|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?Om det er land pr år som teller, så er Iben en globetrotter, med sine 5, snart 6, land pr 4 år.
|
|
|
#42 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?Land per år kvotienten på minstemann her er heller ikke ille. Han har ti land på syv år. |
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?Skal vi se. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Peppy!
|
Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?
Haha, min gutt er også globetrotter da. Han har fem land på 3 år. Verre med min stakkars pappa, som har vært rundt overalt, men som sikkert ikke har så lett for å plassere 66 land. Jeg skal jaggu prøve å mappe hans reiser. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?Øhm. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?Jeg har vært i 16 land. Jeg har veldig lyst til å reise tilbake til Cuba, der jeg bodde i perioder da jeg var 20-22 år. Latin-Amerika ligger mitt hjerte nærmest, og jeg drømmer om å reise mer der. Ellers kunne jeg godt tenke meg å se mer av Afrika. Har bare vært i Sierra Leone.
|
|
|
|
#48 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Hah.
|
|
|
#49 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?Ifølge globetrotter-reglene jeg er innsatt i er man uansett ikke globetrotter før man har vært i 25 land. Det er altså først ved 25 år at år-regelen setter inn.
|
|
|
#50 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?Jeg har ikke fylt ut Facebook-kartet ennå, men ja, jeg er bereist - første flyreisen var vel i 1969 (over Atlanterhavet). Jeg har for øvrig bodd på 4 kontinenter, og besøkt 1 til. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Audacious
|
Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?Jeg har bare vært i et par-og-tjue land, fordelt på fire kontinenter. Jeg har bodd i fem land. Og mine to favorittreisemål er Zanzibar og de skotske øyene.
|
|
|
#52 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?Jeg var så opptatt av å skryte at jeg glemte å si favorittstedene mine. Caye Culker i Belize troner høyt på listen, Brasil er et land vi åpenbart aldri blir ferdig med. Ellers er jeg veldig glad i Australia, og elsker skranglete storbyer som Berlin, London og NY.
|
|
|
#53 |
|
I tropene
Her kan jeg faktisk skrive under på alt. Hvis du mener Cay Caulker, that is. Belize city, derimot, er noe av det mest bisarre jeg har vært med på.
|
|
|
#54 |
|
seru
|
Der er det fantastisk! |
|
|
|
|
|
#55 |
|
seru
|
Why? Jeg har ærlig talt ikke mange minner derfra, men jeg forlot vel åstedet før jeg rakk å oppleve noe minneverdig derfra. Når jeg tenker meg om husker jeg forresten at jeg kjørte en utrolig rå drosje der ... |
|
|
|
|
|
#56 |
|
I tropene
Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?Vi kom fra Guatemala, hvor jeg oppfatter folk som generelt nokså reserverte, men vennlige og høflige. I Belize City ropte så å si alle vi passerte etter oss, stilte spørsmål om hva vi gjorde der -noen var nesten truende. Det tok oss en halvtime å finne en åpen restaurant, og den kinesiske vi til slutt fant, ga halvparten av reisefølget matforgiftning.
|
|
|
#57 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?Jeg er ikke sånn kjempebereist, men har vært i følgende land:
|
|
|
#58 |
|
seru
|
Jeg likte Guatemala godt, nettopp av den grunn du beskriver - jeg kom dit fra Nicaragua hvor jeg opplevde å bli nærmest antastet hvor enn jeg gikk, i hvertfall når jeg gikk alene. Stemmer forresten det der med roping i Belize City, men det gjorde de vel på Cay Caulker også så vidt jeg husker? Jeg syntes det var ganske vittig! |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Caye Caulker eller Key Caulker, siden vi først skal flisespikke.
|
|
|
#60 |
|
seru
|
|
|
|
|
![]() |
|
|