ene og den andre var våken, så kunne jeg, men aldri et barn alene. Dette fordi at jeg ante faren for panikk om de våkner og oppdager at de er alene.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 18:21   #15
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Mine har i vært strålende fornøyde med å få lov til å sitte alene i bilen. Jeg aldri opplevd at de har gråt eller var lei seg når jeg kom tilbake. Så her har det bare vært helt topp. Nå gikk ikke fra de i bilen før de var rundt 3 år heller da.

Gammel 14-11-09, 22:11   #16
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Min har aldri sittet igjen i bilen uten at det har vært på grunnlag av eget ønske. Men, igjen - min var rimelig stor da jeg begynte med å la han få lov til det.

Libra er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 18:17   #17
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Joda, jeg gjør det. Nå skal det sant sies at jeg ikke bor i særlig tettbygde strøk og det er bare kjappe turer for små ærend. Men jeg ville vel aldri verden funnet på å tatt med meg hele gjengen ut av bilen for å stikke inn i for eksempel minibanken.

Gammel 14-11-09, 18:20   #18
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine barn har det helt fint et minutt eller to alene i bilen. Om jeg blir litt lengre borte pleier jeg å bestikke dem med noe frukt eller lignende og forbereder dem på at jeg blir borte i så og så lenge og parkerer nært inngangen på butikken sånn at de kan se inn vinduene. Om jeg skal ha flere enn tre ting på butikken tar jeg dem med meg.

Gammel 14-11-09, 19:01   #19
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De sitter bilen iblant. Kun når jeg er på "lokalbutikken" - De gangene de sitter i bilen, så er det fordi storebror insisterer. Jeg bestemmer aldri at de skal sitte igjen - men når de ønsker det selv, så synes jeg det er helt ok.

Gammel 14-11-09, 19:07   #20
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri noen som har begynt å grine, nei. Det har jo vært snakk om ytterst få minutter og de har ikke følt seg redde eller ukomfortable i det hele tatt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00.