Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om kommunikasjon i bloggene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-09, 12:43   #1
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om kommunikasjon i bloggene

Jeg synes det er komplisert med bloggene. Jeg har lange pauser, kommer innom, og har ikke lengre tilgang. Jeg synes det er skummelt å be om det jeg, for tenk om jeg får nei? Ikke alle jeg kjenner like godt, selv om jeg gjerne skulle.

Gammel 08-07-09, 12:45   #2
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og det er selvsagt fortvilende å skulle gå glipp av morsomme og spennende saker.

Gammel 08-07-09, 12:53   #3
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært litt usikker på dette med tilgang. Man har jo muligheten til å lukke nettopp for at ting skal være mer privat. Men nå er min privat først og fremst fordi jeg ikke vil at folk utenfra skal lese den, og ikke fordi jeg er så veldig hemmlighetsfull. Eneste jeg tenker er at om jeg ikke får se din, så får ikke du se min. Jeg deler, du deler da. Men dette er vanskelig å gjennomføre med mindre man sjekker.

Jeg skjønner ikke helt hvordan man skal skille på folk her heller da. Det er få jeg kjenner privat, og resten er jo en masse mer eller mindre. Ang å tigge om tilgang.. hvordan skal man ellers få tilgang? Jeg er ikke så bevisst hvem jeg slipper inn, så for min del må det gjerne "tigges". Jeg spør uten å bli fornærma om noen nekter meg. Men jeg lurer veldig på hva "silekriteriene" er for andre... kunne vært interessant å høre.

Ellers så syntes jeg det er litt vanskelig å skille på venner og kontakter. Jeg skjønner ikke helt hva forskjellen er. Kan jeg lukke bloggen for alle unntatt medlemmer med minst 1000 innlegg feks? Det hadde vært saker!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 12:55   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Ellers så syntes jeg det er litt vanskelig å skille på venner og kontakter. Jeg skjønner ikke helt hva forskjellen er.

Venner er gjensidige og offentlige. Det vil si at for at noen skal være venner med deg, må vedkommende også ha lagt til deg som venn - og venner står på profilsiden så alle kan se hvem som er vennene dine. Kontakter kan du legge til uten at de selv (eller andre) kan se det. Alle venner er også kontakter, og det er kontaktene du kan gi tilgang til bloggen din hvis du vil lukke den, så "venner" har ikke egentlig noen praktisk betydning.

Gammel 08-07-09, 12:57   #5
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for info!

Gammel 08-07-09, 13:05   #6
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Jeg også. Det er visst noen som ikke liker meg likevel.

Jeg har forståelse for at folk ønsker seg aktivitet i bloggen sin. Men jeg har i hvert fall problemer med å be om tilgang etter at jeg har mistet den.

Da har jo bloggeieren aktivt fjernet meg. Sett at LilleRosin sto på lista og tatt meg bort, lizzom.

Gammel 08-07-09, 13:00   #7
Joika
Pauset

Standard

Etter å ha sett litt her nå, hvem som ser min, hvorpå jeg er ikke lenger har tilgang til deres, så begynner jeg igjen å revurdere greia. Syntes det er litt spesielt jeg da.

Gammel 08-07-09, 13:07   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg greier ikke å bli sur, snurt eller lei meg for å bli tatt av noens blogg. Jeg regner med at de har en personlig grunn til det, og tar det ikke personlig. Der det eventuelt er personlig så er det sikkert grunn til det.

Sist redigert av Tallulah : 08-07-09 kl 13:21.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 12:16   #9
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg greier ikke å bli sur, snurt eller lei meg for å bli tatt av noens blogg. Jeg regner med at de har en personlig grunn til det, og tar det ikke personlig. Der det eventuelt er personlig så er det sikkert grunn til det.

Enig med deg, glitter. Jeg har mistet tilgang til opptil flere blogger i det siste, utem at jeg furter av den grunn. I de siste månedene har jeg blitt mer en leser, jeg bidrar med svært lite selv, og jeg forstår godt at jeg blir "tuppet ut".

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 13:11   #10
Joika
Pauset

Standard

Fikk meg en liten tankevekker her nå jeg. Så om noen merker de ikke har tilgang. Ingen har det nå.

Jeg må rett og slett tenke på om jeg syntes det føles riktig å dele noe særlig med folk som aktivt kommenterer hos meg, men som ikke vil dele med meg av ukjente årsaker. Ikke noe dramatikk, for jeg regner med at det er sånn det vil fungere her, men greit å tenke på om man syntes det er ok eller ikke selv...

Hvis jeg har ekskludert noen på denne måten selv, så har det ikke vært bevisst, så det er sagt.

Gammel 08-07-09, 13:17   #11
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Jeg også. Det er visst noen som ikke liker meg likevel.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, altså, det forrige innlegget mitt var en spøk. Jeg er helt på linje med glitterchick.

Gammel 08-07-09, 13:20   #12
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Altså, jeg blir ikke sur eller snurt. Men jeg regner med det var en grunn til at de tok meg bort, så da vil de vel ikke ha meg tilbake.

Dere som fjerner brukere fra tilganslista må gjerne fortelle om kriteriene altså. :lett intrisert:

Gammel 08-07-09, 13:43   #13
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker bloggorama. Når det gjelder tilgang så hadde jeg virkelig kunnet tenke meg mulighet for å begrense tilgang på enkelte innlegg. Min blogg er stort sett en fjaseblogg hvor jeg skriver når jeg har kjøpt en dingsboms, men så trengte jeg den til å diskutere yrkesfremtid og da begrenset jeg til de som kjenner meg og som jeg vet har kontroll på hvor jeg jobber fra før av. Da fjernet jeg stort sett de fleste som jeg ikke kjente godt. Og så har jeg ikke somlet meg til å rydde opp og åpne igjen.

Det varierer i perioder for meg hvor mye jeg er i bloggene, og jeg blir nektet tilgang typisk når noen har hatt ryddeliste og jeg ikke har vært tilstede for å vinke for å ha tilgang. Jeg tenker som så at om folk ønsker at jeg skal kommentere i bloggen deres, så gir de meg tilgang.

Når det gjelder lukkethet, så opplever jeg at bloggorama er fair, alle kan skrive i kaffebloggen og er man interessert i å få tilgang og viser det, og deler med sine ting, så får man tilgang. Det er en fin start for de som ikke har sjans til å komme inn i M1/M2 på en stund. Man trenger ikke egen blogg heller, det er mange som ikke fungerer etter "får ikke jeg tilgang så får ikke du heller", som oftest er det nok å viser interesse.

En annen ting er jo også at det ble kommentert at det var for mye fjasing på forumet, av intern type, og det er vel også en fordel at det blir flyttet til blogorama. Det har blitt betraktelig mindre fjasing etter bloggene ble populære.

Sist redigert av Esme : 08-07-09 kl 13:50.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 14:33   #14
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg tenker som så at om folk ønsker at jeg skal kommentere i bloggen deres, så gir de meg tilgang.

Som beskjeden bloggerookie og ikke blant de som har flest innlegg og gjør meg mest bemerket, vil jeg heller se på det på en annen måte: Jeg vil ikke gi tilgang til folk som ikke gir meg et vink om at de ønsker å lese bloggen min.

Gammel 08-07-09, 14:37   #15
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Som beskjeden bloggerookie og ikke blant de som har flest innlegg og gjør meg mest bemerket, vil jeg heller se på det på en annen måte: Jeg vil ikke gi tilgang til folk som ikke gir meg et vink om at de ønsker å lese bloggen min.

Jeg ser den. På den andre siden: Hvordan skal en som ikke har tilgang vite om det er en blogg hvor det hadde vært interessant å lese, eller om det er en superprivat blogg som man kun bruker som oppsummering for en slankekur, f.eks? De finnes også.

Jeg tror at jeg hadde gitt tilgang i utgangspunktet til de som var mest aktive i kaffebloggen jeg, det er det de svært mange gjør, og heller lukket de som ikke viser at de leser bloggen.

Gammel 08-07-09, 14:45   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Jeg vil ikke gi tilgang til folk som ikke gir meg et vink om at de ønsker å lese bloggen min.

Jeg skjønner den, men det er ikke alltid så lett å "vite" om noen har en blogg. Man ser det jo under avataren, men jeg klikker veldig skjelden der, jeg ser kun på oversikten under Blogger, og der kommer jo bare de jeg har tilgang på opp. Derfor savner jeg skjelden de bloggene jeg ikke har tilgang på, fordi jeg knapt tenker på at de eksisterer. Det betyr ikke at jeg ikke har interesse av dem, hadde jeg hatt tilgang.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 13:20   #17
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke om jeg er en av de du tenker på, Joika. I så fall kan jeg "berolige deg" med at du er en av flere som jeg fjernet fra kontaktlisten tidligere i vår. Du ble slettet fordi du slettet bloggen din samtidig som du ikke var så aktiv i min blogg. Torsk og Hattifnatten led samme skjebne. Da du nyåpnet bloggen din hadde jeg glemt at du ikke lenger var på kontaktlisten min. Det samme glemte jeg med Torsk.

Gammel 08-07-09, 13:23   #18
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg er sikkert en av de du tenker på. Min blogg ble de fleste kastet ut av fordi det var mange som bare var der uten å være aktive samtidig som det er en god del høyst personlige ting som blir slengt ut der.

Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 13:36   #19
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Jeg er sikkert en av de du tenker på. Min blogg ble de fleste kastet ut av fordi det var mange som bare var der uten å være aktive samtidig som det er en god del høyst personlige ting som blir slengt ut der.

Kan muligens ha med at man har 151 blogger der inne.

Tror ikke man kan forvente personlig oppfølging altså. Men klart, om man får kalde føtter av det så er det greit nok, men da mener jeg det bør gå begge veier da. Så slipper man lure på hvorfor noen velger stenge en ute, mens de syntes det er stas å lese om ens egne private ting.

Det er jo veldig subjektivt å si at man skriver veldig personlig. De som har lukkede blogger har det jo, fordi de ikke ønsker at hele verden skal inn å lese.

For meg blir hele bloggorama litt fjortiss-preget nå kjenner jeg.

Gammel 08-07-09, 13:42   #20
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Tror ikke man kan forvente personlig oppfølging altså. Men klart, om man får kalde føtter av det så er det greit nok, men da mener jeg det bør gå begge veier da. Så slipper man lure på hvorfor noen velger stenge en ute, mens de syntes det er stas å lese om ens egne private ting.

Det er jo veldig subjektivt å si at man skriver veldig personlig. De som har lukkede blogger har det jo, fordi de ikke ønsker at hele verden skal inn å lese.

For meg blir hele bloggorama litt fjortiss-preget nå kjenner jeg.

Jeg har tilgang på over 120 blogger (mange av dem er selvsagt åpen for alle), men alle disse har ikke tilgang til min blogg. Jeg fikk en PM for en stund siden med ønske om tilgang siden jeg hadde tilgang til den andres blogg og det synes jeg er helt fair.

Jeg skriver om veldig private ting i bloggen min, både ting som gjelder meg og familien min. Jeg legger ut bilder og skriver navnet til barna mine - det gjør jeg aldri på det åpne forumet. Det er ikke alle jeg vil dele livet mitt med og jeg kan ikke skjønne hvorfor det er fjortis? (Fjortiser deler gjerne alt med alle.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:09.