Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julebrus - rød eller brun?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hva er best, rød eller brun julebrus?
Brun julebrus er selvsagt best! 75 47,17%
Rød er best. 64 40,25%
Ingen av delene, annen? Spesifiser gjerne. 20 12,58%
Deltakere: 159. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-06, 17:54   #1
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julebrus - rød eller brun?

Jeg har alltid bare drukke rød julebrus.. siden det er det vi har her i Bergen. Men nå har drageset begynt å ta inn brun julebrus fra brenne mineralvann. volda eller noe sånt.. den smakte utrolig godt synest jeg.. så nå stemmer jeg brun.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 18:49   #2
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Brun, fra EC Dahls. Men jeg har ikke funnet den i butikkene i år? Finner bare den brune fra Hamar og Lillehammer.

Nå aner jeg ikke hvor du bor! Men de har/hadde den ihvertfall på Bunnpris i osloområdet for noen uker siden.

Og BRUN julebrus er best! Og den MÅ være fra EC Dahls. Den brune fra Lillehammer smaker bare rart.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 18:56   #3
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Den brune fra Lillehammer/ Hamar bryggeri

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 11:17   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mørk brun julebrus fra CB. Det er den eneste julebrusen for meg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 20:40   #5
5barnsmor
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!

5barnsmor sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
5barnsmor er litt kul5barnsmor er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Gammel 31-10-07, 20:45   #6
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Ahh..

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 09:59   #7
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Holder også en knapp på den brune fra Dahls.

Gammel 28-10-07, 12:51   #8
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Brun julebrus fra E.C. Dahls er best. Definitivt. Om man overhodet skal drikke slikt, jeg uttaler meg kanskje mest på vegne av barna mine. Selv drikker jeg mest vann.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 15:23   #9
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg må innrømmet at jeg ikke har peiling på julebrus, men synes nok den røde ser mest innbydende ut. Selv må jeg holde meg til sukkerfri, hvis jeg skal drikke det...klarer ikke sukkerholdig brus.

Men barna skal få vanlig brus..

Gammel 28-10-07, 23:25   #10
Solice
Superaktiv

Solice sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

Brun! Dahl's sin julebrus er bare best!

Solice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 17:58   #11
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Brun selvsagt. Fra Hamar og Lillehammer. Minner meg på at det sikkert er lurt å begynne å hamstre litt, ifjor var det nemlig umulig å få tak i rett før jul. De var utsolgt overalt.

Det er kanskje feil å si at den er brun? Gyllen høres bedre ut.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 19:57   #12
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Brun selvsagt. Fra Hamar og Lillehammer. Minner meg på at det sikkert er lurt å begynne å hamstre litt, ifjor var det nemlig umulig å få tak i rett før jul. De var utsolgt overalt.

Det er kanskje feil å si at den er brun? Gyllen høres bedre ut.

Nå har jeg testet ut denne for første gang og den var faktisk ganske god. Er egentlig ikke så veldig glad i julebrus.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 18:04   #13
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Den skal være rød.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 18:15   #14
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Rød julebrus fra AAS bryggeri synes jeg er best.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 23:05   #15
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Rød julebrus fra AAS bryggeri synes jeg er best.

Helt enig.

Gammel 27-10-07, 00:06   #16
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Brun! Dahls!

Gammel 27-10-07, 12:07   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brun - helt klart! - Jeg drikker den røde om jeg får den servert og jeg altså, men den er mye søtere.

Jeg vet at bunnprisbutikker i Oslo selger julebrus fra dahls iallefall.

Gammel 15-12-06, 18:56   #18
Solen
Tusenkunstner

Solen sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Hamars juelbrus!

Gammel 01-11-07, 02:35   #19
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ingen av delene.

Ingefærøl er godt til jul, ikke julebrus..

Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 09:20   #20
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Neither.

Drikker øl eller Farris til julematen.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:54.