|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
superbruker
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?
Når ungene var små hadde ikke vi bil med isofix. Vi hadde et vanlig 0-13 kg sete. De er veldig enkle å ta inn og ut av bilen. Det setet stod aldri i bilen når det ikke var i bruke. Jeg bar alltid barnet sittende i setet inn i huset. Kan jo ikke sette en en baby i et kaldt sete.
|
|
|
#2 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg lar jentene mine sitte i bilen mens jeg handler uten å være livredd for det. De er store, og de finner ikke på noe tull, og bilen er aldri igang mens de sitter der.
|
|
|
#3 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Har ikke bil :enkel:
|
|
|
#6 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Sjelden, men det er pga svært pysete unger. De tør ikke. Jeg overtaler dem hvis jeg skal inn og betale bensin, men det forekommer sjelden. Det jeg er mest redd for, er at de skal få panikk, grine, gå ut av bilen og lete etter meg, med alt det kan innebære av løping over parkeringsplasser, smelle døra i bilen ved siden av etc etc. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg har inntil nylig alltid tatt med min snart 3 år gamle på butikken. Men i det siste har jeg begynt å la henne sitte i bilen mens jeg løper inn etter posten. Det tar 3 min. Men å gå inn å handle uten at hun er med kan jeg ikke, kun hvis storesøs er med og sitter sammen med henne. HUn er 10 år.
|
|
|
#8 |
|
Står på egne ben
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Lar dere bilen stå åpen når dere går fra bilen med ungene i? Jeg låser bestandig for jeg vil jo ikke at noen andre skal ha muligheten til og komme inn i bilen den korte stunden. Ungene er store nok til og ta av beltene selv og dørene går opp innenfra så fort de tar i håndtaket for og åpne døra. At bilen skal trille eller noe sånt er jeg aldri redd for, for jeg parkerer bestandig på flat mark og setter håndbrekket på om ungene skal sitte inni der. Og det er ingen ting ungene klarer og løsne på der så lenge nøkkelen ikke er i bilen. Sist redigert av Elisabet : 14-11-09 kl 20:44. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Min sønn er ikke 15vmnd gammel enda da. Men nei, han er ikke alene i bilen. Evt utenfor huset mens jeg henter jakka mi og låser døra, det er max (og da hører jeg ham jo inn) Om jeg skal gjøre det når jeg fyller drivstoff, så er det bare dersom det er kortbetaling på pumpa. Somregel gjør vi slikt når vi er på tur to voksne, så da er han ikke alene heller, sånnsett. Jeg lar ham ikke være der alene om han sover og jeg skal handle, da blir det enten ikke handlet, eller han vekkes.
|
|
|
#10 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Joda, noen ganger. Feks om jeg skal løpe inn på posten (les: den lokale bensinstasjonen) med en pakke etc. Når det gjelder butikken så kan jeg la Hannah sitte igjen mens jeg løper inn, men ikke Peder (alene). Jeg lar dog aldri bilen stå å gå mens de er i bilen alene. Bensin betaler jeg ved pumpa, så da går jeg ikke ifra. Jeg har gått i fra Peder et par ganger mens jeg har løpt inn og hentet Hannah i bhg også.
|
|
|
#11 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg har helt siden ungene var nyfødte latt dem sitte i bien ved fylling og mens jeg gikk inn og betalte.
|
|
|
#12 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Det er enda ingen i tråden som har sagt noe om hvordan ungene reagerer på å sitte alene i bilen? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Erfaren nok
|
Mine barn har aldri reagert negativt iallefall.
|
|
|
#14 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Mine har aldri reagert negativt. Hadde de det, så hadde jeg ikke gått fra dem heller.
|
|
|
#15 |
|
superbruker
|
Mine har i vært strålende fornøyde med å få lov til å sitte alene i bilen. Jeg aldri opplevd at de har gråt eller var lei seg når jeg kom tilbake. Så her har det bare vært helt topp. Nå gikk ikke fra de i bilen før de var rundt 3 år heller da.
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Min har aldri sittet igjen i bilen uten at det har vært på grunnlag av eget ønske. Men, igjen - min var rimelig stor da jeg begynte med å la han få lov til det. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Joda, jeg gjør det. Nå skal det sant sies at jeg ikke bor i særlig tettbygde strøk og det er bare kjappe turer for små ærend. Men jeg ville vel aldri verden funnet på å tatt med meg hele gjengen ut av bilen for å stikke inn i for eksempel minibanken.
|
|
|
#18 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Mine barn har det helt fint et minutt eller to alene i bilen. Om jeg blir litt lengre borte pleier jeg å bestikke dem med noe frukt eller lignende og forbereder dem på at jeg blir borte i så og så lenge og parkerer nært inngangen på butikken sånn at de kan se inn vinduene. Om jeg skal ha flere enn tre ting på butikken tar jeg dem med meg.
|
|
|
#19 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?De sitter bilen iblant. Kun når jeg er på "lokalbutikken" - De gangene de sitter i bilen, så er det fordi storebror insisterer. Jeg bestemmer aldri at de skal sitte igjen - men når de ønsker det selv, så synes jeg det er helt ok.
|
![]() |
|
|