|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?
Thanx!
![]() |
#2 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?vi liker begge deler, men det blir mest slalom.Alle tre barna er gode og drevne nå, synes vi foreldrene. Eldste startet som nesten 6 åring mener jeg, mellomste var vel 4 kanskje, mens sistefrøkna startet når hun var nesten 3 år. Alle har likt det godt. Det krevde selvfølgelig mer egeninnsats fra oss foreldre jo yngre barnet var. Minste er nå snart 5, og begynte å ta trekket alene og renne selvstendig ned bakken da hun var nesten 4 år. Vi storkoser oss i bakken alle mann, og er mest på Oppdal siden vi har investert i campingvogn der (som forøvrig anbefales, vintercamping er veldig kjekt
![]() |
#3 |
villende
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Ja takk begge deler. Snupp fikk langrennsski i fjor og gikk noen turer for egen maskin. I år er pulken overtatt av Mini, så da må alle turene hans gå for egen maskin. Han får slalom så snart han er rimelig stabil på langrenn, og det er gode muligheter for at det skjer i løpet av vinteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?øh. turbo fikk ski julen han var 2 år. han er nå 5. Og har vært på turer med barnehagen og noen ilag med pappaen.
![]() |
#5 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Guttungen blir 3 i februar, og i julen prøvde vi for andre året Barnas Superski, dvs av typen man stropper til vanlig sko. Guttungen var ikke så fornøyd. Vi prøvde slalom en gang i fjor, det var ingen suksess. Men så må det sies at guttungen ikke har vært veldig glad i sne frem til nå, det var først i julen han fikk øynene opp for akebrett.
![]() |
#6 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Vi har alle vanlige langsrennsski. Jeg har aldri prøvd slalom, men mannen sto på slalomski til han fallt stygt som ungdom og måtte operere armen. Men vi har alle lyst til å prøve slalom når ungene blir eldre og mer selvstendige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
trøtt
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Storebror var to og et halvt da han fikk bortoverski, men fikk ikke brukt skiene stort det første året pga meget lite snø. Nå, fire år senere, går han for gullmerket (han klarte det i fjor også) og øver på å skøyte. Husbonden og han er ute og går så fort anledningen byr seg. Selv er jeg stort sett med på ski når vi er på hytta.
![]() |
#8 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Vi har prioritert langrenn til eldste, og gjør det samme med minstemann nå. Eldste fikk prøve slalom i fjor for første gang, og jeg er veldig fornøyd med at vi ventet med slalom til da. Hun har vært i overkant ivrig på langrenn fra hun var 2, og har god teknikk, så da hun kom i slalombakken kunne vi slippe henne på egen hånd... :vill i blikket:
![]() |
#9 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Her i familien har vi alle langrenn ski og slalom ski. Og de brukes også en del. Jenta mi fikk langrenn ski like før hun fylte 2 år og slalom like før 3. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Hei
![]() |
#11 |
superbruker
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Ingen av delen.
![]() |
#12 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Definitivt nedoverski. Bortoverski er jo så kjedelig.
![]() |
#13 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Ingen av oss er skimennesker i utgangspunktet. Jeg har hatt alpinski på beina to ganger i mitt liv - siste gangen i 1991. Min kjære tror jeg knapt vet hva alpint er. Så, siden vi bor i et land med fanatisk skipress, blir det nok bortoverski vi må dytte på guttungen om han noensinne fatter interesse for det.
![]() |
#14 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Foreløpig går vi på bortoverski, storesøster på 4 begynner å få ganske bra kontroll, balansen har blitt veldig mye bedre på få uker. Lillebror skal arve hennes ski nå, han har ikke vært så veldig interessert, men vi fortsetter å prøve. De vil bli introdusert for alpint etter hvert, jeg begynte i 7-års alderen, og jeg håper de liker det like godt som meg. :savner skiferier i Østerrike: |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Både jeg og sønnen min står på slalom. Vi går også langrenn. Blir vel mest langrenn på meg og slalom på ham. Han begynte da han var 2.
![]() |
#16 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Frem til nå har jeg og samboeren min nesten utelukkende prioritert alpint/snowboard/telemark jeg er veldig glad i nedoverski,glad i stor fart og med som nybegynnere på telemark har vi virkelig fått dilla.
![]() |
#17 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?
![]() |
#18 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Begge deler, i det siste har vi gått mest på langrenn fordi føret er flott her vi bor. Ellers drar vi gjerne til fjells og står slalom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Unik
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Her er det inntil vidare bortoverski som blir prioritert. Eg liker ikkje å st på ski sjølv og i alle fall ikkje nedover ski. ( fyti katta ) Men eg vil at ungane skal finna ut av om dette er gøy eller ikkje sjølv. Mannen har stått på nedoverski i yngre dagar så viss ungane vil teste det ut, så må det bli hans oppgåve.
![]() |
#20 |
frakoblet
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Vi har bortoverski. Både helten og jeg har stått mye slalom opp gjennom årene, men nå er det bare bortover som gjelder her. Dvs. for alle andre enn helten, han hater å gå på ski.
![]() |
|
|