Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har alle barn skøyter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-09, 14:27   #41
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har alle barn skøyter?

Tror mange har skøyter og ski til barna sine rundt her vi bor også. Og sitteunderlag, snowracer, rumpebrett, pølser i fryseren og termoser i alle fasonger og størrelser.

Vi er masse ute i all slags vær, så for oss det helt naturlig å investere i utstyr til uteaktivitet. Jeg synes det virker som om "alle" har Playstation eller Nintendo Wii. Det har ikke vi prioritert å bruke penger eller tid på, foreløpig.

Når det gjelder låneutstyr, så finnes det i vår kommune et eget kontor for utlån av ALL SLAGS sports -og turutstyr, gratis. Dette er kommunisert både i lokalavisene og via folder i postkassene, så her er det ingen grunn til å for å ikke prøve ski eller skøyter med barna.

Gammel 08-01-09, 14:32   #42
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Vi har ikke alt slags uteutstyr, som skøyter og ski i alle størrelser ... :dårlig mor:

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 14:34   #43
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Mine har skøyter, i allefall de to yngste.
Eldste har hverken, ski a noe slag eller skøyter. Han hater vinteraktiviteter og har alltid gjort det.
Skøytebane er det mellom barne- og ungdomsskolen.

Gammel 08-01-09, 14:34   #44
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

KJøpte på lørdag skøyter til meg selv på og datter for 199 kr per stykk. Veldig fornøyd! SALG!

Gammel 08-01-09, 15:50   #45
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Barna har vokst ut av sine skøyter, så vi må kjøpe til begge.

Gammel 08-01-09, 15:56   #46
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er veldig godt å lese denne tråden og innse at det ikke bare oss som er ganske dårlige på uteaktiviteter på vinterstid.

Verken jeg eller mannen har noen gang vært vintermennesker, så gåing på bortoverski er liksom ikke noe for oss.

Gammel 08-01-09, 15:57   #47
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Her hos oss, altså i podens skoleområde, tror jeg "alle" har både ski og skøyteutstyr. Ikke fordi alle bruker det på fritiden og ikke fordi alle ønsker det, men fordi vi har en skole som antar at alle har slikt og at alle har slikt liggende klart til å kunne brukes med ca 10 sekunders varsling. Så joda, jeg har lært og vi har endelig funnet ut at vi ikke trenger å vurdere behov på bakgrunn av egne ønsker og behov, det er bare å kjøpe fordi skolen kommer til å legge opp til bruk av utstyret.

Libra er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 15:57   #48
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Alle har vel ikke skjøyter, men jeg tror de fleste rundt her har det ihvertfall. Trodde det var ganske vanlig å ha det.

Jeg tror også det er ganske vanlig å ha både flere termoser, rumpeakebrett, snowracer og sitteunderlag.

Driver man mye med vinteraktiviteter synes jeg ikke et er så rart.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 16:08   #49
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg tror også det er ganske vanlig å ha både flere termoser, rumpeakebrett, snowracer og sitteunderlag.

Driver man mye med vinteraktiviteter synes jeg ikke et er så rart.

Nei, men hvis man ikke driver mye med ute-/vinteraktiviteter er det ikke fullt så sannsynlig at man har alt dette.

Gammel 08-01-09, 16:12   #50
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, men hvis man ikke driver mye med ute-/vinteraktiviteter er det ikke fullt så sannsynlig at man har alt dette.

Nei selvfølgelig ikke.
Var sneversynt og tenkte på oss og de rundt oss. Her vi bor er alle ungene masse ute og driver med forskjellig om vinteren.

Jeg synes forøvrig at skolen ikke kan forvente at alle barn har ski, skøyter osv. Da burde de ha tilbud om utlån til de som ikke har eller ha alternative aktiviteter.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 16:54   #51
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Yngstemann går i første klasse, og de har utedag annenhver onsdag. På tirsdag fikk vi med lapp hjem hvor det sto at de skulle stå på skøyter dagen etter, så husk skøyter og hjelm.

Jeg ble litt paff. Sønnen min har ikke skøyter, så jeg måtte ringe læreren og høre hva i all verden vi skulle gjøre på så kort varsel. Heldigvis hadde skolen skøyter til utlån. Men er virkelig skøyter noe alle har?

Jeg har hatt kjempedårlig samvittighet fordi vi nesten ikke har tatt med ungen ut på ski. Nå begynner jeg å tenke at jeg sikkert må kjøpe skøyter til han også, siden det virket som om skolen antok at dette var noe alle barna drev med.

Mon tro om vi ikke har barn på samme skole jeg?? Jeg fikk nøyaktig samme beskjed på tirsdag

Forøvrig så er jeg helt enig, ble litt paff over at de faktisk forventer at alle 1.klassinger skulle ha skøyter. Nå hadde vi akkurat fått skøyter og faktisk gått litt på skøyter i jula, men hadde det ikke vært for at vi arva dem av tanteungen min så og si ubrukt så hadde ikke sønnen min heller hatt skøyter. Ikke tror jeg at jeg hadde ville løpt ut å kjøpt skøyter for noe sånt heller.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 17:24   #52
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er til tider litt imponerende hvor fort de forventer at man skal skaffe til veie diverse utstyr. 1-2 dagers varsel kan være alt man får før man må stille med skiutstyr, og i vår travle hverdag kan det da være helt umulig, i hvertfall hvis man tenker på å få lånt noe.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 17:28   #53
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

Mon tro om vi ikke har barn på samme skole jeg?? Jeg fikk nøyaktig samme beskjed på tirsdag

Det var forresten slik jeg fant ut at Beathe og jeg hadde barn i samme barnehage. Hun skrev om noe i barnehagen, og jeg svarte at "å, akkurat slik gjør de det i podens barnehage også".

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 17:30   #54
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Snuppa får klare seg med sånne vokseskøyter en god stund fremover. Det er veldig praktisk at de ikke trenger å byttes ut hvert eneste år. Nå er hun på 25-28. Neste år arves de av knerten (som får stå med bruskasse) og så får hun nye i 29-32.

Hvor får man dette? Skulle hatt nye til minsten i år.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 17:32   #55
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ikke oppvokst med skøytegåing i det hele tatt. Kan ikke huske noen skøytebaner i nærmiljøet heller. Nå går storebror i friluftsbarnehage, samt at det er flust med skøytebaner rundt oss, så både han og lillesøster kommer nok til å gå mye på skøyter. Da er det greit å ha sine egne.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 17:32   #56
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hannah har ikke skøyter. Men hun har ski. Det fikk hun i fjor.. da brukte hun den minimalt, men i år har hun blitt en racer på ski.

Karamell: XXL har slike skøyter som feks går fra 25-28 iallefall.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 17:38   #57
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ungene våre fikk til jul, de har ikke hatt tidligere.

Ellers så er jeg så naiv at jeg trodde alle hadde hadde akebrett, ski, sitteunderlag og termos.

Gammel 08-01-09, 17:39   #58
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Om alle barn har skøyter, aner jeg ikke, men mine barn har (vi mangler guttungens størrelse nå, men om det blir is kjøper jeg). Vi bor en plass det er skøyteis annethvert år, men neste år har vi skøytehall så da blir det nok mye brukt. Jentene har skøytene jeg og min søster hadde, men guttungen trives ikke så godt i hvite danseskøyter. Vi har langrennski til alle også, på tross av lite snø. Men guri hvor gøy det er når snøen kommer. Slalomski har vi kun til en av ungene, men vi følger med på brukt utstyr slik at vi slipper å leie hele påsken. Det kan fort bli dyrt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 17:39   #59
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Ellers så er jeg så naiv at jeg trodde alle hadde hadde akebrett, ski, sitteunderlag og termos.

Men har du pølsetermos? Hæ? Hæ? :ypper:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 17:41   #60
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Ja - alle har eller har hatt skøyter, eldstejenta på 15 har ikke skøyter lenger da hun absolutt ikke vil ha det - de hun hadde er for små og hun vil ikke ha nye. Gutta på 6, 9 og 12 har skøyter.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.