Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du tilgjengelig 24/7?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-09, 10:05   #41
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du tilgjengelig 24/7?

Ja, jeg er alltid tilgjengelig.

Når noen ringer til meg, så er det noe de vil, og da svarer jeg så sant jeg kan. Er det oppringinger jeg ikke kan svare på der og da, så ringer jeg tilbake så snart jeg kan. Fremmede nr blir gjerne sjekket opp mot opplysningen før jeg evt ringer tilbake.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 10:19   #42
olena
Superaktiv

olena sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Jeg er stort sett alltid tilgjengelig - dvs tlf står på hele tiden.
MEN har mye møtevirksomhet på jobb, så da blir det masse ubesvarte. Tar ikke tlf i møter annet enn når jeg venter noe spesielt, eller det er barnehagen.
Men ikke alltid jeg svarer/hører tlf hjemme heller. Er en mester i å legge fra meg tlf et sted og være et annet sted. Surrehode!

Prøver alltid å ringe tilbake til de som har lagt beskjed og venner!

Men mange opplever nok at jeg ikke er så tilgjengelig som jeg selv mener jeg er, nettopp fordi jeg ikke alltid svarer.

Jeg snakker noen ganger i tlf på butikken om jeg sitter i en tlf (jobbrelatert som oftest) før jeg går inn. Ikke alle man kan avslutte brått heller. Og sitte å utsiden å vente har jeg sjelden tid til.
På restaurant eller om vi er bedt til middag noe sted tar jeg aldri tlf. Og ved henting i barnehagen er tlf igjen i bilen.

Gammel 02-10-09, 10:22   #43
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er i teorien tilgjengelig 24/7. Men siden jeg sjelden blir oppringt, så er det ikke et problem i praksis.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:02   #44
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Nei det er jeg ikke. Jeg var det før men har sluttet med det nå.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:26   #45
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Langt derfra, jeg har funnet ut at lydløs og av er to konsepter som jeg liker.

Signerer.Jeg ser jo hvem som har ringtU/tekstet når jeg gidder å sjekke mobilen, og er det noe jeg tror er viktig, tar jeg kontakt da.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 12:09   #46
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke alltid telefonen på meg, nei. Så hvis man sender meg en melding eller ringer, er det ikke sikkert at jeg svarer. Hvis jeg merker at det ringer, så tar jeg den nesten alltid, men tidvis forteller jeg at jeg spiser middag/henter i barnehagen el. og ringer opp igjen senere.

Gammel 02-10-09, 12:10   #47
Cabrel
Aktiv

Cabrel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Cabrel er litt kulCabrel er litt kul
Standard

Telefonen står alltid på, men jeg siler - og jeg kan fint dra ut og la mobilen ligge igjen hjemme.
På jobb blir det mange telefoner i løpet av dagen, så når jeg kommer hjem er det ofte deilig å ikke være så tilgjengelig.

Cabrel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 12:13   #48
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ikke tilgjengelig 24/7 nei.
Jeg slår mobilen på lydløs når jeg er hos lege, tannlege osv. Og på møter og kontroller i forhold til barna.
Jeg svarer kun barna om de ringer på natta. (Om de er på overnatting hos venner, f.eks.)

Det hender jeg svarer når jeg er på butikken, om det er noe viktig, men det hender jeg avviser en samtale da også.

Jeg synes det er flaut å snakke i tlf, når andre står og glaner og hører hva jeg sier.
Jeg svarer sjelden når jeg henter i barnehagen/skole og henter. Da må det være noe viktig.
Ringer heller opp igjen når jeg er ferdig.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 12:22   #49
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Med mobilen som fungerande klokke og vekke-remedie er han på heile tida. Sidan det og er jobbmobil må eg vera veldig tlgjengeleg på han på dagtid, men har ikkje så mykje samtale/sms-trafikk på fritida at eg føler eg er plaga med å verta uroa eller uroar andre i tide og utide.
(Er sjølvsagt unntak med den eine () som eg meir enn gjerne meldar med kva tid som helst...)

Gammel 03-10-09, 17:45   #50
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Har vi samme mor, eller?

Hva?! Har jeg en ukjent søster?

Gammel 03-10-09, 18:04   #51
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

jeg er ikke tilgjengelig mellom 24 og 7 i hvertfall, har flere profiler 1totalt lydløs, 2kun skole sfo barnehage,gubben og jobbrelatert,3 kun folk jeg har lyst å sluddre med, 4åpen for alle unntat familie, svigers og andre slitsomme ting, og 5 åpen.
2 er den som brukes mest 5 er den som brukes minst.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 18:39   #52
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Hvor tilgjengelig anser du deg selv for å være nå i denne mobile hverdagen? Svarer du alltid når mobilen ringer? Hvor går grensa for deg ved å svare/ikke svare?

Jeg er tilgjengelig så og si hele døgnet. Har vært i allefall, nå ser det ut til at jeg må begrense, etter at det har vært mange telefoner fra jobben på fritiden min i det siste.
Jeg svarer 99% av gangene mobilen ringer etter arbeidstid. Tar den ikke på jobb. Om noen ringer meg da, ringer jeg dem tilbake i pausen.
Takk og lov for SMS, de fleste rundt meg bruker det mye mer enn å ringe, og det passer meg perfekt.
Fremover kommer jeg ikke til å svare på jobbtelefoner på fritiden, det orker jeg rett og slett ikke. Det føles feil å ringe legevakta for å få lagt inn en pasient mens jeg er på handletur om kvelden !

Gammel 03-10-09, 19:43   #53
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg er vel ikke tilgjengelig hele døgnet. Tlf står som regel på lydløs så det er ikke alltid jeg får med meg om det skulle tikke inn en melding eller ringe. Om natta ligger den i stua, enten avslått eller på lydløs.

Gammel 03-10-09, 21:48   #54
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Jeg er alltid tilgjengelig når guttungen er i barnehagen/hos faren/andre steder. Jeg er ikke tilgjengelig på jobb, og er så tilgjengelig jeg har lyst til resten av døgnet.

Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 21:59   #55
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Nja, i den forstand at jeg stort sett har telefonen i nærheten og svarer hvis jeg ikke er opptatt på noen måte. Hvis det ikke passer å ta telefonen når den ringer, bruker jeg sende melding tilbake - hvis jeg får det til og at det passer seg i settingen man er i. Er ikke plaget med i tide og utide oppringing så det har ikke vært noe behov for å screene samtaler. Ofte er det beskjeder eller spørsmål som bør besvares og da synes jeg det er greit å få gitt beskjed om at jeg er opptatt.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 22:50   #56
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Jeg svarer som regel, om ikke annet for å si "jeg ringer deg tilbake etterpå", men svarer ikke under legging av barn. Sms besvares når det passer og ofte glemmer jeg det i noen dager fordi jeg er så distré... Eller kognitivt svekket etter flere ammetåkeperioder...

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 23:08   #57
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Svarer slett ikke alltid - jeg har lyden av om natten og når jeg er på jobb, jeg svarer ikke på telefoner fra annet enn nær familie når jeg er på jobb heller forøvirg og siler gjerne etter humør. Jeg er kun tilgjengelig når jeg selv finner det for godt!

Gammel 03-10-09, 23:43   #58
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Nei.
Og jeg irriterer meg grenseløst over mannen som ikke klarer å skru av jobbtelefonen på feriedager, sånn at halve dagen går med til å svare på 95% vås og unødvendigheter de rett og slett bør kunne løse selv.
Det hender jeg får lyst til å hive den ut vinduet faktisk.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 02:41   #59
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg siler og om natten skrues mobilen av.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 02:43   #60
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lyden av om natten.
Jeg har også lyden av store deler av dagen siden jeg underviser. Jeg ringer for øvrig opp igjen hvis det er noe viktig og jeg ser noen har ringt.

Kan også glemme å skru lyden på etter jobb slik at mobilen ligger i veska og ruger noen timer alene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.