Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Til dere som jobber: når står dere opp?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Når må du stå opp?
Før 05:30 2 0,88%
05:30 9 3,98%
05:45 13 5,75%
06:00 33 14,60%
06:15 41 18,14%
06:30 43 19,03%
06:45 33 14,60%
07:00 28 12,39%
07:15 14 6,19%
07:30 7 3,10%
07:45 1 0,44%
08:00 0 0%
Etter 08:00 2 0,88%
Deltakere: 226. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-09, 11:00   #41
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til dere som jobber: når står dere opp?

Klokka ringer en gang mellom 06.00 og 06.15, men det er ikke alltid jeg kommer meg opp da.
Som regel spretter jeg opp av senga, og er veldig morgenglad. Til det slitsomme nesten.
Men i høst har jeg vært ekstremt trøtt, og stått opp i siste liten.

Gammel 06-01-09, 11:04   #42
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I teorien 06.00, i praksis ... vel, jeg bruker ofte å våkne med mobilen (som jeg bruker til vekkeklokke) knuget i neven.

Gammel 06-01-09, 11:06   #43
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En av oss er oppe 05.45 og vekker den andre etterpå.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 11:07   #44
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi står opp 6. Jeg synes det er helt greit. Da jeg jobbet lenger unna OG hadde barnehage lenger unna stod vi opp halv seks, så dette er igrunnen luksus.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 11:11   #45
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opp kl 0630, ja. Som regel trøtt som en strømpe og sleper meg ut av senga og inn i dusjen.

Gammel 06-01-09, 11:15   #46
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vekkerklokken på 6 og står opp mellom 6 og 6.30. Dersom jeg skal levere jentene går jeg hjemmefra ca 7.45 og er på jobb litt før 9. Dersom jeg ikke skal levere går jeg hjemmefra 7.15 og er på jobb 7.30-7.45.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 11:16   #47
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

0530, vanligvis. Jeg kler meg og ett eller to barn før jeg tar bussen 0634. Temmern smører matpakker om kvelden, og leverer i barnehagen om morgenen.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 11:42   #48
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen 0615, jeg ca. 0645, ideelt sett. Nå morgenammer jeg fortsatt, så morgenen begynner mykt og kosete og godt en eller annen gang fra halv 7, og så står jeg opp når han er ferdig og vil på potta.

Ungene vekkes vel 7 hvis de ikke har våknet av seg selv. Når jeg leverer i barnehage og på skolen er jeg på jobb 9.

Gammel 06-01-09, 11:49   #49
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Wow. Nå ble jeg imponert. Klarer du virkelig å være på jobb en time etter at du har stått opp og ha levert i barnehagen i mellomtiden?

Det forutsetter at jeg har dusjet kvelden før og at frokost spises på jobb/i barnehagen. Den største utfordringen er trafikken.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 11:59   #50
Left
Passiv

Standard

Når jeg skal på skolen har vi late morgener. Begynner ikke før 09.00.
I praksis begynner jeg 07.30, og står opp 06.15 - 06.30, ungene står på trappa i barnehagen kl 07.00, og jeg er på plass ferdig skiftet på avdelingen kl 07.30. Veldig ofte 10 min før, slik at jeg rekker å se over tavla med pasienter, ta meg litt kaffe osv.
Ungene har tøyet sitt klart, storebror kler på seg selv mens jeg kler på lillebror.
Jeg dusjer og kler på meg på max 10 minutter.
Frokost spises i barnehagen/på jobb.
Får legge til at jeg er ekstremt lite forfengelig. Håret fixes på 3 min. og sminke? Hva er det?

Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 11:59   #51
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Når jeg jobber står jeg opp kl.06.00. Nå som jeg ikke jobber står jeg opp kl.07.15 for å vekke Christian og ordne med frokost og matpakke til han så han kommer seg avgårde på skolen. Han begynner kl.08.15 hver dag.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 12:09   #52
Poku
helt grønn

Poku sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: midt-norge
Poku har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kommer an på hvilken vakt jeg har...

Men som regel 1 og 1/2 time før jeg begynner på jobb(hvis jeg begynner 8.30 er jeg oppe 7 i teorien, i praksis blir den ofte 7.30 ), bortsett fra når jeg har tidligvakt da, da står jeg opp 1 time før jeg begynner. Men jeg leverer jo prinsessa i samme barnehage som jeg jobber i, så vi slipper jo å dra innom andre plasser om morgenen.

Også spiser vi frokost i barnehagen alle dagene unntatt når jeg har senvakter.

Høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera = annoying sang å ha i hodet
Poku er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 12:16   #53
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altfor sent. Jeg begynner i teorien på jobb kl. 10, men sjefen ga meg i et anfall av galskap beskjed om at det var en ish-tid, og så lenge jeg fikk jobben min gjort... Jadda. Når jeg ikke har barn hjemme kan jeg fort sove til 09 selv om vekkerklokka står på halv åtte, jeg er en snoozaddict. Da har jeg det litt travelt siden banen tar en halvtime.

Når barna er hjemme bør jeg DEFINITVIT stå opp senest 08 for å kunne dra kl. 09. Det hender det går.

Ja, jeg er et nattdyr.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 12:18   #54
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelpe meg, så tidlig dere står opp! Jeg pleide vel å stå opp i 7-tida. Da brukte jeg fem kvarter på å få jenta og meg ut av huset, og innfant meg på jobb rett over ni etter levering i barnehage og mer enn tre kvarters reisetid. Hvordan vi etter hvert skal makte å levere to barn i to forskjellige barnehager, er meg en gåte. Vi må nok lære å legge oss.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 12:21   #55
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg svarte 6.45, ut fra det jeg tror det vil være. Vi må nok lage oss et system på ting etter sommeren. Jeg liker å dusje om morgenen, og står da opp først for å rekke noen minutter alene der. De to minste kan spise i barnehagen, men eldste bør vel spise før SFO? Eller kan de spise der? Vi skal levere 7.40 i barnehagen, 7.55 på SFO, 8.10 på jernbanestasjonen, og så kjører jeg bort på jobb til meg selv til 8.30. Jobber 80%.

Mulig det blir 6.30 ser jeg nå, og mulig dusjing må tas kvelden før. Som jeg gruer meg, nattdyr som jeg er.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 12:31   #56
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Electronica: Her kan de spise på SFO, om de kommer før 8.

Nå for tiden bør vi stå opp rundt 7. Mannen må dra 7.45, ungene og jeg drar rundt 8.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 12:34   #57
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg skal levere står jeg opp litt før syv, dusjer, spiser frokost med Poden og lager matpakker til ham; vi går omtrent åtte, Poden er på skolen omtrent halv ni og jeg er på jobb før ni.

Gammel 06-01-09, 12:50   #58
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Electronica: Her kan de spise på SFO, om de kommer før 8.

Kjekt å vite. Antar det er sånn her også da.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 13:38   #59
Thinkerbell
Jag har ju hjärna.

Thinkerbell sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: på pendlertoget
Thinkerbell har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg må bli veldig streng med meg selv for å komme meg i seng til rett tid.

Du mener sånn, eh, før tolv og sånn, ikke sant? (Jeg må opp et kvarter før deg. Blærgh.)

Thinkerbell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 13:40   #60
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Problemet her er ikke å stå opp i rett tid, men å legge seg i rett tid. Eller, dvs, det første blir et problem når det siste ikke går som det skal.. Jeg er oppe 05.45 eller 06.00, alt ettersom om det er min tur eller ikke til å gå i dusjen først (vi tar annen hver dag, hvert minutt ekstra i sengen teller). Uansett er det et kvarter for seint, vi klarer sjelden å komme tidsnok på jobb.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.