Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-09, 09:09   #41
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?

Om det er land pr år som teller, så er Iben en globetrotter, med sine 5, snart 6, land pr 4 år.

Gammel 27-01-09, 09:12   #42
Slettet bruker
Passiv

Standard

Land per år kvotienten på minstemann her er heller ikke ille. Han har ti land på syv år.

Fordelen med å kjøre bil på ferie er at det blir mange land på lista. Så får det heller passere at barna antagelig har inntrykk av at Tyskland stort sett er vei.

Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 15:12   #43
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Skal vi se.
Sverige, Danmark, Tyskland, Finland, Russland, Estland, Luxemburg, Belgia, Thailand, USA, Spania, Hellas.

Men har mange drømmer da.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 15:56   #44
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Om det er land pr år som teller, så er Iben en globetrotter, med sine 5, snart 6, land pr 4 år.

Haha, min gutt er også globetrotter da. Han har fem land på 3 år. Verre med min stakkars pappa, som har vært rundt overalt, men som sikkert ikke har så lett for å plassere 66 land. Jeg skal jaggu prøve å mappe hans reiser.

Selv har jeg ikke så mange land, uten at jeg har telt etter. De aller fleste land i Europa og USA. Dvs, jeg har kanskje mange land, men få verdensdeler.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 16:00   #45
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øhm.

Norge ( )
Sverige
Danmark
Tyskland
Polen
Belgia
Nederland
Luxembourg
Monaco
Italia
Frankrike
Tsjekkia
Slovenia
Sveits
Østerrike

...eh, har jeg glemt noen? Det så da mange flere ut før.

Uansett er jeg alltid glad i Frankrike, og skal definitivt til England. Og så er det jaggu på tide at jeg kommer meg ut av Europa snart også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 19:32   #46
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Om vi teller land pr leveår ligger datteren vår godt an. 12 land på 2 1/2 år.

Gammel 27-01-09, 22:10   #47
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har vært i 16 land. Jeg har veldig lyst til å reise tilbake til Cuba, der jeg bodde i perioder da jeg var 20-22 år. Latin-Amerika ligger mitt hjerte nærmest, og jeg drømmer om å reise mer der. Ellers kunne jeg godt tenke meg å se mer av Afrika. Har bare vært i Sierra Leone.

Snuppa, som straks blir fire, har vært i fire land. Til sommeren får hun et land til.

Jeg tror forresten ikke det blir så mange nye land på meg framover. Mannen kommer fra den Dominikanske republikk, og med billetter til hele familien går hele reisebudsjettet med. Vi har planer om å reise igjen til høsten, da er det tre år siden vi var der sist. Det er også et flott reisemål forresten, særlig på grunn av min fantastiske svigerfamilie!

Gammel 27-01-09, 22:13   #48
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg leste en gang at man er en ekte globetrotter om man har vært i like mange land som jeg har vært år. Hvis jeg ikke reiser til et nytt land i år, så vil jeg ikke lenger være en ekte globetrotter.

Jeg er 33 og har vært i 32 land.

Jeg hadde en fantastisk reiseopplevelse i Vietnam, men ungene må bli litt større før vi resier tilbake.

Hah. Jeg er en ekte globetrotter. Jeg husker faktisk ikke, men jeg har passert 40 (jeg skal telle når jeg får hjernen på plass).

Land, altså. Ikke år.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det har både Sneipen og Snorkfrøken også.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 23:25   #49
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Ifølge globetrotter-reglene jeg er innsatt i er man uansett ikke globetrotter før man har vært i 25 land. Det er altså først ved 25 år at år-regelen setter inn.

I tillegg må man ha vært på minst tre kontinenter. Og så var det er regel til som jeg har glemt.

Gammel 28-01-09, 15:36   #50
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ikke fylt ut Facebook-kartet ennå, men ja, jeg er bereist - første flyreisen var vel i 1969 (over Atlanterhavet). Jeg har for øvrig bodd på 4 kontinenter, og besøkt 1 til.

Jeg vil veldig gjerne tilbake til Buenos Aires og til Australia. Ellers er jeg alltid glad i å reise til Storbritannia.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 21:41   #51
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare vært i et par-og-tjue land, fordelt på fire kontinenter. Jeg har bodd i fem land. Og mine to favorittreisemål er Zanzibar og de skotske øyene.

Gammel 29-01-09, 21:38   #52
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var så opptatt av å skryte at jeg glemte å si favorittstedene mine. Caye Culker i Belize troner høyt på listen, Brasil er et land vi åpenbart aldri blir ferdig med. Ellers er jeg veldig glad i Australia, og elsker skranglete storbyer som Berlin, London og NY.

- No. 4 -
Gammel 02-02-09, 14:52   #53
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg var så opptatt av å skryte at jeg glemte å si favorittstedene mine. Caye Culker i Belize troner høyt på listen, Brasil er et land vi åpenbart aldri blir ferdig med. Ellers er jeg veldig glad i Australia, og elsker skranglete storbyer som Berlin, London og NY.

Her kan jeg faktisk skrive under på alt. Hvis du mener Cay Caulker, that is. Belize city, derimot, er noe av det mest bisarre jeg har vært med på.

Gammel 02-02-09, 16:34   #54
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg var så opptatt av å skryte at jeg glemte å si favorittstedene mine. Caye Culker i Belize troner høyt på listen,

Der er det fantastisk! Jeg trodde nesten at jeg drømte da jeg var der...

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 16:36   #55
Siri
seru

Siri sin avatar

Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Her kan jeg faktisk skrive under på alt. Hvis du mener Cay Caulker, that is. Belize city, derimot, er noe av det mest bisarre jeg har vært med på.

Why? Jeg har ærlig talt ikke mange minner derfra, men jeg forlot vel åstedet før jeg rakk å oppleve noe minneverdig derfra. Når jeg tenker meg om husker jeg forresten at jeg kjørte en utrolig rå drosje der ...

Gammel 02-02-09, 16:43   #56
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Standard

Vi kom fra Guatemala, hvor jeg oppfatter folk som generelt nokså reserverte, men vennlige og høflige. I Belize City ropte så å si alle vi passerte etter oss, stilte spørsmål om hva vi gjorde der -noen var nesten truende. Det tok oss en halvtime å finne en åpen restaurant, og den kinesiske vi til slutt fant, ga halvparten av reisefølget matforgiftning.

Kontrasten til paradiset Cay Caulker var påfallende, kan du si.

Gammel 02-02-09, 16:45   #57
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke sånn kjempebereist, men har vært i følgende land:
Sverige
Danmark
Polen
Tyskland
Litauen
Belgia
Østerrike
Tidligere Jugoslavia (nå Serbia)
Frankrike
Spania
England
USA
Zambia
Hellas

Mitt yndlingssted er New Orleans. Jeg har desverre ikke vært der etter Katrina, men jeg føler at jeg kommer hjem når jeg er der. Jeg liker luktene, smakene, butikkene, gatene, menneskene, musikken...

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 17:36   #58
Siri
seru

Siri sin avatar

Standard

Vi kom fra Guatemala, hvor jeg oppfatter folk som generelt nokså reserverte, men vennlige og høflige. I Belize City ropte så å si alle vi passerte etter oss, stilte spørsmål om hva vi gjorde der -noen var nesten truende. Det tok oss en halvtime å finne en åpen restaurant, og den kinesiske vi til slutt fant, ga halvparten av reisefølget matforgiftning.

Kontrasten til paradiset Cay Caulker var påfallende, kan du si.

Jeg likte Guatemala godt, nettopp av den grunn du beskriver - jeg kom dit fra Nicaragua hvor jeg opplevde å bli nærmest antastet hvor enn jeg gikk, i hvertfall når jeg gikk alene. Stemmer forresten det der med roping i Belize City, men det gjorde de vel på Cay Caulker også så vidt jeg husker? Jeg syntes det var ganske vittig!

Gammel 02-02-09, 21:02   #59
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Caye Caulker eller Key Caulker, siden vi først skal flisespikke.

Belize City er ikke noe fornuftig sted å oppholde seg, nei. Ekstrem fattigdom og veldig høy kriminalitet. Vi ble hengende der noen timer fordi bussen vi skulle videre med kollapset, og Rhett gikk rundt i byen for å ta bilder (etter sterke advarsler fra bussjåfører, men hey! De overdriver jo alltid). Han måtte trekke inn til slutt etter regelrette trusler om vold og I'll find you, you racist fordi han ikke ville betale en lokal "guide".

Caye Caulker var et deilig, deilig sted. Jeg har nesten ikke lyst tilbake, på grunn av de nye, store hotellene det ble snakket om.

- No. 4 -
Gammel 02-02-09, 21:10   #60
Siri
seru

Siri sin avatar

Standard

Caye Caulker eller Key Caulker, siden vi først skal flisespikke.

Belize City er ikke noe fornuftig sted å oppholde seg, nei. Ekstrem fattigdom og veldig høy kriminalitet. Vi ble hengende der noen timer fordi bussen vi skulle videre med kollapset, og Rhett gikk rundt i byen for å ta bilder (etter sterke advarsler fra bussjåfører, men hey! De overdriver jo alltid). Han måtte trekke inn til slutt etter regelrette trusler om vold og I'll find you, you racist fordi han ikke ville betale en lokal "guide".

Caye Caulker var et deilig, deilig sted. Jeg har nesten ikke lyst tilbake, på grunn av de nye, store hotellene det ble snakket om.

Når var det du var der? Jeg tror uansett ikke jeg kan reise tilbake, det jo bare bli en nedtur...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.