Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye kaffe drikker dere?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-09, 19:12   #41
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye kaffe drikker dere?

Jeg drikker en kopp i bilen på morgenen, to kopper på skolen og en kopp etter middag. Rundt fire kopper om dagen blir det vel da.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 19:18   #42
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vi drikker ca 6 kopper totalt de kveldene begge er hjemme. Blir stort sett 2 på meg og 4 på mannen. I helgene går det i allefall to fulle kanner hver dag dvs. 16 kopper.

Gammel 22-02-09, 19:43   #43
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

I ukedagene drikker jeg 3-4 kopper med vanlig svart kaffe på jobb. En sjelden gang lager jeg meg en latte hjemme. I helgene går det 1-2 latter per dag, + kanskje en kopp med vanlig svart kaffe.

Vi har en Gaggia Classic kaffemaskin, og den lager kjempegod espresso og lager nydelig melkeskum. Så best liker jeg kaffe fra denne maskinen.

Gammel 22-02-09, 20:06   #44
September
Aktiv

Medlem siden: Jan 2009
September er litt kul
Standard

Jeg drikker ca to til tre kopper kaffe til dagen.
Jeg lager kaffen på en liten presskanne, den rommer ca to kopper, og lager meg en om morgenen og en til lunsj.

September er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 10:41   #45
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Der kom det endelig noen kaffedrikkere ja!

Latte er ikke helt kaffe for meg, det er MELK med kaffe i.

Var borte nesten hele dagen i går, og det ble mange kaffekopper både her og der. (To bursdager.) Drakk sikkert 8-9 kopper i går til sammen.

I slutten av mars begynner jeg å jobbe etter ett års permisjon. Uheldigvis er det ikke så mange som drikker kaffe der, og de er heller ikke gode på å lage god traktekaffe. Men jeg overlever vel.

Gammel 23-02-09, 10:49   #46
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

2-3 kopper sort kaffe på jobb. I helgene blir det 1-2 kopper i div kaffebarer. Drikker sjelden kaffe hjemme.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 10:53   #47
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Nå når jeg er gravid kan jeg stolt meddele at jeg klarer meg med de anbefalte 1-2 koppene. :kvalm:

Når jeg er u-gravid drikker jeg svart krutt-kaffe til jeg begynner å skjelve...

MÅ ha en kopp så og si med en gang jeg står opp, ellers spolerer jeg dagen.

Gammel 23-02-09, 10:53   #48
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maks to kopper om dagen, normalt sett. Selvlaget latte.

Men nå tåler jeg det visst ikke så godt, så jeg kutter litt.

Gammel 23-02-09, 11:02   #49
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Mye.

Jobbkruset mitt rommer omtrent en halvliter, mens de jeg bruker hjemme typisk tar 3 dl. Jeg har sluttet å telle antall.

Gammel 23-02-09, 11:07   #50
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Ca. 3 kopper, og helst om morgenen. Stort sett svart.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 11:10   #51
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg drikker ikke kaffe.

Gammel 23-02-09, 11:11   #52
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

1-3 kopper om dagen.

Gammel 23-02-09, 11:37   #53
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Drikker ikke kaffe, det smaker jo høgg!

Gammel 23-02-09, 11:44   #54
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Null.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 11:47   #55
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Har Nespresso-maskin, og lager meg kaffe latte til frokosten. (Nå når jeg har begynt å jobbe igjen, kalkulerer jeg inn tid til kaffe på morgenen. Det klarte jeg ikke før, men nå er det viktig)
Hender jeg drikker en latte til på ettermiddagen/kvelden, litt ettersom. Men jeg prøver å holde meg til én om dagen.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 11:58   #56
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker heller ikke kaffe. Det hender jeg tar meg en kaffe latte på café, men det blir maks en i måneden.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 14:38   #57
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Får man kjøpt slike pappbeger for kaffe latte et sted? Sånn take away?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 14:44   #58
Kneazle
Passiv

Standard

Hva skal du med papp, guniss? En fin thermokopp er bedre å drikke av, og mer miljøvennlig. Eller skal du starte utsalg?

Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 14:45   #59
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor vil du ha det? Det smaker jo pføy!

Gammel 23-02-09, 14:51   #60
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nespressomaskin + permisjon = alt for mye kaffe.

Blir vel en 3 kopper i løpet av dagen, en av dem er som regel decaff.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:06.