Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Svømmeundervisning - inspirert av et par andre tråder her inne

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-09, 21:18   #41
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svømmeundervisning - inspirert av et par andre tråder her inne

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Det høres veldig dyrt ut. De fleste kurs går over 10-12 ganger, det er det antallet timer som blir ansett som optimalt. Har ikke hørt om at man må bli medlem av en klubb for å få være med på kurs.

Medlemskap var obligatorisk fordi det gir de ekstra støtte fra kommunen. Men den avgiften betaler man bare en gang pr kalenderår.

Nå måtte jeg inn og sjekke, kurset går over 11 ganger. Mon tro hvor jeg fikk det fra at det var 8 ganger? Da ble jo prisen straks en del bedre.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 21:25   #42
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Medlemskap var obligatorisk fordi det gir de ekstra støtte fra kommunen. Men den avgiften betaler man bare en gang pr kalenderår.

Nå måtte jeg inn og sjekke, kurset går over 11 ganger. Mon tro hvor jeg fikk det fra at det var 8 ganger? Da ble jo prisen straks en del bedre.

Greit nok at de lever delvis av tilskudd, men jeg kan garantere at de tjener meget godt på kursene også. Prinsipielt helt mot at må bli medlem i noe som helst bare fordi man ønsker at barnet skal lære seg å svømme.

Svømmeforbundet har jo dette som en del av grunnfundamentet for det de driver med: Enhver en svømmer, enhver svømmer en livredder.

Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 21:16   #43
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Hos oss er det også kun svømmeundervisning i 4.klasse men er usikker på om det kun er få ganger eller gjennom hele 4.klasse... uansett synes jeg det er altfor lite.
Storebror er kun interessert i svømming som fritidsaktivitet og har vært med i klubb fra han var 4,5 år. Nå er han 7.5 og de lærer brystsvømming, crawl, ryggsvømming, dykking og stuping + +.
Klart det koster endel men jeg synes det er superviktig at han liker vann og er trygg i vannet.

Vi er ingen strandløver selv og har ikkenoen faste svømmehall-besøk men begge gutta er veldig trygge i vann alikevel.
Lillebror skal begynne på kurs etter jul muligens. Nå foreløpig er han for trøtt på ettermiddagen til å være med på noe som helst.

Gammel 05-07-09, 23:20   #44
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Trist at svømmingen i skolen er SÅÅÅ dårlig, men jeg er igrunn ikke overrasket. Nevøen min på 12 lærte og svømme for få år siden, men det var nok litt flaks med en varm og flott sommer og da er en jo mer i vannet.

Jeg, samboer og datteren vår på snart 4 liker godt å dra til syden og ser jo tydelig at det har mye å si for henne at hun kan bo i vannet i 14 dager i strekk i en periode. Vi går også jevnlig i svømmehall med henne. Men hadde vi ikke vært i syden og svømmehall så hadde det ikke blitt så mye bading. Hun er litt pysete med å bade i sjøen/ vannet her i Norge, det er for kaldt synest hun da.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 23:26   #45
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har barn på samme skole som m^2 og der har de delt skoleåret på de tre førsteklassene. Så de har fått ca 10-12 ganger med svømming dette skoleåret. Dette fortsetter i allefall neste år og.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 19:34   #46
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Helt utrolig at svømmetilbudet kan være så dårlig enkelte steder.
På naboskolen her får ungene svømming en gang i uka helt fra 1.-10.trinn!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:46.