|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SnåsamannenJeg tror at det finnes enkelte mennesker med spesielle gaver, og jeg tror at snåsamannen er en av disse. Det som gjør at jeg tror mer på ham, framfor mange andre, er at han ikke tar betalt for det. De som virkelig har disse evnene, tror jeg ikke ville utnyttet dem med å ta seg betalt for å hjelpe andre.
|
|
|
#2 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Snåsamannen
|
|
|
|
#3 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tja, jeg ler i hvert fall ikke mindre av denne såkalte engleskolen, selv om jeg tror det finnes mennesker med slike gaver som snåsamannen.
|
|
|
#4 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: SnåsamannenMen AC, hva har du sett og lest om Snåsamannen?
|
|
|
|
#5 |
|
|
Jeg har lest aviser. Nei, jeg så ikke Grosvold. Interessen er slett ikke fraværende, jeg blir stadig fascinert av hva folk tror på, og tar meg selv i å stirre vantro på Se&Hør-forsider også, men jeg tror ikke noe mer de gangene jeg gidder å gjøre mer research. Heller motsatt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da må Märtha slutte å drive engleskole. Enten har du evner, eller så har du det ikke. Slike skoler setter flere griller i hodet på enda flere kvakksalvere, spør du meg. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Vel, jeg tror faktisk at mange har evner uten å vite om det, som kan utvikles.
|
|
|
|
#8 |
|
Har fått viljen sin
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: SnåsamannenOK, jeg gir Snåsamannen en sjanse: Fiks finanskrisen innen februar 2009. (Men han må klare å vise at det er HAN som fikser den, altså, ikke en eller annen redningspakke eller noe) :healtheworld:
|
|
|
#11 |
|
Originala
|
Det kan vel fungere på samme måte som ved tradisjonell medisin? Placebo er et vanlig fenomen. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SnåsamannenEr dere tilbake på før kristus da, eller? Snåsamannen og Jesus har vel litt til felles?
|
|
|
#14 |
|
Leser
|
Nei, jeg tenker på new age fenomenet, som er et utspring fra hippietiden. Folk har alltid trodd på "noe", men i tidligere tider har troen ofte vært sterkt knyttet til religion, det er så vidt jeg vet kun i senere tid at folk "tror" på ting som ikke er religiøst fundert.
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Leser
|
Mange som er alternative i dag, tror på krefter i krystaller, healing, at man kan bære magnetiske armbånd som hjelper mot sykdommer etc Altså krefter som ikke er knyttet til guddommer, djevler eller ånder, men en "iboende" kraft i tingene. Dette er så vidt jeg vet nytt. (Det er ikke nytt at man tror at feks gjenstander kan inneha kraft, men da er gjerne kraften initialisert av demoner, ånder, guder etc.)
|
|
|
#17 |
|
|
Ok, da forstår jeg hva du mener. ...men det er jo bare gamle idéer som man har fjernet "gud" fra. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Glad
|
Snåsamannen mener for øvrig at det er med Guds hjelp han helbreder. Han hadde også et sitat som var veldig apropos til tråden om religion i skolen.
|
|
|
#19 |
|
Leser
|
Ja, det kan godt hende. Min kommentar var mer generell. Virker som det er en interessant bok, mulig jeg blir å lese den. Har du lest den?
|
|
|
#20 |
|
Glad
|
Jeg skal lese den når svigermor er ferdig. Men jeg har lest flere artikler i ulike aviser.
|