Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tør du invitere en kokk på middag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Tør du invitere en kokk på middag ?
Selvsagt, da kan jeg vise hva jeg er god for. 24 18,60%
Ja, de trenger vel mat de også. 78 60,47%
Kanskje, hvis det ikke er en veldig flink kokk. 3 2,33%
Nei, jeg liker maten jeg lager og trenger ikke kommentarer 2 1,55%
Nei, jeg hater å lage mat. 8 6,20%
Vet ikke jeg, kanskje. 9 6,98%
Idiot spørsmål 5 3,88%
Deltakere: 129. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-08, 09:51   #41
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tør du invitere en kokk på middag?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nei, det jeg egentlig mener er kanskje at jeg ikke ville hatt ham på middag fordi han rett og slett ikke virker særlig hyggelig.

Jeg presiserer at jeg selvsagt bare ville invitert hyggelige kokker på middag, jeg også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 09:51   #42
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tør du invitere en kokk på middag?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nei, det jeg egentlig mener er kanskje at jeg ikke ville hatt ham på middag fordi han rett og slett ikke virker særlig hyggelig.

Enig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 09:58   #43
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tør du invitere en kokk på middag?

Jeg har et par ting jeg er skikkelig god på som jeg ikke er redd for å servere hvem som helst. Også er det ikke så mange kokker som lager sånn mat som jeg lager heller, så de vet ikke helt hva de skal sammenligne med. Så ja - treffer jeg en kokk jeg synes er kul nok til å be på middag så kan jeg godt gjøre det.

  Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 09:58   #44
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.702
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tør du invitere en kokk på middag?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg inviterer ingen på mat som jeg har laget, men jeg hadde ikke nølt et sekund med å invitere en kokk på middag som mannen min lager. Han lager vesentlig bedre mat enn det man normalt får servert på "vanlige" (ikke-gourmet) restauranter.

Det kan jeg iallefall bekrefte om ikke annet.

Forøvrig så får man servert bedre mat enn på "vanlige" restauranter hos meg og altså. (om jeg går inn for saken, mener jeg)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:03   #45
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.315
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tør du invitere en kokk på middag?

Klart jeg inviterer kokker hjem på middag. Det vil si at jeghar ikke for vane å praie ukjente kokker rundt omkring og dra dem med meg hjem, men jeg har et par svært habile yrkeskokker i omgangskretsen og inviterer da like gjerne dem som andre. Da har jeg jo noen å matnerde sammen med.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:03   #46
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tør du invitere en kokk på middag?

Jeg har gjort det, men syns det er litt pes.

Min søster er kokk, og er en skikkelig "besserwisser" på det, sikkert derfor jeg har ett litt anstrengt forhold til det.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:06   #47
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Tør du invitere en kokk på middag?

Ja, uten problemer, har gjort det mange ganger siden vi har et par i vennekretsen. Både jeg og mannen lager veldig god mat fra bunnen. (Bedre enn vanlige restauranter her og.)
Jeg kunne fint invitert en konditor på kake også.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:06   #48
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tør du invitere en kokk på middag?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nei, det jeg egentlig mener er kanskje at jeg ikke ville hatt ham på middag fordi han rett og slett ikke virker særlig hyggelig.

Jeg er glad kokken vi kjenner og inviterer er langt mer omgjengelig enn Hellstrøm virker å være.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:15   #49
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tør du invitere en kokk på middag?

Kokk eller ikke, jeg elsker å lage mat og liker å invitere til middag. Kunne godt invitert Hellstrøm også jeg. Ville da ikke gått inn for å imponere han, men heller servert noe jeg er rimelig sikker på at han ikke lager selv. Dessuten tror jeg at jeg og Hellstrøm liker vidt forskjellige ting. Jeg vil ha mat og har ikke helt sansen for en klatt her, en klatt der, en utsøkt indrefilet, ei teskje saus og et sitrongress eller to pent dandert. Han kan virke litt blærete i blandt, men det skulle da jeg også klart om jeg hadde gått inn for det

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:20   #50
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tør du invitere en kokk på middag?

Sidan mannen er på jobb kan eg svare litt for han. Eg veit at han liker å komme til folk som ikkje stresser verre enn verst med maten. At han kan sette seg ned og kose seg med maten uten at han sjølv har stått å laga den. Om det då er posemat eller anna speler igrunn liten rolle.

Desverre så er det ikkje alle som skjønner dette. Dei er livredde for å ha han på middag og stresser verre enn verst, dersom dei tør å invitere han då.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:27   #51
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.533
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tør du invitere en kokk på middag?

Jeg fikk en kokk i familien for noen år siden, og tenkte at det skulle være duket for mange gode middager.... men nei. Han er ikke gourmetkokk men "pulverkokk", altså storkjøkkenkokk som lager alt fra halvfabrikata. Når jeg prøvde å spørre etter f.eks. sausetips hos han, så kom han med en toro-pose....
Så jeg ga opp å lære noe der, og de beste middagene lager jeg selv.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:32   #52
Patsy
Ingen tittel
 
Patsy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 976
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Sv: Tør du invitere en kokk på middag?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nei, det jeg egentlig mener er kanskje at jeg ikke ville hatt ham på middag fordi han rett og slett ikke virker særlig hyggelig.

Jeg syns han virker hyggelig jeg.
Men jeg hadde ikke invitert han på middag uansett.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:44   #53
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.315
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tør du invitere en kokk på middag?

Jeg hadde mer enn gjerne invitert Hellstrøm på middag, men hadde ikke lagt opp til noe avansert for å imponere. Hadde laget noe enkelt godt med gode råvarer, altså den linja jeg ligger på til vanlig.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:49   #54
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tør du invitere en kokk på middag?

Kokker får komme hit på middag ja.

Har en pappa i barnehagen som er en meeeget dyktig kokk. Han har spist middag i barnehagen flere ganger (supper osv) - han ler iallfall ikke av oss

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:54   #55
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tør du invitere en kokk på middag?

Ja, jeg har venner som er kokker. Og det hadde vært veldig snodig om de alltid skal være de som må svette på kjøkkenet. Det hender vi lager mat sammen også. Men nå er dette svært lite snobbete kokker, jeg hadde nok ikke invitert en hvilken som helst kokk på middag tror jeg.

Men jeg lager mat jeg kan lage, jeg prøver meg ikke på gourmet-middag for deres skyld hvis vi ikke skal lage noe sammen. Jeg forventer nemlig ikke å imponere på matfronten.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:57   #56
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tør du invitere en kokk på middag?

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Jeg hadde mer enn gjerne invitert Hellstrøm på middag, men hadde ikke lagt opp til noe avansert for å imponere. Hadde laget noe enkelt godt med gode råvarer, altså den linja jeg ligger på til vanlig.

Han trenger jo å få prøve ketchup til og med.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 11:04   #57
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tør du invitere en kokk på middag?

Hadde ikke hatt noe problemer med det, men hadde jo likt det enda bedre om jeg hadde blitt bedt på mat!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 11:06   #58
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tør du invitere en kokk på middag?

Blir nokon bedt på middag til oss, er det ofte eg som står for maten Enten har eg planlagt og komponert den eller så er det eg som lager den. Men er det nokon som trur på meg


__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 11:25   #59
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tør du invitere en kokk på middag?

Jepp, ikke noe problem.
Hadde laget vanlig god mat, ikke noe fancypancy.

Nå kan kokk være så mangt.
Kjenner kokker som ikke kan koke i det hele tatt også jeg.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 11:29   #60
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.326
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tør du invitere en kokk på middag?

Jeg kjenner ikke mange kokker, og vi pleier ikke å ha så mange middagsgjester, men selvfølgelig tør jeg invitere en kokk om det er aktuelt!

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no