Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Hvilket utstyr har du liggende i bilen vinterstid?
Isskrape 112 98,25%
Snøbørste 95 83,33%
Kjetting 13 11,40%
Snøsokker 2 1,75%
Slepetau 30 26,32%
Sandsekk 4 3,51%
Spade 20 17,54%
Dekk-klister 4 3,51%
Neglefil 9 7,89%
Annet 43 37,72%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-09, 21:09   #41
Guffen
Hvor er hengekøyen!?

Guffen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 4
Guffen er litt kulGuffen er litt kul
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Iskrape, snøbørste, slepetau, samt litt verktøy (i tillegg til det som hører med til reservehjulsverktøyet.).

Det har jeg i bilen.

Gammel 08-02-09, 21:12   #42
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Jeg trekker ut en iroisk bemerkning, ikke mer enn det. Det er mer at de cm med snø virker så usle når de er smurt ut over førstesidene.

Jeg synes sånne ironiske bemerkninger er ganske unødvendige. Litt sånn "klager du over en brekt tå, du skulle kjent hvordan jeg hadde det da jeg knakk armen og foten". Det er vanskelig å gå uansett. Og det er som sagt helt andre forhold i Oslo enn nordpå.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 21:20   #43
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Isskrape og kost, åsså sånn gul vest

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 21:20   #44
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Isskrape har jeg, samt mobiltelefoner.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 21:21   #45
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Isskrape,snøbørste,førstehjelpsutstyr,slepetau og startkabler.
Burde hatt ullpledd og spade i tillegg.
Refleksvest, men det er jo påbudt

Gammel 08-02-09, 21:21   #46
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Vi har skrape og kost i bilen til vanlig. Skal vi over fjellet har vi som regel med en spade og godt med klær.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 21:29   #47
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har alltid isskrape, olje, refleksvest og kabel til å koble til pc'en for å se hva bilen prøver å si for noe rart.

Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 21:37   #48
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg synes sånne ironiske bemerkninger er ganske unødvendige. Litt sånn "klager du over en brekt tå, du skulle kjent hvordan jeg hadde det da jeg knakk armen og foten". Det er vanskelig å gå uansett. Og det er som sagt helt andre forhold i Oslo enn nordpå.

Tror de fleste her er så oppegående at de takler det på godt og vondt. Vil tro at det ikke er noen som tar seg nær av det heller. Nå er det ingen tå men litt snø som er saken her da.

Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 21:40   #49
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Tror de fleste her er så oppegående at de takler det på godt og vondt. Vil tro at det ikke er noen som tar seg nær av det heller. Nå er det ingen tå men litt snø som er saken her da.

Jeg har tydeligvis helt andre definisjoner enn deg på hva "litt snø" er.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 21:41   #50
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg har tydeligvis helt andre definisjoner enn deg på hva "litt snø" er.

Helt sikkert, det er veldig lenge siden jeg bodde et sted hvor det kom mye snø.

Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 21:42   #51
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Skape, kost og solid spade. Refleksvester og tre pledd.

Gammel 08-02-09, 21:51   #52
Matir
Aktiv

Medlem siden: Nov 2008
Matir er litt kul
Standard

Ja, for er man vant til snø og bor nordpå så kan ikke noe hende på vinterstid i trafikken?

Og ja jeg er så hjertens enig om at gårsdagens 25 cm i Oslo som skaper kaos er krisemaksimering og at de skulle prøvd seg på kjøring på vidda i -25 og snøstorm.

Selvfølgelig kan ting hende, det farligste du gjør er tross alt å sette deg i en bil å kjøre.

Men hva hadde det med saken å gjøre? Spørsmålet var vel hva vi hadde i bilen på vinterstid!

Er det ikke lov å nevne hvor man bor lengre, så må du si ifra!

Matir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 22:00   #53
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Matir, her.

Selvfølgelig kan ting hende, det farligste du gjør er tross alt å sette deg i en bil å kjøre.

Men hva hadde det med saken å gjøre? Spørsmålet var vel hva vi hadde i bilen på vinterstid!

Er det ikke lov å nevne hvor man bor lengre, så må du si ifra!

Se den grønne på kontrollpanet.

Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 22:08   #54
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Ski
Skisko
Staver

Ellers har vi:
Isskrape
"Kjetting på boks"
Kjettinger
Snøbørste

Gammel 08-02-09, 22:18   #55
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

2 isskraper og 2 koster - sånn at evt. passasjerer kan delta i moroa før kjøreturen

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 23:40   #56
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Isskrape og kost. Jeg har skrapt min siste rute med CD-cover.

...og mascara. Men mitt nyttigste hjelpemiddel er mobiltelefonen med speeddial til min bror og min svoger, begge med store og sterke biler som kan få meg vekk fra enhver snøfonne jeg finner det for godt å kjøre inn i. Ikke det at jeg gjør sånt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 23:40   #57
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Isskrape, snøbørste, startkabler, spade, slepetau, refleksvest, lue,skjerf,vanter, varmedress,speidertepper, førstehjelpskrin.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 23:44   #58
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åja, jeg har førstehjelpssaker. Og noen tepper. Og en snowracer. Og en frakk, så vidt jeg husker. Og sikkert førti kroner i pant. Og matrester. For ikke å snakke om haugen med småbiler.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 23:50   #59
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

2 isskraper og 2 koster - sånn at evt. passasjerer kan delta i moroa før kjøreturen

Tok en titt i bagasjerommet idag, og der lå det en fiskestang (!), en fleecejakke og startkabler (brukt kun én gang - bank i bordet).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 00:00   #60
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Isskrape.

Falken!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.