Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Røyker dere i folkemengder?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-09, 07:32   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Røyker dere i folkemengder?

Jeg må nok si at jeg rett og slett ikke har erfaringen med at røyere er så ille jeg. Det er veldig, veldig sjelden jeg synes jeg er eksponert for røyk fra noen. Eller av at det lukter røyk av noen.

Jeg tar høyde for at det kan ha sammenheng med at jeg ikke er så mye ute blant folk, men jeg er jo på butikken og stranda og jobben og sånt jeg også.

Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 09:40   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg plages i grunn ganske sjelden. Men jeg irriterer meg over at det står mange utenfor kjøpesentre og sånn.

Ift å røyke ute på restaurant og slike ting.. Det oppleves helt greit om jeg er ute og tar en øl en kveld, og de ved siden av meg røyker. Men samtidig litt verre om klokka er 16 og hele familien er med. Men jeg gidder ikke bry meg om at folk røyke utendørs, det er jo tross alt lov.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 10:05   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja til Rine i Sibir!

Gammel 31-05-09, 10:17   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utenfor sykehuset her står det mengder av store skilt med røyking forbudt på sykehusets område. Da jeg kom ut av hovedinngangen for et par dager siden, satt det en dame og en mann rett under ett av disse skiltene og røykte. Røyken blåste rett foran hovedinngangen til sykehuset, den eneste inngangen de fleste har å forholde seg til der, om man ikke skal innlegges. Jeg sto og ventet noen minutter på å bli hentet, så da overhørte jeg en samtale der damen syntes det var synd at sønnen også hadde begynt å røyke. Nå visste de jo hvor farlig det var, men da hun begynte så visste de jo ikke det. Eller ihvertfall ikke at det var farlig. Denne damen var sikkert yngre enn meg, det var masse informasjon om at røyking var skadelig allerede på 70-tallet for den saks skyld. Og hun begynte mest sannsynlig å røyke på 80-tallet. Snakk om å finne på unnskyldinger. Og hvis det endelig har trengt inn hvor farlig det er, så er det jo faktisk mulig å slutte. Jeg får kløe av sånt late-som-ingen-sa-til-meg-at-det-var-farlig-stakkars-meg-greier. Virkelig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 11:18   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Utenfor sykehuset her står det mengder av store skilt med røyking forbudt på sykehusets område. Da jeg kom ut av hovedinngangen for et par dager siden, satt det en dame og en mann rett under ett av disse skiltene og røykte. Røyken blåste rett foran hovedinngangen til sykehuset, den eneste inngangen de fleste har å forholde seg til der, om man ikke skal innlegges. Jeg sto og ventet noen minutter på å bli hentet, så da overhørte jeg en samtale der damen syntes det var synd at sønnen også hadde begynt å røyke. Nå visste de jo hvor farlig det var, men da hun begynte så visste de jo ikke det. Eller ihvertfall ikke at det var farlig. Denne damen var sikkert yngre enn meg, det var masse informasjon om at røyking var skadelig allerede på 70-tallet for den saks skyld. Og hun begynte mest sannsynlig å røyke på 80-tallet. Snakk om å finne på unnskyldinger. Og hvis det endelig har trengt inn hvor farlig det er, så er det jo faktisk mulig å slutte. Jeg får kløe av sånt late-som-ingen-sa-til-meg-at-det-var-farlig-stakkars-meg-greier. Virkelig.

Jeg synes det er helt merkelig at man ikke håndhever røykereglene som gjelder innenfor sykehusets område bedre. Hvorfor i all verden triller både pleiere og pårørende pasienter ut i rullestoler og senger slik at de kan røyke rett utenfor inngangen hvor det henger STORE røyking forbudt-skilt? Er man unnskyldt fordi man er syk? Og den der vi-visste-ikke-at-det-var-skadelig-greia er bare tåpelig, ja.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 11:24   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Er man unnskyldt fordi man er syk?

De lar jo til og med folk røyke på rommet enkelte steder.

Gammel 31-05-09, 10:58   #7
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Bare på FrPs landsmøte og evangeliske forsamlinger.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 10:58   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Gammel 31-05-09, 11:26   #9
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, spesielt på sykehjem og sånn. Jeg har forståelse for at KOLS-eren som har røykt i 30 år har problemer med å slutte, men at helsepersonellet godtar at samme mann får fortsette å suge denne gifta i seg (og i tillegg legger det til rette for ham) er forkastlig.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 11:28   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Syns nå det er forkastelig uansett. Det var helt jævlig å være innlagt på en avdeling der en person fikk kjederøyke på rommet.

Gammel 31-05-09, 12:18   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Syns nå det er forkastelig uansett. Det var helt jævlig å være innlagt på en avdeling der en person fikk kjederøyke på rommet.

Hæ? Seriøst? Jeg måtte ha byttet avdeling asap!

Gammel 31-05-09, 12:23   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Ja, seriøst. Prøv å vær dausjuk og ligge på gangen og hele tiden måtte benytte tiden til å skrike "lukk den døra!" når folk gikk ut og inn på det rommet.

Gammel 31-05-09, 12:29   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herregud, jeg trodde ikke sånt var lov? På et SYKEHUS? Jeg er dypt sjokkert.

Gammel 31-05-09, 12:35   #14
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jeg antar det var en som ikke kunne flyttes eller whatnot. Men fremdeles nå, flere år etter, er jeg fremdeles sjokkert over at det var mulig og ikke minst skjødesløsheten når det gjaldt å lukke den jævla døra når folk gikk ut og inn.

Gammel 31-05-09, 12:55   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, jeg skjønner ikke at en røykers abstinenser skal gå foran alle andres ve og vel. Hvis han hadde vært alkoholiker, skulle han fått drikke på senga da? Alkohol er jo også lovlig.

Gammel 31-05-09, 13:00   #16
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det er noen få mennesker jeg virkelig unner den røyken, så det være gamle og/eller dødssyke mennesker. De bør få lov å røyke om det så er i sykehusssenga. Det er sannsynligvis den eneste gleden de har i det korte livet de har igjen. Røyk i vei! sier jeg da.

(De skal få slippe å bli stua inn i stasjonsvogna mi sammen med de andre røykerne. )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 13:02   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvis det er noen få mennesker jeg virkelig unner den røyken, så det være gamle og/eller dødssyke mennesker. De bør få lov å røyke om det så er i sykehusssenga. Det er sannsynligvis den eneste gleden de har i det korte livet de har igjen. Røyk i vei! sier jeg da.

(De skal få slippe å bli stua inn i stasjonsvogna mi sammen med de andre røykerne. )

Men er det rettferdig at det går utover andre, slik Sitron beskriver? Og hva med de som jobber på sykehuset, skal de måtte utsettes for det å være inne på røykerom selv om de blir dårlige av det? Hvordan løser man dette i praksis?

Gammel 31-05-09, 13:18   #18
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men er det rettferdig at det går utover andre, slik Sitron beskriver? Og hva med de som jobber på sykehuset, skal de måtte utsettes for det å være inne på røykerom selv om de blir dårlige av det? Hvordan løser man dette i praksis?

Nei, rettferdig er det ikke. Sånn sett er det vel ikke rettferdig at røykere opptar dyre og fåtallige sykehusplasser pga. sine selvforskyldte sykdommer heller, men det er en annen diskusjon. Kanskje det kan løses med at røykende sykepleiere og leger kan gå inn på disse rommene? Nei, jeg aner egentlig ikke, så jeg skal spare dere for "gode" råd. Er det forresten ikke merkelig mange sykehusansatte som røyker? Jeg synes iallfall jeg skimter ganske mange hvitkledde inne i røykskyen jeg må gjennom for å komme inn på Haukeland.

Sist redigert av rine : 31-05-09 kl 13:25.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 13:05   #19
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, jeg skjønner ikke at en røykers abstinenser skal gå foran alle andres ve og vel. Hvis han hadde vært alkoholiker, skulle han fått drikke på senga da? Alkohol er jo også lovlig.

Det tror jeg er mange år siden, før røykeloven. Det er ingen som får lov til å røyke på rommet/fellesrom etc nå.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 13:16   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Det tror jeg er mange år siden, før røykeloven. Det er ingen som får lov til å røyke på rommet/fellesrom etc nå.

Jo, det er nettopp det som skjer likevel, ETTER røykeloven.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:31.