|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneJeg synes det er komplisert med bloggene. Jeg har lange pauser, kommer innom, og har ikke lengre tilgang. Jeg synes det er skummelt å be om det jeg, for tenk om jeg får nei? Ikke alle jeg kjenner like godt, selv om jeg gjerne skulle.
![]() |
#3 |
Pauset
|
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneJeg har vært litt usikker på dette med tilgang. Man har jo muligheten til å lukke nettopp for at ting skal være mer privat. Men nå er min privat først og fremst fordi jeg ikke vil at folk utenfra skal lese den, og ikke fordi jeg er så veldig hemmlighetsfull. Eneste jeg tenker er at om jeg ikke får se din, så får ikke du se min. Jeg deler, du deler da. Men dette er vanskelig å gjennomføre med mindre man sjekker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggene
Venner er gjensidige og offentlige. Det vil si at for at noen skal være venner med deg, må vedkommende også ha lagt til deg som venn - og venner står på profilsiden så alle kan se hvem som er vennene dine. Kontakter kan du legge til uten at de selv (eller andre) kan se det. Alle venner er også kontakter, og det er kontaktene du kan gi tilgang til bloggen din hvis du vil lukke den, så "venner" har ikke egentlig noen praktisk betydning.
![]() |
#6 |
|
Jeg har forståelse for at folk ønsker seg aktivitet i bloggen sin. Men jeg har i hvert fall problemer med å be om tilgang etter at jeg har mistet den.
![]() |
#7 |
Pauset
|
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneEtter å ha sett litt her nå, hvem som ser min, hvorpå jeg er ikke lenger har tilgang til deres, så begynner jeg igjen å revurdere greia. Syntes det er litt spesielt jeg da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneJeg greier ikke å bli sur, snurt eller lei meg for å bli tatt av noens blogg. Jeg regner med at de har en personlig grunn til det, og tar det ikke personlig. Der det eventuelt er personlig så er det sikkert grunn til det.
Sist redigert av Tallulah : 08-07-09 kl 13:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fornøyd
|
Enig med deg, glitter. Jeg har mistet tilgang til opptil flere blogger i det siste, utem at jeg furter av den grunn. I de siste månedene har jeg blitt mer en leser, jeg bidrar med svært lite selv, og jeg forstår godt at jeg blir "tuppet ut".
![]() |
#10 |
Pauset
|
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneFikk meg en liten tankevekker her nå jeg. Så om noen merker de ikke har tilgang. Ingen har det nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, altså, det forrige innlegget mitt var en spøk. Jeg er helt på linje med glitterchick.
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneAltså, jeg blir ikke sur eller snurt. Men jeg regner med det var en grunn til at de tok meg bort, så da vil de vel ikke ha meg tilbake.
![]() |
#13 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneJeg liker bloggorama. Når det gjelder tilgang så hadde jeg virkelig kunnet tenke meg mulighet for å begrense tilgang på enkelte innlegg. Min blogg er stort sett en fjaseblogg hvor jeg skriver når jeg har kjøpt en dingsboms, men så trengte jeg den til å diskutere yrkesfremtid og da begrenset jeg til de som kjenner meg og som jeg vet har kontroll på hvor jeg jobber fra før av. Da fjernet jeg stort sett de fleste som jeg ikke kjente godt. Og så har jeg ikke somlet meg til å rydde opp og åpne igjen.
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona. Sist redigert av Esme : 08-07-09 kl 13:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Stiv
|
Som beskjeden bloggerookie og ikke blant de som har flest innlegg og gjør meg mest bemerket, vil jeg heller se på det på en annen måte: Jeg vil ikke gi tilgang til folk som ikke gir meg et vink om at de ønsker å lese bloggen min.
![]() |
![]() |
#15 |
Mother of Dragons
|
Jeg ser den. På den andre siden: Hvordan skal en som ikke har tilgang vite om det er en blogg hvor det hadde vært interessant å lese, eller om det er en superprivat blogg som man kun bruker som oppsummering for en slankekur, f.eks? De finnes også.
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
Jeg skjønner den, men det er ikke alltid så lett å "vite" om noen har en blogg. Man ser det jo under avataren, men jeg klikker veldig skjelden der, jeg ser kun på oversikten under Blogger, og der kommer jo bare de jeg har tilgang på opp. Derfor savner jeg skjelden de bloggene jeg ikke har tilgang på, fordi jeg knapt tenker på at de eksisterer. Det betyr ikke at jeg ikke har interesse av dem, hadde jeg hatt tilgang.
![]() |
#17 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneJeg vet ikke om jeg er en av de du tenker på, Joika. I så fall kan jeg "berolige deg" med at du er en av flere som jeg fjernet fra kontaktlisten tidligere i vår. Du ble slettet fordi du slettet bloggen din samtidig som du ikke var så aktiv i min blogg. Torsk og Hattifnatten led samme skjebne. Da du nyåpnet bloggen din hadde jeg glemt at du ikke lenger var på kontaktlisten min. Det samme glemte jeg med Torsk.
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneJeg er sikkert en av de du tenker på. Min blogg ble de fleste kastet ut av fordi det var mange som bare var der uten å være aktive samtidig som det er en god del høyst personlige ting som blir slengt ut der. |
![]() |
![]() |
#19 |
Pauset
|
Kan muligens ha med at man har 151 blogger der inne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
© All rights reserved
|
Jeg har tilgang på over 120 blogger (mange av dem er selvsagt åpen for alle), men alle disse har ikke tilgang til min blogg. Jeg fikk en PM for en stund siden med ønske om tilgang siden jeg hadde tilgang til den andres blogg og det synes jeg er helt fair. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|