Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Når på døgnet vasker du huset?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-09, 23:49   #41
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Ingen regler, gjør det når jeg gidder.

Ja, det stemmer fint for min del også, men det blir stort sett om lørdagsformiddag. Da er sambo ofte på jobb og jeg og snuppa regjerer alene i hjemmet. Hun skal jo hjelpe meg litt da, men hun blir lei etter en stund, å da går det raskt. Det verste er egentlig å komme igang. Må legge til at det er ikke hver uke det blir vasket her altså.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 23:53   #42
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaskeren Bauche er ingen vasker med yrkesstolthet på vaskefronten. Jeg vasker minst mulig og raskest mulig. Nå når jeg er i permisjon, vasker jeg på dagtid. ellers gjør jeg det stort sett på ettermiddagstid eller søndags kveld.

Gammel 14-02-09, 00:48   #43
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Er akkurat det samme. Uten folk i hus, med folk i hus. Tidlig på dagen, sent på dagen. Spiller ingen roller. Vasker og rydder nesten hele tiden, så da blir det ofte.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 01:19   #44
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Enten en halvtime før lunsjtid eller en halvtime før middagstid, avhengig av hva gjestene er invitert til.

Høres veldig kjent ut!

Men vi har vaskehjelp hver 14. dag, da. Egentlig skulle vi hatt det sånn ca. hver 3. dag, for hybelkaniner trives tydeligvis godt her.

Gammel 14-02-09, 09:36   #45
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har vaskehjelp...

Gammel 14-02-09, 09:53   #46
Slettet bruker
Passiv

Standard

Her vaskes og ryddes det som vaskes og ryddes torsdag etter jobben. Før var det fredag, men så har mor oppdaget at det holder seg ryddig og pent fra torsdag og det er så deilig å kunne slappe av fredag kveld.

Klesvask og ikke minst bretting av klesvask, vindusvask og andre ikke-regelbundne vaskegreier tas i hytt og pine imellom.

Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 10:54   #47
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Hvor er ungene når dere vasker da??

Er kanskje fordi mine unger er så små enda at dette føles som et "problem" ?

Her vasker mannen. Og han vil være alene når det skjer. Så jeg tar ungene med meg ut. Oftest er det lørdag formiddag når det skjer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 10:59   #48
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg vasker veldig lite, men ofte kommer inspirasjonen ganske sent om kveldene.

Gammel 14-02-09, 12:18   #49
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Støvsuger stua,kjøkken,mellomgang,yttergang, hver dag
Bag og datarom sånn inni mellom.(1etg)

Vask av 1 etg skjer som oftest på en av mine 2 studie dager i uka(ungene er i barnehagen da). og tar en liten time.
Eller på kvelden på eks torsdag når ungene er lagt å mann har ryddet opp etter ungene. Jeg hater å vaske, jeg står vel i feil stilling å får så inni f vondt i ryggen. spes når jeg må flytte på leker. så da er det nesten bedre å vaske torsdags kveld når mann er hjemme å kan sette lekene hennes og sånt i sofa.
og jeg får da en hel dag for å gjøre skolearbeid.

2 etg, 3 soverom. støvsuges en studie dag i uka og vaskes anna hver uke.
Egentlig så trengs det ikke å vaskes der for at de har ikke noe der som lager flekker. men vasker for syns skyld hehe

Sist redigert av Honda : 14-02-09 kl 13:04.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 12:23   #50
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Hvor er ungene når dere vasker da??

Er kanskje fordi mine unger er så små enda at dette føles som et "problem" ?

Mine sover.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 12:30   #51
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vasker helst om morgenen,men siden jeg aldri har ungene i nhg mens jeg er hjemme. Så blir det helst på kvelden. Blir som regel litt hver kveld.Men hovedvasken med bad,gulv og støv er som regel på torsdag.

Gammel 14-02-09, 12:44   #52
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønner ikke spørsmålet.

Gammel 14-02-09, 12:47   #53
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg begynner klokka ni, hver fredag eller torsdag hvis jeg har planer for fredagen.
Og jeg vasker og vasker. Er stort sett ferdig rundt klokka to.
Her består fredagsvask av støvtørk og rydding i alle rom, møbler, nips, lister, bilder, ja alt med støv på. Full støvsuging i alle rom, vasking av gulv, bad, wc, stryking av klær som har blitt vasket i løpet av uka, lufting av dyner og skifting av sengetøy. Og så tar jeg en ekstra ting hver gang, som vasking av skohyller, rydding i et skap, vinduspuss o.l sånn at jeg er ajour til enhver tid og slipper å ha kjempestore vaskedugnader for å rundvaske huset.
Her er rent i hver eneste krok når jeg er ferdig.
Ellers støvsuger jeg huset annenhver dag rett etter levering i barnehagen, tørker over bad og wc hvis det trengs. Dette er fast rutine, jeg bruker alt fra 20 minutter til 1 time på formiddagen på å holde helgevasken ved like.
Jada, jeg liker å ha det ryddig og rent så det må bare bli sånn. Og det er utrolig godt å få det unna tidlig på dagen, jeg nekter å fly rundt med støvsuger eller vaskefille på kveldstid.

Jobber du? Skulle gjerne gjort husvask slik du beskriver- men jeg har ikke sjans så lenge jeg jobber!

Gammel 15-02-09, 10:47   #54
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det går etter en nøye innarbeidet skippertak metode, stue og gang tas gjerne så svetten spruter mens besøk parkerer bilen.

Men jeg rydder og vasker hver helg, jeg syns det er lettest å gjøre det når alle er hjemme, for da klarer jeg å få gjort mest, les :delegere.

Søndager er toppers ryddedager, da er alt klart til uka!

Gammel 15-02-09, 11:17   #55
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Plutselig.

Gammel 15-02-09, 11:34   #56
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har vaskehjelp hver 14 dag, og ellers tar jeg det når det passer. Jeg er ingen vaskefreak, så det er vel alltid noe som burde vært tatt, f.eks kjøkkenskap og inni andre skap. Men vi rydder veldig mye, det tar mye tid hver dag.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 12:16   #57
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

I den grad man kan si det vaskes her (jamf Kif) gjør jeg det om morgenen i helga sammen med barna mens mannen sover, eller han gjør det om kvelden på hverdager etter barna er lagt og jeg sover på sofaen.. Ellers tar vi akutte problemer etterhvert som de oppstår og ignorerer så mye som mulig fram til vi får gjester og panikkrydder.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 13:16   #58
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er mannen som vasker, og han gjør det fredag kveld. Jeg trår til selv når han er opptatt med byggeting. Da utføres det i samme tidsrom

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 13:18   #59
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dora, her.

Barna er med meg/rundt meg.
Det er da overhodet ikke noe problem.

Poden får swiffermoppen og en liten klut,og "vasker" sammen med meg.
Så fornøyd atte.

Gammel 21-02-09, 23:53   #60
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Og feier trappa før han går inn, setter på vaskemaskinen før han dusjer om morgenen og henger opp klesvask før han legger seg?

Kjenner du ham

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.