|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Vaklende
|
Sv: 17. mai på kveldenHvor var denne tråden, sa du. Åpent forum? |
|
|
|
|
|
#42 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: 17. mai på kveldenSom korpsmusikkant består 17.mai av en endeløs lidelse, kvelden blir brukt til å slikke mine sår.
|
|
|
|
#43 |
|
Unik
|
Sv: 17. mai på kvelden
Stiller det nokon opp på barneskulen her i år eller dropper dei det ? Var vist festlig i fjor då dei sto klar til å starte toget, men ikkje noko korps.
|
|
|
#44 |
|
Textrovert
|
Sv: 17. mai på kveldenDet er aktiviteter på skolen frem til klokken 14. Deretter blir det et par timers pause før vi møtes hos naboene. Der blir det grilling og kaker, og lettere "italiensk" stemning, siden vi blir 24 personer, hvorav halvparten små barn. Vi bruker å gi oss i åtte-tiden, for da er vi helt utslitte. Så på senkvelden regner jeg med at mannen og jeg synker ned i sofaen med et glass vin og en film.
|
|
|
#45 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#46 |
|
blant fjord og fossevell
|
Jeg aner ikke om det dukker opp noen i år, har ingenting med skolekorpset der inne å gjøre desverre.
Kan vi? Tror du ikke det er noen andre som ville klage da?
|
|
|
|
#47 |
|
Personlig pessimist
|
Tja, jeg vet om flere som ville blitt glade, enn skuffet...
|
|
|
|
#48 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: 17. mai på kveldenDu kan jo prøve Urt sitt tog? Det er mye sansynlig det blir uten korps i år også.
|
|
|
|
#49 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: 17. mai på kveldenVi skal spise frokost med naboene før barnetoget. Deretter er det rask middag hos svigers før lekene på skolen. Vi har ikke gjort noe om kvelden. men som barn husker jeg selskaper ja.
|
|
|
#50 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det har jeg vært vant med nordfra. Og det er ikke mye stemning i det. Men siste årene har "vi" og fått korps musikk der oppe.
|
|
|
|
#51 |
|
seru
|
Sv: 17. mai på kveldenI år skal jeg jobbe hele helga, hvilket skal bli en sann nytelse; ingen bunad, ingen familiemiddag, og ikke noen for for selskapeligheter på kvelden. Og dessuten slipper jeg unna tog og mas. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: 17. mai på kveldenPå kvelden har vi ingen planer, og vi ligger med bena høyt på sofaen og gjør ingenting. På dagen skal vi få med oss tre tog, hvor ungene skal gå i to av dem, leker på skolen og russetoget. Innimellom der skal vi rekke besøk fra hele familien min til enkel middag og kake. Så det frister ikke å legge planer etter kl. 19 den kvelden i tillegg, så da blir vi alene. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#54 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: 17. mai på kveldenJeg elsker korpsmusikk. Kanskje det har noe med at jeg drillet i 8 år, men det kan få fram tårer hos meg. 17.mai uten korpsmusikk hadde blitt stusselig.
|
|
|
#55 |
|
Textrovert
|
Sv: 17. mai på kveldenJeg liker korpsmusikk KUN på 17. mai. Ellers i året takler jeg det ikke. Da jeg var lita, måtte de alltid ta meg med ut og bort når korps spilte, for jeg illskrek og holdt meg for ørene og var livredd. Nå er jeg ikke livredd lenger, men jeg synes korpsmusikk til tider rett og slett kan være vondt å høre på.
|
|
|
#56 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: 17. mai på kveldenVi gjør aldri noe spesielt på ettermiddagen. Når borgertoget er ferdig, er 17. mai ferdig. Det er godt mulig at andre gjør masse mer, men jeg har ikke inntrykk av det.
|
|
|
#57 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hos oss er det så dårlig rekruttering til skolekorpsene, at det kun var ett korps på hele toget i fjor. Det kan jeg skrive under på at var temmelig stusslig, altså. Jeg er ikke korpsmenneske. (Men korpsenke på 17. mai...
|
|
|
|
#58 |
|
Drømmer
|
Sv: 17. mai på kveldenVi gjør ikke noe på kvelden, vi ser tog på formiddagen så drar vi til svigerfar og ser på tog der før vi er med på noen leker, videre til fosterbroren til mannen og er med på leker der og så drar vi hjem til fosterbror og griller. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai på kveldenHer er det barnetog, leker i skolegården. Så går vi hjem i 12 tiden og griller, slapper av og kanskje ser litt TV for å hvile beina.
|
![]() |
|
|