|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?Om jeg skulle ha flytta på "Landet" og likevel vært nært byen, så har jeg helt klart valgt Byneset.
|
|
|
#2 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?Vi har flyttet fra Oslo og ut på landet. Har ikke angret et sekund, enda vi har bodd i byen hele livet begge to. Herfra tar det 30 minutter til sentrum med bil, så vi har jo også den muligheten. Samtidig kan barna leke fritt rundt, grei avstand til skolen og mange lekekamerater i nærheten. Jeg tenker at alt har sin tid, nå passer dette oss best, når barna har flyttet vil vi kanskje bo mer sentralt igjen. Selv om det virker som en helt fjern tanke nå. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Textrovert
|
Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?Morsomt, jeg ser ikke på noen av de linkene overfor som "landet".
|
|
|
#4 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?
Hvis du ser på områdene rundt, er det "landet" i min bok. Her er det kornåkre så langt øyet kan se, hester, kyr og traktorer. Men området ligger i et område i vekst, og de siste åra har enkelte områder blitt omregulert. Så om en 20 års tid er det kanskje lengre mellom hestene, grisefjøsene og kornåkrene og tetter mellom boligfeltene. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?MissS: Jeg finner ikke tomtene på nett. Har bare sett at det står svært skilt der tomtene er - rett ved Nypansletta, der flere av husene jeg linket til over, ligger. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?Her er det også litt landet
|
|
|
#8 |
|
Textrovert
|
Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?Sant nok. Jeg tenkte ikke på jobbing i byen. Hadde jeg skulle ha flyttet på landet, så ville jeg heller ha prøvd å finne noe relevant i nærheten i stedet for å pendle. Og ja, jeg vet det er lett å si. Vi bor landlig, og har lang reisevei til jobb begge to, fordi vi MÅ inn til byen for å finne relevante jobber, dessverre.
|
|
|
#9 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?Forresten. Frosta. Det er stedet. i overkant av en times kjøring til Trondheim - ca 40 minutter fra Levanger og sykehuset der. Mye livat folk og veldig fint sånn generelt sett
|
|
|
#10 |
|
Like blid!
Det har vi sett på!
Ca 30 min utenfor Tr.heim tenker jeg.
Hvor?
Vi har sett på hus der, men ikke funnet noe som passet. Liker plassen veldig godt!
|
|
|
|
#11 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?Stjørdal da?
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?Her er et hus med stor tomt, mer sentralt (dog ikke så idyllisk) som det andre huset i Orkdal. http://www.finn.no/finn/realestate/o...cabjP5BY940599 |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Like blid!
Vi må ha flere soverom.
|
|
|
|
#15 |
|
Live and let live
|
Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?Jeg synes det er stor forskjell på det å flytte til "landet" der man har familie og kjenner folk, enn å flytte og begynne helt på nytt på "landet". Noen steder kan det være veldig vanskelig å komme inn og det å leve som en outsider er ikke noe greit.
|
|
|
#16 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?Vi er innflyttere, ikke i på "landet", men i ett tettsted småby. Det DM er inne på kan jeg signere. Vi har blitt tatt veldig godt i mot og har godt forhold til kollegaer og barna har venner. Samtidig er det en del kultur her som vi ikke helt forstår. Enkelte tradisjonelle arrangementer får vi aldri med oss fordi vi ikke er vokst opp med dem selv, og ser ikke mikronotisen i avisa.
|
|
|
#17 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?Jeg bor jo på landet, i ei lita bygd med ca 500 innbygger (dog ny skole!
|
|
|
#19 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?Denne da?
|
|
|
#20 |
|
kan tilsettes alkohol
|
|
![]() |
|
|