|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?Jeg har nok svidd av rundt 1200,- på 1.klassingen min når jeg summerer sekk, penal, nye klær og bokbind. 3.klassingen har fått for rundt 300,- |
|
|
|
|
|
#4 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?Skal vi se ... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?Eldstemann startet i 2. klasse i dag. I går var vi å kjøpte litt "kult" utstyr ala fotballviskelær, linjal mm, et lite rundt pennal, og litt annet smått. 200 kr. Ellers hadde han ny bukse, skjorte og sko til nette sum av 180 kr. Det var kjøpt på salg tidligere i sommer. Han trengte uansett nye klær. Det vi kjøpte i går var strengt talt ikke nødvendig, men han syntes det var veldig stas å få velge litt dill selv. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?5 klassingen har fått oppgradert innhold i penalet, bokbind og ny klypemappe, da den siste ikke hang sammen lengre. Har vel brukt max 500. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?Dere med flere barn, arver yngre søsken sekker? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?
Hos meg arver de ikke, de er simpelthen for nær i alder. Når lillesøster nå begynner på skolen kan storesøster fremdeles bruke den første sekken. Og da er det i hvert fall meningsløst at storesøster skal få ny, bare for at lillesøster ikke skal få det. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Samme her. Men tursekker arves hvis det passer seg sånn.
|
|
|
#10 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Ja, tursekker har blitt arvet her også ved et par anledninger.
|
|
|
#11 |
|
Bokglad
Hvor: Agder
Ikke her, iallfall. Sekkene pleier å være rimelig utslitt når de blir byttet ut.
|
|
|
#12 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ja det burde vel min minstemann hete og |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, det gjør de ikke her. Det er 10 år mellom gutta våre, og sekkene til storebror vet jeg sant og si ikke hvor er. Sikkert på loftet, eller i kjelleren eller ett annet sted.
|
|
|
#15 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?3.klassingen fikk endel stæsj i Star Wars.
|
|
|
|
#16 |
|
🎈
Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?Frøkna fikk bare et penal før skolestart, men det var dyrt, tror det kostet rundt 250 kr (fikk velge selv og har visst samme teft som faren for å forleske seg i rolls royce modellene...). Skoleransel får de av kommunen her i byen. Ellers så tok vi henne med på kafe og for å kjøpe en gave etter første skoledag, hun fikk da en klokke til 300 kr. Så totalt 550 kr.
|
|
|
#17 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?I år fikk guttene nye skjorter, t-skjorter og tøffasarmbånd med "nagler". HE fikk en sixpence som han syntes var tøff, og JC fikk joggesko. I tillegg må jeg kjøpe bokbind og blyantspissere til begge to. Sist redigert av Kaija : 18-08-09 kl 23:04. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?Skolesekk (den gamle revnet), pennal og ny drikkeflaske. Bukse, genser og jakke samt en lue hun så gjerne ville ha. Den har hun nesten ikke tatt av hodet siden vi kjøpte den. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
En Som Trener
|
Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?Penal, sekk, matboks, drikkeflaske (ny i sommer da den andre mistet tuten) og klær er de samme som før. I dag skulle vi kjøpe innesko til skolen så han skulle slippe å ta med de som han har på SFO frem og tilbake, men han ville rett og slett ikke ha noen nye. Han klarte seg fint med de han hadde mente han. Og "bokbind har vi jo igjen fra i fjor,mamma."
|
![]() |
|
|