Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hva slags bil denne gangen?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-09, 13:55   #41
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags bil denne gangen?

Vi fikk et reklameblad fra Kia i dag. De kjører på 7 års garanti.
Og priser på noen modeller innenfor det du ønsker.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 14:48   #42
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.870
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags bil denne gangen?

Jeg elsker min Citroen Berlingo og anbefaler den til alle.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 16:15   #43
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags bil denne gangen?

Takk for gode råd alle sammen.

Tenker litt på det sier Angelique. Pga. mine ledd så bør jeg ha en automagirbil, men det blir for dyrt ser jeg. De ligger mye høyere i pris en manuell.

Kjørte volvo på fjellet nå. Må si jeg savner både det å kjøre volvo og automatgir.
Ville bare hatt en litt større motor. Den ligger så stødig på veien og jeg føler meg veldig trygg.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 19:03   #44
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags bil denne gangen?

En del bilprodusenter får en del ekstra avgifter pga. ineffektive automatgirkasser som gir økt forbruk.

Skoda Octavia med 122hk-motor og DSG(!) koster 240k. Kanskje i dagens marked med pruting kan man få den ferdig levert til 250k med dette. DSG har blitt rimeligere hos VW/Skoda med at det på en del modeller faktisk gir lavere utslipp (= lavere forbruk = lavere co2-avgift).

En del biler med i utgangspunktet små motorer kan i kombinasjon med de noe ineffektive automatkassene en del produsenter har bli veldig trege... men for så vidt kanskje greit nok til bykjøring om man ikke har de store kravene.

Nissan hadde i hvert fall for noen år siden problemer bl.a. med X-Trail og automatgir, der i basis ytelsene ble strupet i praksis pga. automatgirkassen strengt tatt ikke tålte motorytelsen bilen var oppgitt til å ha...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no