|
|||||||
| Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
| Se resultatene: Hvorfor drikker dere ikke melk? | |||
| Jeg / barna liker ikke melk |
|
41 | 51,25% |
| Jeg / barna tåler ikke melk |
|
25 | 31,25% |
| Jeg / barna mener at melk ikke er nødvendig |
|
17 | 21,25% |
| Jeg / barna følger en diett hvor melk ikke hører med |
|
6 | 7,50% |
| Annet, spesifiser! |
|
6 | 7,50% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 80. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?Jeg drikker aldri melk. Sluttet med det da jeg gikk på en matintoleranse-diett for mange år siden, og har virkelig aldri savnet det. Barna drikker skolemelk og kanskje ett-to glass pr dag i tillegg - inkludert biola og melk på havregryn. De får det hvis de vil, men jeg pusher det ikke.
|
|
|
|
#2 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?
|
|
|
#3 |
|
Ustabil
|
Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?
Du har rett, og jeg skammer meg dypt og inderlig. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?Hele familien til mannen er laktoseintolerante i varierende grad. Det virker som om ungene også har litt av dette. Hvis de spiser risengrynsgrøt, må de alltid umiddelbart på do etterpå. De sier at de ikke liker melk, og jeg antar at det er fordi kroppene deres reagerer på et eller annet vis.
|
|
|
|
#5 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
![]() ![]() |
Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?Eg drikk ikkje melk for eg likar det ikkje. Borna mine drikk melk, men ikkje so mykje her heime. Dei drikk nok mest i barnehagen. Dei foretrekk vatn eller juice i blanda vatn
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?Jeg tåler det ikke. Små mengder i "bearbeidete melkeprodukter" som feks rømme og ost går bra. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?Barna elsker melk, men jeg er ikke veldig glad i melk. Bruker melk til matlaging, og når jeg skal ha frokostblanding. Ellers drikker jeg aldri melk. Kanskje sjokolademelk en sjelden gang.
|
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?Jeg liker ikke melk som drikke, og vi bruker såpass mye melkeprodukter at det er unødvendig å drikke den i tillegg.
|
|
|
|
#9 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?Eldstejenta var i mange år svært allergisk mot melk, pga det hadde vi sjelden melkeprodukter i huset, og de to søstrene hennes startet heller ikke med melk, siden vi ikke visste om de hadde samme allergien.
|
![]() |
|
|