Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-09, 07:22   #41
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Jeg var 35 når jeg giftet meg og tiden for å lesse på med jomfrulighetsymbolikk var forbi for meg.

Jeg synes jo fokuset bør være på ekteskapet og ikke bryllupet også men det er min mening og noe jeg tok konekvensene av selv.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 08:26   #42
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke valgt en typisk brudekjole eller full pakke dersom jeg skulle giftet meg etter fyllte førti.

Jeg som giftet meg i sommer (for 2.gang) som 45 åring, valgte kjole og bryllup etter eget hode(og litt for at brudgommen skulle si ja), enkelt og lettvint.

Jeg giftet meg i 1985 og det var mindre muligheter for å velge, og det var mindre å velge i, den gangen. I tillegg var jeg så ung at jeg i stor grad lot meg påvirke av alle som synes noe om det å gifte seg.

Gammel 19-01-09, 08:39   #43
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gifte seg? Pføy!

Gammel 19-01-09, 09:35   #44
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noen aldersgrense på det da? Har jeg aldri tenkt over, hvertfall. Jeg sto hvit brud som 24-åring, med de to eldste barna løpende rundt beina. Jeg ville aldri brukt hvit kjole hvis jeg skulle giftet meg gang nummer to, men det har mer å gjøre med at jeg tenker at for meg er det en engangsgreie. Ekteskap også, egentlig, men nå er jeg jo fremdeles fornøyd gift med han jeg sto hvit brud med da.

Det kunne aldri falle meg inn å reagere negativt på hva andre gjør med sitt bryllup. Dette med alder er da hvertfall fullstendig underordnet.

Gammel 19-01-09, 09:40   #45
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Jeg hadde tenkt at det var det de ville, og fint for dem. Og sikkert heller tenkt noe ala "Så koselig at noen gifter seg når de er 70!".

For all del, jeg hadde også tenkt det var søtt, hyggelig for dem og null problem for meg. Jeg hadde imidlertid funnet det en tanke komisk. Ikke på grunn av symbolikken i hvitt, men fordi jeg forbinder klassisk brudestas med yngre folk. For meg er det vel ett fett.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 09:42   #46
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ville gjort det. Hva andre velger er det samme for meg, jeg ville ikke tenkt noe spesielt om noen som giftet seg for andre, tredje eller fjerde gang valgte hvit kjole og stor fest. Har virkelig ingen tanker om at det ikke passer seg med hvit kjole eller fest ved bryllup uansett alder jeg.

Gammel 19-01-09, 09:50   #47
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Folk må i utgangspunktet få velge selv hvordan de ønsker å gifte seg. Jeg valgte selv utenlandsbryllup og drakt da jeg var 26, og ville nok hatt et evt. bryllup nr. 2 på en strand langt borte heller enn å arrangere digert bryllup her hjemme.

Men da en tidligere nabo som hadde 4 barn med 2 menn, hadde vært gift og skilt 2 ganger, giftet seg i hvit stor brudekjole og digert bryllup med mann nr. 3. Der må jeg si at jeg hevet øyenbrynet altså.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 09:58   #48
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Alder oppad?
Det har jeg virkelig aldri tenktpå, jeg tnker at det handler om egne preferanser.
Min søster, da 41, var bare strålende vakker da hun giftet seg i lang, hvit brudekjole.

Gammel 19-01-09, 10:17   #49
Pusurkine
Superaktiv

Medlem siden: Mar 2008
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Når man gifter seg markerer man det på akkurat den måten man føles riktig for hvert enkelt par.
Hvit kjole og stort selskap er tradisjonelt og inkluderende, og jeg kan ikke forstå hvorfor noen skal mene at det blir feil.

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 12:06   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Men jeg ville ikke valgt en klassisk, hvit, lang, typisk brudekjole uansett, verken nå, eller da jeg var yngre. Nok ikke når jeg blir eldre heller, for jeg har virkelig aldri hatt den prinsessedrømmen. Det er faktisk helt utenkelig.
Jeg vil ikke ha et "klassisk" bryllup heller, hvis jeg i det hele tatt skal gifte meg.
Mannen er også der.

Samme her, og min mann var IKKE der. Jeg ville bare spasere rett inn på Tinghuset og få orden i papirer og økonomi og alt, mannen skulle på død og liv i kirka og mente jeg MÅTTE være hvit brud ellers kom jeg til å angre. Jeg var svak og ga etter, og 2 måneder senere stod jeg med gravidmage og hvit kjole, foran presten. Jeg hadde jo en flott dag da, men jeg hadde ikke valgt det igjen. Jeg er så langt fra noen bridezilla som det går an å komme, og er sørgelig lite interessert i brylluper.

Gammel 19-01-09, 12:10   #51
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Men da en tidligere nabo som hadde 4 barn med 2 menn, hadde vært gift og skilt 2 ganger, giftet seg i hvit stor brudekjole og digert bryllup med mann nr. 3. Der må jeg si at jeg hevet øyenbrynet altså.

Hvorfor hever du øyenbrynene av det?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 12:14   #52
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var hvit brud mot eget ønske.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 12:45   #53
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvorfor hever du øyenbrynene av det?

Med fare for å virke flåsete:
Jeg personlig hadde ikke villet ta i mot gaver fra familie og venner for 3 bryllup. Ja, jeg vet hun gjorde det.

Beklager. Det blir for dumt å ha 3 brudebilder av seg selv med 3 forskjellige store hvite flotte brudekjoler. Men for all del, hver sin smak.

Gammel 19-01-09, 12:48   #54
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Med fare for å virke flåsete:
Jeg personlig hadde ikke villet ta i mot gaver fra familie og venner for 3 bryllup. Ja, jeg vet hun gjorde det.

Hvorfor er det galt?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 12:49   #55
Señora

Señora sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvorfor er det galt?

Jeg sier ikke det er galt, jeg sier jeg aldri ville gjort det.

Gammel 19-01-09, 12:56   #56
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var nesten 30 når jeg giftet med og det ble i hvit/krem kjole. Men den var desginet til meg av en venninne og ser ikke ut som en brukdekjole. En annen farge på kjolen eller noe sånt hadde blitt helt feil. Hvis jeg skulle giftet med igjen nå så hadde det blitt i en lett sommerkjole på en karibisk øy.... Ikke noe kirkebryllup eller dill og dall. Hadde jeg giftet meg for første gang nå aner jeg ikke hva jeg ville gjort.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 13:36   #57
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror ikke jeg ville valgt hvit, lang brudekjole og ditto slør igjen. *marengskjolebrud fra 1990*

Gammel 19-01-09, 14:14   #58
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, men det ville (og gjorde) jeg ikke da jeg var 25 heller.

Og Skilpadda sa akkurat det jeg ville ha sagt.

Jeg synes at alle skal gifte seg akkurat slik de vil. Både når det gjelder klær og fest (evnt mangel på fest).

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 14:47   #59
Pusurkine
Superaktiv

Medlem siden: Mar 2008
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Det viktigste er jo at man gifter seg akkurat slik man ønsker selv, selv om man har vært gift før osv osv

Diana Ross når hun giftet seg 41 år gammel:

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 14:50   #60
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke reagert, hevet øyenbrynene eller sett to ganger selv om damer over 40 giftet seg i hvite brudekjoler. Det handler om hva man liker, og ikke så mye om alder. Jeg synes f.eks. überkorte miniskjørt er like stygt på 18-åringer som 50-åringer. Skjørt som går over knærene er på ingen måte forbeholdt de yngste, det handler om hva man føler seg vel og komfortabel i.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21.