|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville dere gjort?Folk velger da navn de selv ønsker til barnet sitt. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
♡
|
Sv: Hva ville dere gjort?Det er ingen grunn til å være ærlig for en hver pris.
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva ville dere gjort?:Prøver å se for meg en sosial omgangsform der alle er "ærlige" non-stop, uten at noen har spurt dem om meningen deres:
|
|
|
#4 |
|
trøtt
|
Sv: Hva ville dere gjort?Hva er vitsen med å si noe? Venninnen din velger et navn hun synes er fint og det er hennes barn. Det er da ikke noe du har noe med? Folk har forskjelling smak i forhold til mange ting og det trenger ikke andre å bry seg med. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville dere gjort?Har hun bedt om din mening?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville dere gjort?Ville ikke gjort noe som helst, hvis hun ikke har spurt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hva ville dere gjort?Det virker jo som mavnvalget er tatt og da hadde jeg holdt munn.
|
|
|
#8 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville dere gjort?Jeg ville definitivt ikke sagt noe. Navn er virkelig smak og behag, og navnet hun har valgt vil på ingen måte være stigmatiserende for barnet (som f.x. Vidkun eller Adolf el.). |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hva ville dere gjort?Jeg synes ikke noe om å blande seg inn i andres navnevalg, i hvert fall ikke uten å bli spurt direkte.
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Hva ville dere gjort?
Kan bare signere de over her |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Hva ville dere gjort?Ærlighet er en fin ting, men ikke i alle sammenhenger. I denne settingen bør du som venninne holde munnen lukket om meningen din. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Borte
|
Sv: Hva ville dere gjort?Vi fikk endel mer eller mindre åpenlyse hint fra familie og venner om at de ikke syns noe særlig om navnet til Vesla. Siden vi allerede hadde bestemt oss for hva hun skulle hete, og ikke ønsket et eneste innspill fra andre - så opplevde jeg dette som ganske sårende og innvaderende.
|
|
|
#13 |
|
re:designer
Sv: Hva ville dere gjort?Jeg synes navnet var fint jeg.. Dessuten er det vel ingen som har noe med hva andre vil kalle ungene sine for vel.. Smaken er som baken. Sikkert noen som synes mine unger har stygt navn å.. Men det driter jeg i. Håper venninna di driter i hva andre synes, det burde hun!
|
|
|
#14 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hva ville dere gjort?Leste hovedinnlegget og var spent på hva slags navn som skulle være så spesielt
|
|
|
#15 |
|
søt
Sv: Hva ville dere gjort?Du ønsker vel det beste for venninnen din, og i dette tilfellet syns jeg det er å støtte henne i navnevalget, uten at du forteller hvor stygt du syns det er.
|
|
|
#16 |
|
Ferdig!
Hvor: Telemark
Sv: Hva ville dere gjort?Jeg ville ikke sagt noe om navnet var endelig bestemt. Hvis det var i en navne-diskusjon hvor hun nevnte et navn jeg ikke synes noe om så tror jeg at jeg kunne sagt hva jeg mener.
|
|
|
#17 |
|
er her
|
Sv: Hva ville dere gjort?Jeg hadde heller ikke sagt noe dersom valget allerede var tatt.
|
|
|
|
#18 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Hva ville dere gjort?Jeg ville aldri i verden sagt noe. Jeg har et par venninner som har gjort det samme. Blant annet en nå som skal ha baby på nyåret, de har valgt et navn som er sært og det ER virkelig sært. Jeg holder kjeft og nikker og kommer opp med noen nøytrale tilbakemeldinger, jeg har jo litt oppdragelse og respekt for at hun mener det hun mener |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville dere gjort?Min datter har ett uvanlig navn. Jeg og mannen elsker navnet, og bryr oss ikke om hva andre måtte synes om det. Men jeg hadde blitt såret og skuffet hvis vennene min absolutt måtte fortelle meg for et stygt navn jeg hadde valgt. Men hvis hun spør deg rett ut hva du synes så bør du være ærlig.
|
|
|
#20 |
|
Superaktiv
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville dere gjort?Synes du skal la vær å si noe - så lenge du ikke har blitt spurt. |
|
|
|
![]() |
|
|