Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Facebook er virkelig avslørende

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-09, 09:45   #1
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Facebook er virkelig avslørende

For øvrig er jeg venn med Finn Pakken og Gro Tesk

Gammel 20-02-09, 11:44   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er inne på Facebook ca hver annen måned. Når jeg er inne blir jeg mildt sagt himmelfallen over hvor dårlig mine kontakter kjenner meg. Det ligger drøssevis med invitasjoner til det mest utenkelige. Det verste eksemplet er vel min perifere bekjente som trodde jeg ville joine gruppen: "Ja til Mikke Mus-ører i politiet". Det endte opp med en telefonsamtale og litt surmuling fra hennes side.

Gammel 20-02-09, 12:53   #3
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det verste eksemplet er vel min perifere bekjente som trodde jeg ville joine gruppen: "Ja til Mikke Mus-ører i politiet". Det endte opp med en telefonsamtale og litt surmuling fra hennes side.

Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 12:35   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har konsekvent "avvennet" meg med folk som blir medlem i grupper som "vi som vil ha Siv Jensen som statsminister" osv. Folk får lov til å stemme Frp, men da trenger de ikke være vennene mine.

Gammel 20-02-09, 12:47   #5
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror vennene mine må tro at jeg er svært opptatt av barn, siden mine aktivistgrupper er type:

Ja til surrogat i Norge
Nei til å gå mer enn en uke over termin
Opprop for å øke adopsjonstøtten ...

Lite spennende ellers. Avslører litt drikkevaner, hvor jeg har bodd, hvilke skoler jeg har gått på, at jeg har tvillinger, hvor vi har hytte m.m.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 14:30   #6
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes ikke motstand mot Hijab i politiet passer sammen med de andre eksemplene.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 14:37   #7
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Jeg synes ikke motstand mot Hijab i politiet passer sammen med de andre eksemplene.

Fordi? Det er jo ikke noen sammenheng mellom eksemplene, bortsett fra at de alle er i strid med mine personlige meninger. Hvis det var hovedinnlegget du siktet til?

Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 15:05   #8
Frost

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Fordi? Det er jo ikke noen sammenheng mellom eksemplene, bortsett fra at de alle er i strid med mine personlige meninger. Hvis det var hovedinnlegget du siktet til?

Ja det var hoveinnlegget jeg siktet til.
Jeg synes ikke det passet sammen, siden jeg var enig i de andre.
Flere av de andre eksemplene hadde rasistiske undertoner. Man trenger ikke å være rasist selv om man er motstander av hijab i politiet.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 15:21   #9
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Ja det var hoveinnlegget jeg siktet til.
Jeg synes ikke det passet sammen, siden jeg var enig i de andre.
Flere av de andre eksemplene hadde rasistiske undertoner. Man trenger ikke å være rasist selv om man er motstander av hijab i politiet.

Det var to med rasistiske undertoner, en om bensinpriser og en om hijab i politiet. Felles for dem er at jeg er uenig, eller himler litt over folk som flagger det som kampsaker. De var i grunnen et tilfeldig utvalg, jeg kunne kommet opp med mange fler.
Jeg har ikke insinuert at de som er motstandere av hijab i politiet er rasister.

Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 14:38   #10
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den med Mikke Mus-ører kunne jeg godt tenke meg å bli medlem i.

Nå skrev jeg ned navnet på en gruppe jeg er med i. Når jeg sjekka antallet medlemmer var det 14 stk. Så jeg fjerna det igjen.

Gammel 20-02-09, 14:52   #11
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Jeg tenker absolutt på hva jeg sier ja til og ikke. Man kan lese mye om en person ved å gå gjennom profilen deres. Jeg blir også stadig overrasket over hvor mye folk forteller i sine statusbeskjeder. Man kan nesten følge med på hele livet til noen på FB.

Det at folk bruker statusfeltet aktivt er jo en av grunnene til at det er morsomt å være på fb - få litt kortfattet overblikk over hva folk driver med. Jeg trenger ikke å vite at "Kari Nordmann koker poteter" og slikt, men spesielt de mer morsomme av vennene mine har jo rasende festlige statusfelt.

Jeg er medlem av flere grupper som avslører min politiske tilhørighet - jeg liker å være åpen om hva jeg mener i samfunnsdebatten.

Gammel 20-02-09, 14:57   #12
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det at folk bruker statusfeltet aktivt er jo en av grunnene til at det er morsomt å være på fb - få litt kortfattet overblikk over hva folk driver med. Jeg trenger ikke å vite at "Kari Nordmann koker poteter" og slikt, men spesielt de mer morsomme av vennene mine har jo rasende festlige statusfelt.

Jeg er medlem av flere grupper som avslører min politiske tilhørighet - jeg liker å være åpen om hva jeg mener i samfunnsdebatten.

Som hva da for eksempel? :vil gjerne være rasende festlig på FB:

Jeg er ikke medlem i noen grupper. Det er ikke derfor jeg er der, men for å holde kontakt med venner som bor langt unna og i utlandet.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 15:01   #13
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Som hva da for eksempel? :vil gjerne være rasende festlig på FB:

Ikke så lett å gi eksempler - man må kjenne personene for å skjønne hvorfor kommentarene er morsomme.

Ellers setter jeg pris på statusfelt av mer saklig karakter, også - folk driver med noe jeg ikke visste om, mener noe i samfunnsdebatten eller hører på kul musikk - så kan jeg kommentere, de svare - og vips så har vi hatt litt hverdagskontakt vi ellers ikke ville hatt. FB

Gammel 20-02-09, 14:53   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"I am fluent in sarcasm"

Joda. Står for den.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 18:53   #15
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva galt har Gaza gjort?

Gammel 20-02-09, 19:06   #16
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sett det samme og ble faktisk sjokkert da venninne ble med i "Oss som bare vil se norske flagg 17. mai". Særlig siden samme venninne tidligere pleide å gå sammen med AMS som jo veiver med amerikansk flagg 17. mai.

Gammel 20-02-09, 21:27   #17
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hva galt har Gaza gjort?

De har et stort behov for sandsekker, så de tar til takke med drittsekker.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 13:27   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes man bør skille mellom de morsomme gruppene og de politiske. Jeg er medlem av "Colin Firth will allways be my Mr Darcy" og andre litt festelige grupper.

I tillegg er jeg medlem av "Vi som har større ambisjoner i livet enn lavere bensinpriser" (eller noe sånt). Den er jo i aller høyeste grad politisk, men på en morsom måte.

Jeg har brukt Frp-argumentet til å slette venner jeg egentlig ikke synes det er viktig å være venn med. Så når folk jeg gikk på barneskolen med melder seg inn i "vi som ønsker Siw Jensen som statsminister" så bruker jeg det som en god unnskyldning for å fjerne dem som venner. Det beviser jo en del om hvor forskjellige vi har blitt siden vi var 12.

Gammel 23-02-09, 15:26   #19
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Melder meg bare inn i grupper jeg står for ja. Men nå melder meg jeg stort sett bare inn i type "få tilbake ditt og datt i butikkene" da det viser seg å hjelpe

Gammel 23-02-09, 15:30   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av iBam, her.

Melder meg bare inn i grupper jeg står for ja. Men nå melder meg jeg stort sett bare inn i type "få tilbake ditt og datt i butikkene" da det viser seg å hjelpe

Er de ikke stort sett markedsføringstriks?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.