|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Kva slag julatre føretrekk ein? | |||
| Gran |
|
36 | 21,30% |
| Edelgran |
|
95 | 56,21% |
| Furu |
|
6 | 3,55% |
| Einerbærbusk (må vel vera eit val det og i og med "Så går vi rundt om en ...") |
|
1 | 0,59% |
| Plast |
|
29 | 17,16% |
| Noko moderne i pleksiglas og børsta stål eller liknande - jf. "Nye Bonytt" og slikt |
|
2 | 1,18% |
| "Julatre?! Fysj!?!" |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 169. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Søt og rar
|
Sv: Kva med julatre, då ... ?Gran eller edelgran. Kommer litt an på hvor stormannsgal mannen er i kjøpsøyeblikket
|
|
|
#45 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Kva med julatre, då ... ?Hadde vi ikke hatt barn, hadde vi ikke hatt juletre.
|
|
|
#46 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kva med julatre, då ... ?Edelgran. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kva med julatre, då ... ?Edelgran
|
|
|
#49 |
|
Shake it out!
|
Sv: Kva med julatre, då ... ?Foretrekker Edelgran, men siden de rett og slett ikke vokser som trær her vi bor, så skal vi ha plastic-fantastic i år. Og kanskje blir det med oss hjem til Norge også. Mannen er over gjennomsnittlig allergisk for juletrær, så plasttre hadde nok vært tingen for ham (dessverre).
|
|
|
#50 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kva med julatre, då ... ?Har i alle år hatt edelgran og sølvedelgran. Men, i fjor kjøpte vi oss plasttre. Jeg ga opp, jeg er lei av leite i timevis etter det perfektet treet for så å gi opp og innse at det får man ikke tak i lengere. Treene i dag er så presset frem og vokser alt for raskt. Det blir derfor glissent og langt mellom greinene. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Passiv
|
Sv: Kva med julatre, då ... ?Vi har hittil hatt furu, men de stadig hyppigere nyseanfallene i desember tilsier at det bør bli noe annet etterhvert. |
|
|
|
#52 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kva med julatre, då ... ?Plast. Er allergisk, men syns det er greit med plast uansett, egentlig.
|
|
|
#53 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Kva med julatre, då ... ?Har hatt grantre de fleste årene. Noen år har jeg ikke hatt juletre pga. plassmangel. Jeg synes edelgran har vært så dyrt, derfor har det blitt vanlig gran. Men jeg synes edelgran er kjempefint.
|
|
|
|
#55 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kva med julatre, då ... ?
Det er jo det jeg gjør i allefall. Hiver ett par bøtter med grønnsåpevann over treet mens det står ute, og hiver over noen bøtter med rent vann etterpå. Så får det stå og renne litt av seg før vi tar det inn.
|
|
|
#57 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kva med juletre, då ... ?Vi har grantre - symmetrisk og helt opp til taket. Bruker lang tid på å finne det perfekte treet, men vi finner det alltid. De siste årene har det sågar vært økologiske grantrær
|
|
|
#59 |
|
Passiv
|
Sv: Kva med juletre, då ...?Plast. |
|
![]() |
|
|