Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Den nye Prodigy-låta

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Se resultatene: Prodigy - bråk eller vakker musikk?
Lydforurensing. Definitivt! 12 25,53%
Dritkult! 11 23,40%
Njæh, den funker sikkert greit hvis jeg bare tar de riktige pillene først? 12 25,53%
aC, du har bare ikke peiling. 7 14,89%
Prodihæ? 5 10,64%
Deltakere: 47. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-09, 11:24   #41
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den nye Prodigy-låta

Helt jævlig.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 11:25   #42
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Det der låt rett og slett ganske kult. aC, du er blitt gammel til sinns Det låter jo ikke akkurat ulikt tidlig Prodigy, de har alltid hatt slike låter på skivene sine men det er kanskje ikke så mange av dem så har blitt gitt ut på single. Jeg sitter i hvert fall og småheadbanger her og mimrer tilbake til housepartyene på 90-tallet. Invaders must die-låta var bedre dog.

Den platen må over på iPhonen umiddelbart skjønner jeg.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 11:30   #43
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Den var helt jævlig.
Orket ca. 20 sek før jeg fikk vondt i ørene ennå jeg er full av dop.

Det kan godt tenkes at jeg var i en litt annen tilstand den gangen jeg digget prodigy, men jeg syns dette var dårlig sammenlignet med de gamle slagerne. Mangler litt sjel, kjører på gamle utbrukte riff og toner. Neeeeiii....ikke noe platekjøp her.

Gammel 26-02-09, 11:32   #44
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Jeg er i tenkeboksen. Jeg syns ikke den var tung nok, også var den litt for kommers.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 11:37   #45
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Det der låt rett og slett ganske kult. aC, du er blitt gammel til sinns Det låter jo ikke akkurat ulikt tidlig Prodigy, de har alltid hatt slike låter på skivene sine men det er kanskje ikke så mange av dem så har blitt gitt ut på single. Jeg sitter i hvert fall og småheadbanger her og mimrer tilbake til housepartyene på 90-tallet. Invaders must die-låta var bedre dog.

Den platen må over på iPhonen umiddelbart skjønner jeg.

Haha! Jeg er nok heller for ung, tenker jeg.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hm. Jeg er i tenkeboksen. Jeg syns ikke den var tung nok, også var den litt for kommers.

Tror det er det som irriterer meg også. Den er bare sånn irriterende høy, ikke... tja, i mangel av bedre ord gjentar jeg "oompf".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 11:38   #46
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Har vel en mistanke om at dersom du spiller den på et skikkelig stereoanlegg i stedet for YouTube så rister det godt i gulvet. YouTube har jo notorisk dårlig lyd. Prodigy er ganske avhengig av bass gitt.

Gammel 26-02-09, 11:39   #47
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har vel en mistanke om at dersom du spiller den på et skikkelig stereoanlegg i stedet for YouTube så rister det godt i gulvet. YouTube har jo notorisk dårlig lyd.

Pffft, som om ikke Clas Ohlson-radioen på kontoret yter all musikk rettferdighet?

Gammel 26-02-09, 11:42   #48
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Pffft, som om ikke Clas Ohlson-radioen på kontoret yter all musikk rettferdighet?

Eller internhøyttaleren på jobb-laptopen min? Shocking, I tell you, shocking!

Gammel 26-02-09, 11:44   #49
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Eller internhøyttaleren på jobb-laptopen min? Shocking, I tell you, shocking!

Når man ikke kan stole på teknikken, hva kan man da stole på?

Til alle dere nostalgiske pillepoppere (fnis), Prodigy spiller i morgen. På Sentrum Scene. Bare å plukke frem sølvbuksene og neonpinnene og rave løs!

Gammel 26-02-09, 11:59   #50
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har vel en mistanke om at dersom du spiller den på et skikkelig stereoanlegg i stedet for YouTube så rister det godt i gulvet. YouTube har jo notorisk dårlig lyd. Prodigy er ganske avhengig av bass gitt.

Joda, du kan nok ha rett i det altså. Men gode høyttalere tar ikke vekk det litt irriterende kommerse trance-aktige i denne låta. Og da snakker vi dårlig trance, ikke god, tidlig Roland Lifjell-trance.

Men det er jo mulig den vokser på meg. Jeg hadde forresten blåsvarte vinylbukser.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 12:47   #51
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Rart det der. Likte Prodigy kjempegodt på midten og slutten av 90-tallet, men nå syns jeg bare det er bråk. Har nok blitt gammel

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 14:40   #52
Rafiki
The Anti-Walter

Rafiki sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Rafiki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Digget Prodigy midt på 90-tallet og har egentlig digget dem siden (syntes til og med at deler av det forrige albumet var ganske så bra); fikk til og med meg to live-opptredener: på Sentrum Scene høsten '94 og på Hyperstate i Oslo Spektrum i mai '95

Jeg synes den nye plata minner mye om "Fat of the Land", med innslag av "Experience" enkelte steder. Alt i alt godt musikk-håndverk, og fullt ut diggbart

Rafiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 14:53   #53
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Kul låt da.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 13:30   #54
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 08:23   #55
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du har rett og slett ingen peiling AC!!!!

Greit nok at Omen ikke er det beste sporet Liam Howlett har laget, er den ihvertfall fengende nok for en old skool raver.

Jeg kjøpte inn hele albumet fra Itunes her for et par dager siden og jeg er happy som en strikk.

Når du går igjennom hele albumet så får man rett og slett en trip down memory lane. Elementer fra de aller første albumene blandes godt inn sammen med nye elementer og gir deg følelsen av å være på rave på tidlig 90-tall. Og de dype bassriffene, gitarene fra Music For The Gilted Generation er også med. Dave Grohl på trommer på ett av sporene.

Og hadde ikke fruen dratt avgårde med toget igår kveld så hadde jeg pokker meg vært på den konserten på Sentrum Scene.

Nei, Prodigy vokser man ikke fra. Prodigy vokser man med!!

Gammel 28-02-09, 08:55   #56
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Likte den men har hørt bedre av dem ja.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 11:36   #57
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg blir gal.

Har jeg blitt gammel og bare ikke tåler bråket ungdommen nutildags liker, eller ER den virkelig forferdelig dårlig?

Du har blitt gammel.
Jg likte Prodigy dengang da, og jg liker den nye låta også.

Gammel 28-02-09, 11:45   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte den.

Gammel 28-02-09, 20:02   #59
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Til alle dere nostalgiske pillepoppere (fnis), Prodigy spiller i morgen. På Sentrum Scene. Bare å plukke frem sølvbuksene og neonpinnene og rave løs!

Gammel 28-02-09, 20:09   #60
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Bra den da

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:26.