|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Pauset
|
![]() Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?Det beste med å bli voksen og flytte for seg selv, var å slippe ribbe på julaften. Æsj, æsj, æsj. Heldigvis er jeg gift med en mann som er vokst opp med pinnekjøtt på julaften, så det har vi hatt hvert år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?Rart at jeg ikke har sett medisterpølser da. Jeg synes det høres mye bedre ut enn medisterkaker. Men jeg skal kikke i en annen butikk når jula nærmer seg.
![]() |
#43 |
Fartsfantom
|
![]() Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?Jeg er vokst opp med kalkun til julemiddag, min mann med ribbe. Siden jeg ikke er glad i ribbe og min kjære ikke sønsket kalkun til julemiddag så ble det pinnekjøtt som vi begge liker. Diplomatisk, sant ja? |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?Jeg er også vokst opp med ribbe, men jeg synes rett slett det blir for fett og litt for tung middag. Kalkun er lettere fordøyelig synes jeg.
![]() |
#45 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?Ribbe
![]() |
#46 |
Drømmer
|
![]() Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?Jeg er vokst opp med pinnekjøtt, mannen med ribbe. Hos mamma å de serveres begge deler om vi er der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?Vetta farsken.
![]() |
#48 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?I år som i alle år før. Ribbe med tilbehør og riskrem med kirsebærsaus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?
Sånn er det her også, men omvendt. Vi skal ha svigers, samt svoger med fam. på besøk, så vi tar ribba på julaften. Pinnekjøtt - som er julemiddag for meg - den tar vi 1. juledag |
![]() |
![]() |
#50 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?Me skal ha pinnekjøt og svineribbe, slik me allltid brukar. Vi har også dampa mør, "fløtesaus", rabbestappe, poteter, rødkål, surkål, poteter, tyttebærsylte, mmmm no gledar eg meg til jul
![]() |
#51 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?Vi spiser ribbe, medisterkaker, medisterpølser (som kalles julepølse der jeg handler iallefall), poteter, hjemmelaget surkål og brun saus. Til dessert spiser vi hjemmelaget karamellpudding. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?Jeg er vokst opp med kalkun, men min mann og jeg har i årevis testet ut andre ting for å finne vår greie. I fjor ble det juletorsk. Det var innmari godt, men jeg lurer på om det er litt for lite styr, rett og slett. Og for lite lukt. Næsj, jeg vet ikke hva jeg synes. Det viktigste er vel at det er godt, men det ligger nå litt julestemning i kjøttos og steketider og sånt også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?Pinnekjøtt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?I år er jeg ikke sikker.
![]() |
#55 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?Brenda-lutefisk er den aller aller beste julematen synes jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?Vi aner ikke hvor vi skal feire jul ennå, så foreløpig er menyen også usikker. Mannen og jeg har pleid å feire jul hver for oss til nå. Vi bor i bygda vi har vokst opp i, så i fjor var vi hos mannens familie på formiddagen, før jeg dro hjem til mine foreldre. Så kom mannen innom en stund da han skulle hente meg. I år er vi gift og jeg har kul på magen, så vi får se hvordan det blir heretter. Mannens familie spiser ribbe og min familie spiser pinnekjøtt. Jeg er hardcore julenostalgiker og i tillegg spiser jeg ikke noe særlig svinekjøtt (- jeg brekker meg bare av lukta |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?Vi har alltid pinnekjøtt, og skal også ha det i år. Jeg er vokst opp med ribbe og pinnekjøtt annenhvert år. I voksen alder hadde vi lenge ribbe, men nå er det pinnekjøtt som gjelder. Elsker det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?Menyen i julen er foreløpig litt usikker. Det eneste som er sikkert er at det ikke blir ribbe eller svinestek fordi mannen nylig har funnet ut at han ikke bør spise svinekjøtt. Kommer svogeren min på besøk, noe som ikke er avklart, kan vi ikke ha pinnekjøtt heller, for han klarer hverken lukten eller smaken av lammekjøtt.
![]() |
#60 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?I år blir det pinnekjøtt med kålrabistappe på julaften, ribbe 1. juledag, kveite 2. juledag og kalkun på nyttårsaften.
![]() |
|
|