Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Jeg kutter brusen nå, noen som vil henge seg på?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-09, 16:09   #41
viola
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2009
viola har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg kutter brusen nå, noen som vil henge seg på?

burde slutte her også ja... men ikke lett....

viola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 16:12   #42
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke drukket noe særlig brus de siste 3 årene, men så plutselig nå har jeg et behov for cola titt og ofte (for meg er det 1-2 ganger i uka). Hvorfor?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 16:19   #43
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært brusfri i mange år, det er deilig. Drikker aldri brus til hverdags, kan kanskje ta et lite glass en sjelden gang. Drikker jeg brus, drikker jeg ekte brus, lightbrus er skikkelig skummelt og avhengighetsskapende.

Gammel 09-02-09, 16:21   #44
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

til de som bestemmer seg for å slutte. Si til deg selv: Jeg er En som ikke drikker brus. Ikke en som holder på å prøve å venne meg av med det, men En som ikke drikker det - og sleng gjerne på et lite ™ på slutten, i god FP-ånd. (Funket for meg og røykeslutt.)

Jeg har kun drukket brus unntaksvis de siste seks, syv årene og synes ikke det smaker spesielt godt lenger. Det hender jeg får lyst på og kjøper meg en flaske (eller sier ja takk til et glass når jeg er borte) men jeg blir nesten alltid skuffet.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 16:23   #45
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glemte å si at jeg aldri drikker lightbrus, pføy, for noe ekle greier.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 16:27   #46
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rajraj har et godt poeng. Jeg er en som ikke drikker brus.

Gammel 09-02-09, 16:40   #47
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kuttet i august og det var mye lettere enn jeg hadde trodd.
På disse 6 månedene har jeg drukket litt vanlig cola og noen få glass solo. Lightbrus rører jeg ikke.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 16:45   #48
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kuttet ut brus i hverdagen. Hvis jeg en sjelden gang får veldig lyst på brus, så unner jeg meg det. Jeg vil ikke kutte det ut 100 %. Jeg trenger ikke det, fordi jeg kommer heldigvis ikke på bruskjøret igjen av å drikke et glass eller to.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 16:52   #49
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er med. Det er ganske flaut å innrømme det, men jeg elsker brus. Jeg er med på å kutte ut fra mandager til fredager.

Gammel 09-02-09, 16:55   #50
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg vil kutte pm og tab xtra og andre coladrikker helt. Sprite zero og fanta free kan jeg fremdeles drikke om jeg har lyst på, for det er så sjelden at det ikke utgjør noe problem. Det er cola jeg blir hektet på.

Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 17:13   #51
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er med på å kutte ut mandag t.o.m torsdag.
Men fredag - søndag kommer jeg til å drikke brus.

På jobben drikker jeg vann, kun juice til maten.

Gammel 09-02-09, 18:48   #52
lillebø
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2007
lillebø har et hav av muligheter foran seg
Standard

Samme her.Kuttet ut brusen for noen år siden og drikker stort sett bare vann.Hender jeg kjøper vann med smak.har brus når vi skal ha selskap eller til høytider,men kan går mnd mellom hver gang.

lillebø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 19:20   #53
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Brusen min får du aldri.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 19:40   #54
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Her har vi holdt opp en mnd allerde, i førsten er det ikke så lett men det går seg til etterhvert. Hvet av erfaring tidligere att jeg ikke har syntes det har vært noe særlig godt i helgene etterhvert. Vi drikker mye farris og lignende varienter med og uten smak istedenfor. Men i uke dagene går det i vann.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 19:43   #55
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg har vært brusfri i mange år, det er deilig. Drikker aldri brus til hverdags, kan kanskje ta et lite glass en sjelden gang. Drikker jeg brus, drikker jeg ekte brus, lightbrus er skikkelig skummelt og avhengighetsskapende.

Jeg kjenner jeg er mer og mer enig med deg i dette. Før mente jeg lettbrus var "sunnere" enn sukkerbrus, men nå er jeg jammen ikke så sikker lenger. Heller mer til ekte om jeg skal ha noe, og ingen av mine unger får lettbrus/lettsaft. Jeg er blitt skikkelig manisk på dette nå, kjenner jeg. Om vi er i et selskap og det KUN er lettbrus der (det har heldigvis aldri skjedd) så lar jeg ikke vesla sitte og drikke vann mens alle de andre barna drikker Sprite Zero altså, men nå drikker hun uansett kanskje et halvt glass og that's it. Jeg kommer ikke til å kjøpe lettbrus mer, tror jeg.

Jeg må krype til korset litt. Ikke heng meg. Jeg ble invitert med på Kvadrat av ei venninne i dag, og Interference ble med (hun er jo her inne, derfor kan jeg ikke lyve. Neida ). Jeg endte opp med et halvt glass Cola da vi spiste på restaurant. Men hallo, et HALVT glass. Og det som irriterer meg litt er at jeg egentlig ikke hadde noe sug, det føltes bare så naturlig å drikke det til maten. Argh. Men ikke mer. Egentlig smakte ikke brusen noe godt heller, fordi jeg føler meg ferdig med brus. Rart, egentlig. Jeg trenger ikke driten.

Gleder meg til å være helt (b)rusfri! Ikke minst fordi jeg vil være et godt forbilde for ungene mine, og da synes jeg at det å drikke litervis med Cola i ukedagene er helt på viddene.

Gammel 09-02-09, 19:46   #56
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kutta ut brus for en tre-fire år siden, og det går bra med meg. Og vann er jo så mye billigere!

Gammel 09-02-09, 19:50   #57
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg kutta ut brus for en tre-fire år siden, og det går bra med meg. Og vann er jo så mye billigere!

Ja, ikke minst det økonomiske aspektet ved denne hersens brusdrikkingen, brus er jo dyrt! Dette er min "røyk" (siden jeg ikke røyker), så her kan jeg spare ganske mye penger. Penger som heller kan gå til ferieturen vår med krystallklart og familien i sommer.

Gammel 09-02-09, 20:00   #58
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Kate - jeg drakk flere liter per dag.

jeg drikker vel ca 1 liter Pepsi Max daglig tenker jeg.

Gammel 09-02-09, 20:01   #59
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Der kan vi se - dette er til å leve med.

Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:01   #60
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg måtte inn å sjekke om du hadde bekjennet dine synder.
Jeg kan godt være med å la være å drikke brus, skjønt, jeg drikker omtrent bare brus når jeg er på besøk, eller til enkelte helgemiddager.
Vann er jo så mye bedre, jeg har alltid masse vannflasker stående i kjøleskapet, slik at det alltid er iskaldt vann klart til meg.

Jeg skal heie på dere jeg!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.