|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Sv: Når på døgnet vasker du huset?
Ja, det stemmer fint for min del også, men det blir stort sett om lørdagsformiddag. Da er sambo ofte på jobb og jeg og snuppa regjerer alene i hjemmet. Hun skal jo hjelpe meg litt da, men hun blir lei etter en stund, å da går det raskt. Det verste er egentlig å komme igang. Må legge til at det er ikke hver uke det blir vasket her altså. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Når på døgnet vasker du huset?Vaskeren Bauche er ingen vasker med yrkesstolthet på vaskefronten. Jeg vasker minst mulig og raskest mulig. Nå når jeg er i permisjon, vasker jeg på dagtid. ellers gjør jeg det stort sett på ettermiddagstid eller søndags kveld.
|
|
|
#43 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Når på døgnet vasker du huset?Er akkurat det samme. Uten folk i hus, med folk i hus. Tidlig på dagen, sent på dagen. Spiller ingen roller. Vasker og rydder nesten hele tiden, så da blir det ofte. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Høres veldig kjent ut!
|
|
|
#46 |
|
Passiv
|
Sv: Når på døgnet vasker du huset?Her vaskes og ryddes det som vaskes og ryddes torsdag etter jobben. Før var det fredag, men så har mor oppdaget at det holder seg ryddig og pent fra torsdag og det er så deilig å kunne slappe av fredag kveld. |
|
|
|
#47 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her vasker mannen. Og han vil være alene når det skjer. Så jeg tar ungene med meg ut. Oftest er det lørdag formiddag når det skjer. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Når på døgnet vasker du huset?Jeg vasker veldig lite, men ofte kommer inspirasjonen ganske sent om kveldene.
|
|
|
#49 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Når på døgnet vasker du huset?Støvsuger stua,kjøkken,mellomgang,yttergang, hver dag
Sist redigert av Honda : 14-02-09 kl 13:04. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når på døgnet vasker du huset?Jeg vasker helst om morgenen,men siden jeg aldri har ungene i nhg mens jeg er hjemme. Så blir det helst på kvelden. Blir som regel litt hver kveld.Men hovedvasken med bad,gulv og støv er som regel på torsdag.
|
|
|
#53 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jobber du? Skulle gjerne gjort husvask slik du beskriver- men jeg har ikke sjans så lenge jeg jobber!
|
|
|
|
#54 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når på døgnet vasker du huset?Det går etter en nøye innarbeidet skippertak metode, stue og gang tas gjerne så svetten spruter mens besøk parkerer bilen.
|
|
|
#55 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Når på døgnet vasker du huset?Plutselig.
|
|
|
|
#56 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Når på døgnet vasker du huset?Vi har vaskehjelp hver 14 dag, og ellers tar jeg det når det passer. Jeg er ingen vaskefreak, så det er vel alltid noe som burde vært tatt, f.eks kjøkkenskap og inni andre skap. Men vi rydder veldig mye, det tar mye tid hver dag.
|
|
|
#57 |
|
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når på døgnet vasker du huset?I den grad man kan si det vaskes her (jamf Kif) gjør jeg det om morgenen i helga sammen med barna mens mannen sover, eller han gjør det om kvelden på hverdager etter barna er lagt og jeg sover på sofaen.. Ellers tar vi akutte problemer etterhvert som de oppstår og ignorerer så mye som mulig fram til vi får gjester og panikkrydder.
|
|
|
#58 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når på døgnet vasker du huset?Det er mannen som vasker, og han gjør det fredag kveld. Jeg trår til selv når han er opptatt med byggeting. Da utføres det i samme tidsrom |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Poden får swiffermoppen og en liten klut,og "vasker" sammen med meg.
|
|
![]() |
|
|