Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

17. mai på kvelden

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-09, 13:19   #41
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai på kvelden

Hvor var denne tråden, sa du. Åpent forum?

Da nøyer jeg meg med å si at med våre kompliserte forhold og min familie 3 timer unna, så blir det ikke de store selskapelighetene utover offentlige arrangementer. Jeg er vant til vennefrokoster, grillkveld m.m. fra livet uten barn og synes det er stusselig, men i år har jeg bestemt at vi får bare leve med det og gjøre det beste ut av det, ikke hige etter noe som ikke er.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 13:23   #42
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Som korpsmusikkant består 17.mai av en endeløs lidelse, kvelden blir brukt til å slikke mine sår.

Ta godt vare på alle musikantene rundt omkring, de gjør en fantastisk jobb for stemningen!

Gammel 11-05-09, 13:26   #43
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Som korpsmusikkant består 17.mai av en endeløs lidelse, kvelden blir brukt til å slikke mine sår.

Ta godt vare på alle musikantene rundt omkring, de gjør en fantastisk jobb for stemningen!

Stiller det nokon opp på barneskulen her i år eller dropper dei det ? Var vist festlig i fjor då dei sto klar til å starte toget, men ikkje noko korps.

Gammel 11-05-09, 13:29   #44
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er aktiviteter på skolen frem til klokken 14. Deretter blir det et par timers pause før vi møtes hos naboene. Der blir det grilling og kaker, og lettere "italiensk" stemning, siden vi blir 24 personer, hvorav halvparten små barn. Vi bruker å gi oss i åtte-tiden, for da er vi helt utslitte. Så på senkvelden regner jeg med at mannen og jeg synker ned i sofaen med et glass vin og en film.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 13:33   #45
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De må gjerne ta dagen fri, for min del...

Gammel 11-05-09, 13:37   #46
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Stiller det nokon opp på barneskulen her i år eller dropper dei det ? Var vist festlig i fjor då dei sto klar til å starte toget, men ikkje noko korps.

Jeg aner ikke om det dukker opp noen i år, har ingenting med skolekorpset der inne å gjøre desverre.

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

De må gjerne ta dagen fri, for min del...

Kan vi? Tror du ikke det er noen andre som ville klage da?

Gammel 11-05-09, 13:39   #47
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, jeg vet om flere som ville blitt glade, enn skuffet...

De har jo ikke forsøkt å ta fri enda, så vi får jo ikke testet.

Gammel 11-05-09, 13:42   #48
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Standard

Du kan jo prøve Urt sitt tog? Det er mye sansynlig det blir uten korps i år også.

Det verste er rosarussen som går rett bak korpset, og som stikker flaggene sine i ryggen /rumpa vår når vi spiller. Da står ikke de søte små hodene høyt i kurs

Gammel 11-05-09, 13:47   #49
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal spise frokost med naboene før barnetoget. Deretter er det rask middag hos svigers før lekene på skolen. Vi har ikke gjort noe om kvelden. men som barn husker jeg selskaper ja.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 14:04   #50
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Du kan jo prøve Urt sitt tog? Det er mye sansynlig det blir uten korps i år også.

Det har jeg vært vant med nordfra. Og det er ikke mye stemning i det. Men siste årene har "vi" og fått korps musikk der oppe. I år er jeg her nede midt på og det er opp til 2 korps i det barnetoget vi "hører"til.

17 mai så er vi på skolen,spiser kaker og koster oss,toget bruker å starte i 10 tiden. kanskje en tur til farmoern og farfaren til mann. Bruker å spise "ute" altså resturant,ilag med mine foreldre , i 15-17 tiden alt etter som.
vet ikke hva det blir i år med at turbo kommer ilag med de fra kreta natt til den 17
Så brukete vi å være hos svigers når de var 2, men det amputerte svigermor i fjor med å dra på besøk til noen andre og turbo var skuffet
Ellers så er 17 mai ferdig når ungene legges.
I fjor var mann på innfløttnings fest på kvelden 17 mai

Grille på 17 mai står jeg over da det oftest snør på denne dagen

Gammel 11-05-09, 14:12   #51
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I år skal jeg jobbe hele helga, hvilket skal bli en sann nytelse; ingen bunad, ingen familiemiddag, og ikke noen for for selskapeligheter på kvelden. Og dessuten slipper jeg unna tog og mas.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 14:52   #52
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På kvelden har vi ingen planer, og vi ligger med bena høyt på sofaen og gjør ingenting. På dagen skal vi få med oss tre tog, hvor ungene skal gå i to av dem, leker på skolen og russetoget. Innimellom der skal vi rekke besøk fra hele familien min til enkel middag og kake. Så det frister ikke å legge planer etter kl. 19 den kvelden i tillegg, så da blir vi alene.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 15:38   #53
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Jeg synes det er kjekt å spille på 17. mai.
Vi spiller i hovedprosesjonen i Bergen og der er stemningen alltid stor!
Når vi tar oss en nødvendig puste pause (gå og spille/blåse samtidig er hardt arbeid) for å komme til oss selv igjen så ropes det: "Spil, spill, spill!" rundt oss. Så jeg kan ikke skjønne at vi ikke blir savnet!

Gammel 11-05-09, 16:22   #54
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg elsker korpsmusikk. Kanskje det har noe med at jeg drillet i 8 år, men det kan få fram tårer hos meg. 17.mai uten korpsmusikk hadde blitt stusselig.

Gammel 11-05-09, 16:27   #55
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker korpsmusikk KUN på 17. mai. Ellers i året takler jeg det ikke. Da jeg var lita, måtte de alltid ta meg med ut og bort når korps spilte, for jeg illskrek og holdt meg for ørene og var livredd. Nå er jeg ikke livredd lenger, men jeg synes korpsmusikk til tider rett og slett kan være vondt å høre på.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 18:18   #56
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Vi gjør aldri noe spesielt på ettermiddagen. Når borgertoget er ferdig, er 17. mai ferdig. Det er godt mulig at andre gjør masse mer, men jeg har ikke inntrykk av det.

Gammel 11-05-09, 21:34   #57
leliane
madmanized

leliane sin avatar

leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Hos oss er det så dårlig rekruttering til skolekorpsene, at det kun var ett korps på hele toget i fjor. Det kan jeg skrive under på at var temmelig stusslig, altså. Jeg er ikke korpsmenneske. (Men korpsenke på 17. mai... )

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 21:46   #58
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi gjør ikke noe på kvelden, vi ser tog på formiddagen så drar vi til svigerfar og ser på tog der før vi er med på noen leker, videre til fosterbroren til mannen og er med på leker der og så drar vi hjem til fosterbror og griller.
I år er jeg på cruise og legger 17 maifeiringen langt bort.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 22:15   #59
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Griller, enten bare oss i familien eller med noen venner. Vi er slitne når vi kommer hjem.

Gammel 11-05-09, 22:57   #60
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Her er det barnetog, leker i skolegården. Så går vi hjem i 12 tiden og griller, slapper av og kanskje ser litt TV for å hvile beina.
I 15-16 tiden drar vi til byen for å se folketoget og få litt del av folkelivet i byen.
Vi drar hjem i 18 tiden for å få ungene i seng til normal tid.
13- åringen får da lov tl å slappe av med film og masse godteri, det er hun fornøyd med. Alternativt er hun sammen med bestevenninnen på kvelden.

Vi har aldri store planer med masse folk, men vi pleier å være sammen med ett nabopar. I år vet jeg derimot ikke helt hvordan det blir.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.