Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Se resultatene: Hvorfor drikker dere ikke melk?
Jeg / barna liker ikke melk 41 51,25%
Jeg / barna tåler ikke melk 25 31,25%
Jeg / barna mener at melk ikke er nødvendig 17 21,25%
Jeg / barna følger en diett hvor melk ikke hører med 6 7,50%
Annet, spesifiser! 6 7,50%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 80. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-09, 22:25   #1
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?

Jeg drikker aldri melk. Sluttet med det da jeg gikk på en matintoleranse-diett for mange år siden, og har virkelig aldri savnet det. Barna drikker skolemelk og kanskje ett-to glass pr dag i tillegg - inkludert biola og melk på havregryn. De får det hvis de vil, men jeg pusher det ikke.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 08:01   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et sterkt behov for å trykke et eller annet når det er slike spørriser, men jeg liker jo melk.
Du skulle laget et "jeg liker melk"-alternativ.

Gammel 20-10-09, 09:23   #3
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg har et sterkt behov for å trykke et eller annet når det er slike spørriser, men jeg liker jo melk.
Du skulle laget et "jeg liker melk"-alternativ.

Du har rett, og jeg skammer meg dypt og inderlig. Kanskje jeg skal starte en egen tråd, hvor de som drikker melk får svare på hvorfor de drikker melk, og hvilken melk de liker best?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 08:45   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hele familien til mannen er laktoseintolerante i varierende grad. Det virker som om ungene også har litt av dette. Hvis de spiser risengrynsgrøt, må de alltid umiddelbart på do etterpå. De sier at de ikke liker melk, og jeg antar at det er fordi kroppene deres reagerer på et eller annet vis.

Jeg er egentlig veldig glad i melk, men har nesten sluttet å drikke det siden jeg er det eneste familiemedlemmet som vil ha. Derfor tar jeg heller en latte hver morgen.

Ungene vil gjerne ha yoghurt og ost. Vi gir dem ganske mye av dette i håp om at de på et vis skal få i seg nok kalsium på den måten.

Gammel 20-10-09, 10:11   #5
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Eg drikk ikkje melk for eg likar det ikkje. Borna mine drikk melk, men ikkje so mykje her heime. Dei drikk nok mest i barnehagen. Dei foretrekk vatn eller juice i blanda vatn

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 10:26   #6
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tåler det ikke. Små mengder i "bearbeidete melkeprodukter" som feks rømme og ost går bra.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 10:28   #7
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Barna elsker melk, men jeg er ikke veldig glad i melk. Bruker melk til matlaging, og når jeg skal ha frokostblanding. Ellers drikker jeg aldri melk. Kanskje sjokolademelk en sjelden gang.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 11:22   #8
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke melk som drikke, og vi bruker såpass mye melkeprodukter at det er unødvendig å drikke den i tillegg.

Gammel 20-10-09, 13:34   #9
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Eldstejenta var i mange år svært allergisk mot melk, pga det hadde vi sjelden melkeprodukter i huset, og de to søstrene hennes startet heller ikke med melk, siden vi ikke visste om de hadde samme allergien.
Vi bruker Rismelk med kalsium i stedet.

Nå har eldstejenta vokst av seg melkeallergien, men hverken hun eller mellomsøster liker ku-melk. Yngstejenta drikker det noen ganger i bhg.
Yoghurt spiser de forøvrig av og til.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.