|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
02-02-09, 19:00 | #42 |
Peppy!
|
Sv: Ble nektet å banneKlinikksjefen på sykehuset uttaler at
Jeg synes da heller ikke "hysj da" er en passende måte å svare den fødende på. Jeg hadde blitt gørrsur om en jordmor hysjet på meg under fødselen. |
02-02-09, 19:09 | #43 |
Yes, we can!!
|
Sv: Ble nektet å banne
Å, jeg skulle vært flue på veggen i DET rommet!!
02-02-09, 19:17 | #44 |
Fola Blakken
|
Sv: Ble nektet å banneAvvikende oppførsel? Det er da for inn i svarteste mer enn avvikende oppførsel, det er grovt overtramp. :i lynsjestemning:
02-02-09, 20:33 | #45 |
Fabelaktig
|
Sv: Ble nektet å banneJeg leste saken på Sunnmørspostens nettside før i dag, og synes det hele er helt tragisk.
02-02-09, 20:54 | #46 |
kamelkonsument
|
Sv: Ble nektet å banneDess mer jeg leser om denne saken, jo mer provosert blir jeg. Tenk så jævlig å få ødelagt fødselsopplevelsen sin fordi jordmora er ei fanatisk religiøs, maktsyk og inkompetent megge!
02-02-09, 20:55 | #47 |
Travelt opptatt
|
Sv: Ble nektet å banneJeg prøvde å lete opp fødselsrapporten, nysgjerrigpe som jeg er, men det ser ut til at den er borte? Det var såpass mange henvisninger til den, at det tyder på at den har vært på SM.
02-02-09, 20:55 | #48 |
Protonterapeut
|
Sv: Ble nektet å banneJeg satt bare og måpet da jeg kom over denne tidligere i dag. Den ble nemlig fanget opp av medieovervåkningen på jobb, uvisst hvorfor, men sykehus er nå sykehus.
02-02-09, 20:56 | #49 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
|
Sv: Ble nektet å banneHusker eg las fødselsrapporten i SM i haust (da eg hadde noko der å gjere), men finn den ikkje att no. Tøft av dei å gå vidare med saka. Jordmora bør jammen i det minste få høyre kor uakseptabelt og uprofesjonelt dette er.
02-02-09, 21:28 | #50 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
|
Re: Sv: Ble nektet å banne
02-02-09, 21:50 | #51 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
|
Sv: Ble nektet å banneJeg tror jeg ville fått så sinnsyk lattekrampe at pressveer hadde vært overflødige!!! |
02-02-09, 22:03 | #52 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
|
Sv: Ble nektet å banneJeg ber om at denne jordmora snarest finner seg et annet yrke. |
02-02-09, 22:13 | #53 |
intro
|
Sv: Ble nektet å banneFødselsrapporten er borte fra SM, ja, og det er en avgjørelse jeg godt kan forstå.
02-02-09, 22:22 | #54 |
WF: Sausnebbet
|
Sv: Ble nektet å banneKjære vene, slikt skulle ikke gå an. Så bra at foreldrene går videre med saken.
Ved begge de siste fødslene mine ble jeg hysjet på. Jeg ble sint, for jeg trengte å vræle da. Hvorfor skal man ikke en gang i en slik ekstrem situasjon få lov å brøle litt. |
02-02-09, 22:36 | #55 |
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
|
Sv: Ble nektet å banne Oi, jeg hadde blitt kraftig forbannet hvis jeg hadde møtt en misjonerende jordmor når jeg fødte. Det holdt at jeg ble hysjet på...
Ja, hvorfor får man ikke det?
02-02-09, 23:11 | #56 |
Einsam
|
Sv: Ble nektet å banneSynes jeg ser den jordmora som ber meg ikke banne under fødsel |
03-02-09, 12:30 | #57 |
Yes, we can!!
|
Sv: Ble nektet å banneMin jordmor kom opp mot ansiktet mitt, fikk øyenkontakt og befalte meg å bruke kreftene konstruktivt da jeg "glapp" under sist fødsel. Det ble litt "øverst i lungene"-skriking i overgangsfasen, og det er veldig lite konstruktivt. Jeg er glad for at hun hjalp meg med å finne fokus bedre. Pressebrølingen fikk jeg derimot holde på med helt fritt. Og banningen. Helt fritt frem for banning.
03-02-09, 12:37 | #58 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
|
Sv: Ble nektet å banneLurer på om den jordmora noen sinne har født selv, og vet hvordan det er å skulle presse ut noe digert gjennom et sted hvor det slettes ikke kjennes ut som det kan komme ut... |
03-02-09, 13:02 | #59 |
Ekvilist
|
Sv: Ble nektet å banneMed all respekt for at det er mange tøffinger her, så er det enkelt å si hva man selv skulle gjort hvis man opplevde noe lignende. Jeg er nok litt påvirket av egen historie hvor jeg ikke klarte å formidle de tingene jeg burde/kunne gjort under fødsel, selv om jeg normalt er ganske talefør av meg. I tillegg til at jeg har fulgt nevnte historie litt fra sidelinjen. Når man forteller om et overgrep/overtramp og får tilbake "Hah! Den dama skulle møtt meg!" så kan det oppfattes som indirekte kritikk av at man ikke klarte/valgtee å gjøre noe i situasjonen.
03-02-09, 13:12 | #60 |
Absolut ateist
|
Sv: Ble nektet å banneJeg hadde ikke evnet å ta igjen midt under en fødsel og jeg er temmelig tøff, altså. Men jeg føder så kjapt og intenst at det rett og slett ikke er plass for noe annet enn å følge med kroppen, langt mindre å holde en sinna tordentale fordi man ikke er enig med hva som skjer rundt seg. Men jeg er veldig flink å tenke, veldig hardt og kan sende onde blikk, sånn i tankene iallfall.