|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Vi skal være hjemme på julaften, og min far og hans kone (som har vært hans kone i godt over 20 år nå og er fullverdig bestemor til mine barn) kommer til oss og blir over til 1. juledag.
![]() |
![]() |
#43 |
guru advisor
|
![]() Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Vi feirer annenhvert år hjemme hos oss selv, og i Danmark hos mannens familie. I år er det hjemmejul, men siden vi får gjester (svigers) boende det meste av jula og jeg syns det er rimelig hektisk |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Smugleser
|
![]() Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Vi skal være hjemme hos oss, og så tror jeg at Andamannens søster med mann og to barn kommer, i tillegg til svigerfar. Jeg gleder meg aller, aller mest til juleferie, jeg.
![]() |
#45 |
Smugleser
|
![]() Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Det var forresten da jeg stod og saltet og pepret en svineribbe ved 03-tiden en natt til julaften for noen år siden at jeg forstod at jeg nærmet meg kategorien Voksen.
![]() |
#46 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?I år er det mannens tur til å jobbe og vi har derfor invitert mamma, pappa, søstra mi, niesa mi og de 2 brødrene mine hit. Jeg håper de kommer og vi blir da 11 stk med stort og smått.
![]() |
#47 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Vi har de siste årene feiret hjemme hos oss med mine foreldre og bror. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?I år som de fire siste årene skal vi være her hjemme. Vi serverer pinnekjøtt til middag og riskrem til dessert. Mamma, pappa, søster, svoger og to nieser skal feire sammen med oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Vi skal feire jul i det nye huset vårt. Dette var egentlig svigersjul, så de kommer hit og blir til tredje juledag. Vi har vanligvis reist annet hvert år til hver familie, men vi får se hvordan det blir fremover nå. Julematen i år blir ribbe siden dette er "mannens" jul, når det er min jul spiser vi rype.
![]() |
#50 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Vi blir hjemme hos oss selv, og det har vi vært siden eldstemann kom i hus. Mine foreldre kommer også, og vi skal spise pinnekjøtt.
![]() |
![]() |
#51 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Jeg og barna skal til min bror og svigerinne og feire i deres nye hus på vestlandet. I tillegg skal svigerinnenes sønn med samboer og lille nurk feire sammen med oss. |
![]() |
![]() |
#52 |
villende
|
![]() Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Vi feirer hjemme. Jeg har gitt beskjed til familien om at det blir hjemmejul mens vi har små barn, så får vi se hva vi gjør når de blir eldre. Jeg syns det er hyggelig at vi lager våre tradisjoner, som barna venner seg til, og at besteforeldre venner seg til å gå på rundgang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Vi skal feire hos mine foreldre sammen med mine to brødre og deres respektive. Vi blir 8 voksne og 4 barn (hvorav tre av dem er våre
![]() |
#54 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Her blir det pinnekjøtt i Bergen, og pinnekjøtt og ribbe i Drøbak. I Drøbak var det bare ribbe før eldste sønn i huset giftet seg med vrang bergenser. Passende nok er det flere av de andre gjestene som foretrekker pinnekjøtt, så alle er såre fornøyde.
![]() |
#55 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Vi feirer annet hvert år her og hos broren til gubben. HAr vært et år hos min mor på 10 år.... Gubben er vrang på sine tradisjoner.
![]() |
#56 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Vi skal til vestlandet til mine foreldre, så da blir det vi tre, foreldrne mine, min bror og nevø. Jeg kan egentlig ikke tenke meg å feire bare jeg sambo og trollet, hadde følt det ble stusselig. En dag når vi får ett "ordentlig" hjem så blir det kanskje litt annerledes, men ikke nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Tankefull
|
![]() Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Hos min mormor utenfor Bergen.
![]() |
#58 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Hjemme. Med foreldre, svigerforeldre og bror. Blir fint. |
![]() |
![]() |
#59 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Hjemme hos oss selv for åttende gang på rad. Nå med tre unger. Jeg gleder meg. |
![]() |
![]() |
#60 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?@Monsoon eller Gaia: Oppskrift på jordbærrøre m/lime?
![]() |
|
|