Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Bluens første voksenkjole

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-09, 01:46   #41
Lita
Passiv

Standard

Sv: Bluens første voksenkjole

Lekker! Du får si i fra når du åpner nettbutikk!
Jeg blir gjerne kunde!

Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 08:30   #42
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herlighet! Den var utrolig lekker.

Gammel 26-02-09, 08:30   #43
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Er imponert over hvor fort du behersket symaskina!

Kjempefin kjole!

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 08:32   #44
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du verden så flink du er! Kjolen var lekker

Gammel 26-02-09, 08:33   #45
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Nydelig kjole, Elinblu! Jeg vil også ha en sånn. Hvor legger jeg inn bestilling?

Flott dame også forresten. Noe sier meg at jeg ikke hadde sett like fin ut i en slik kjole.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 08:43   #46
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dærsken, den var jo kjempefin!

Gammel 26-02-09, 08:50   #47
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Den var knallflott, du er kjempeflink.

Gammel 26-02-09, 09:21   #48
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Wow, så fin kjole.
Flinke jenta det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 09:25   #49
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Herlighet så flink du er.
Det vises ekstra godt hvor flink du er når du har den på. Kjolen sitter jo helt perfekt! For en flott 2 barnsmamma du er.

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 09:26   #50
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Nydelig! Nesten så jeg får lyst til å begynne å bruke kjoler selv.

Gammel 26-02-09, 10:21   #51
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Wow, du er helt utrolig!

Jeg har også nettopp sydd meg kjole, men skal ikke legge ut bilde av den nei.

Gammel 26-02-09, 10:26   #52
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk for alle godord! Blir jo virkelig i godt humør av å åpne denne tråden nå. Sjøl har jeg omtrent samme følelse som når man skal servere mat til gjester etter å ha stått og svettet over grytene hele dagen: det smaker ingenting, og skulle hatt mer av ditt og datt.

Jeg har tegnet mønster på grunnlag av en kjole dere har sett her inne før - den er mer eller mindre sydd etter mine mål, og det er nok en stor fordel. Men den kjolen som dannet grunnlaget har lange ermer, så hals- og ermeringning har jeg måttet lage sjøl. Ble ikke 100 % fornøyd med det, og ikke med stoffet heller. Nå får jeg bestille meg ordentlig polarfleece fra stoff og stil; det er jo til og med billig.

Gammel 26-02-09, 10:26   #53
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Flott kjole, spesielt imponert over hvor fint den satt på kroppen din.

Ikke ment fornærmende, jeg bare innbiller meg at å sy er en ting, men at den sitter pent er noe annet?

Samme tenkte jeg når jeg så bildet. Utrolig imponerende. Du ser jo ut som en proff syerske jo.

Hva brukte du som mønster? Og hvordan sydde du på det båndet? Mellom delen eller bare på delene? Har du ett bakstykke og to forstykker for å få den til å sitte så pent foran?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 10:28   #54
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hva brukte du som mønster?

Se forrige innlegg. Jeg tegnet rundt en kjole (brettet dobbelt) og lagde mønster sjøl. Fronten består av to deler, delt under brystet, og ryggen er delt i to på langs. Båndet er sydd på etter at jeg sydde sammen de to frontdelene - bare vanlig rettsøm. Båndet er jo helt uelastisk, men det går greit å få på kjolen allikevel takket være fleecen i ryggen.

Gammel 26-02-09, 10:30   #55
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Wow, se der ja. Så fin kjole du har sydd!
Satt som et skudd.
Kjempeflink er du jo.

Gammel 26-02-09, 10:31   #56
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Utrolig fin!

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 10:31   #57
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Se forrige innlegg. Jeg tegnet rundt en kjole (brettet dobbelt) og lagde mønster sjøl. Fronten består av to deler, delt under brystet, og ryggen er delt i to på langs. Båndet er sydd på etter at jeg sydde sammen de to frontdelene - bare vanlig rettsøm. Båndet er jo helt uelastisk, men det går greit å få på kjolen allikevel takket være fleecen i ryggen.

Vi postet samtidig, derfor så jeg det ikke. Jeg ble bare mektig imponert hvordan du klarte det selv. Blir spennende og se når du lager med hals og armer også. Jeg må start få tatt meg en tur på Stoff og Stil og få handlet, må prøvesy jeg også til både ungene og meg selv. Blir i alle fall enda mere inspirert til å ta fatt på det når du legger ut bilder av det du lager. Og jeg har jo samme kjolen og bruke som mal også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 10:34   #58
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Wow, dette var en skikkelig fin kjole. Er veldig imponert over den

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 10:37   #59
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Kjempe fin kjole!

Gammel 26-02-09, 10:49   #60
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Wow! Flinke jenta!!!

Så moro å se! Flotte damen!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:26.