|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du søkt og fått kontantstøtte (ks) og er du for eller imot? | |||
Jeg har søkt og fått kontantstøtte. Er hverken for eller imot. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
39 | 17,73% |
Jeg har søkt og fått kontantstøtte. Er for. |
69 | 31,36% |
Jeg har søkt og fått kontantstøtte. Er imot. |
93 | 42,27% |
Har ikke søkt ks (selv i en periode da jeg hadde "rett" til det). Er hverken for eller imot . |
2 | 0,91% |
Har ikke søkt kontantstøtte (selv i en periode da jeg hadde "rett" til det). Er for. |
2 | 0,91% |
Har ikke søkt kontantstøtte (selv i en periode da jeg hadde "rett" til det). Er imot. |
10 | 4,55% |
Annet. |
8 | 3,64% |
Dustepåll! |
1 | 0,45% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 220. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Kontantstøtten blir jo ikke alltid brukt slik den var ment, så jeg er imot.
![]() |
#43 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?
Jeg mener helt motsatt. Den eneste fornuftige grunnen til å ha kontantstøtte, etter min mening, er at man ikke benytter subsidiert barnehageplass. Om man velger å bruke disse pengene på u-hjelp, biler, mat eller dagmamma er meg revnende likegyldig; hvis man arbeider i lønnet arbeid bidrar man jo også til verdiskapningen og har definitivt minst like mye rett til subsidiering som en som velger å være hjemme.
![]() |
#44 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Eldstemannen min var 2 1/2 år før han fikk plass i barnehage. Jeg tok glatt i mot kontantstøtta og betalte dagmammaen med det. Er så kynisk at jeg ikke har et fnugg av dårlig samvittighet heller.
![]() |
#45 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Fått i et halvt år, og er for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men hvor mye integrering hemmer den egentlig når den kun går opp til 3 år? Jeg synes godt de kan senke den til 2 år og kanskje øke beløpet litt da.
![]() |
#47 |
Slumrende Ullteppe
|
Det er et hav av forskjell på å få et barn på et år i barnehage, og en treåring som ikke kan et eneste ord norsk i barnehage. Har hatt min andel av begge, og foretrekker klart etåringene. Det er ikke godt for sjela å sitte med et barn på tre år som er livredd og ikke skjønner et pøkk av hva du sier til det.
![]() |
#48 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Vi mottok kontantstøtte i perioden minsten var 1-3 år.
![]() |
#49 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Jeg har søkt, fått og misbrukt kontantstøtten i to omganger og i tilsammen 2,5 år. Begge gangene jeg har mottatt støtten har jeg jobbet natt og brukt kontantstøtten til å finansiere (både svart og hvit) dagmamma. Sist redigert av 007 : 16-09-09 kl 20:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Etylbarbital
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Jeg har søkt 2 ganger. Første gang hadde vi kontantstøtte i 1,5 år og brukte pengene til hvit dagmamma. Andre gang hadde vi kontantstøtte i 2 måneder mens vi ventet på barnehageplass.
![]() |
#51 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Jeg søkte da Hvit var 2 år og gikk hos dagmamma fordi vi ikke fikk barnehageplass. Fikk innvilget.
![]() |
#52 |
Tidsklemma
|
Kan signere Veronal på det meste her. Vi har søkt en gang og da brukte vi hvit dagmamma i 7 mnd mens vi ventet på bhg plass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Har motatt konstantstøtte for en liten periode da jeg jobbet deltid og mini var 50% i bhg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Vi hadde det til eldste var 2,5 år og fikk barnehageplass. Vi finansierte svart dagmamma med kontantstøtten. På den tiden kostet en barnehageplass her ca 4-4500 kr pr mnd, samme med dagmamma, så det var god økonomi for oss, men jeg var glad da han fikk plass tross en superflott dagmamma som hadde han alene.
![]() |
#55 |
Jeg ble frisk!!
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Jeg fikk kontantstøtte i 13mnd med storesøster. Er for.
![]() |
#56 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Jeg hadde KS til begge i 2 år. Helt fantastisk ordning, og er veldig for KS. Jeg gikk i åpen bhg 2 dager i uken så følte ungene fikk sosialisering selv om jeg var hjemme med dem. Var hjemme i ca. 6,5 år og angrer ikke ett sekund på det. Nå jobber jeg og trives med det også, men innrømmer det fort kan bli travle dager her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Originala
|
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Vi søkte og fikk innvilget for Lillemor fra hun var ett til tre år. Vi greide oss uten barnehageplass fordi jeg jobbet turnus, og søkte på kontantstøtten siden vi fylte vilkårene for stønaden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Vi søkte om kontantstøtte et par mndr mens jeg var hjemme litt ekstra etter permisjonen. Men fordi ungen var i bhg 50 % ble det jo egentlig ikke noe penger ut av det. Jeg har ikke veldig sterke meninger hverken for eller i mot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Uten kontantstøtte hadde det slett ikke gått rundt for oss en periode. Jeg er for, og er veldig overrasket over alle dobbeltmoralister her som er imot, men mottok den allikvel.
![]() |
#60 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() |
|
|