|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva mener du om søndagsåpne butikker? | |||
Helt greit at butikker ha søndagsåpent noen få søndager før jul |
![]() ![]() ![]() ![]() |
16 | 51,61% |
Butikkene burde hadde åpent alle dager hele året. |
4 | 12,90% |
Søndagsåpent er noe tull - stakkars butikkansatte. |
11 | 35,48% |
Har ingen mening om dette. |
0 | 0% |
Deltakere: 31. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ad astra
|
![]() Tromsøværinger - og søndagsåpne butikkerFørst - er det søndagsåpent i Tromsø i dag?
![]() |
#2 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tromsøværinger - og søndagsåpne butikkerNå bor ikke jeg i Tromsø, men svarer likevel. Liker ikke søndagsåpent. Vi får klare å handle det vi skal de andre dagene.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Tromsøværinger - og søndagsåpne butikkerJeg aner ikke om det er søndagsåpent. Avhengig av situasjonen har det faktisk hendt at jeg har benyttet meg av det et par ganger i ren desperasjon, men jeg er ikke veldig begeistret for det, altså. |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Tromsøværinger - og søndagsåpne butikkerJekta har søndagsåpent 10. og 17 desember. Har ikke klart å finne noe info. om sentrum. |
![]() |
![]() |
#5 |
Energirik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Tromsøværinger - og søndagsåpne butikkerVet ikke om det er søndagsåpne butikker i Tromsø, men tror det i Oslo er fra neste helg. Jeg må bare si at det er noe jeg ser frem til. Kanskje jeg blir ferdig med julehandelen i år også.... Er i utgangspunktet ikke for at butikkene skal ha åpent på søndager, men om de ikke hadde det tror jeg ikke jeg ville blitt ferdig innen julen ringes inn. Har en jobb som er helt fullstendig kaotisk før jul, og det er søndager jeg får gjort det jeg skal. Så ja for meg er det veldig bra at de har åpent noen søndager før jul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
navnet sjemmer ingen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tromsøværinger - og søndagsåpne butikker
Man trenger jo ikke å handle gavene i desember. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Tromsøværinger - og søndagsåpne butikkerJeg synes søndagsåpne butikker er noe forbanna tull. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tromsøværinger - og søndagsåpne butikkerJeg synes det er greit at de har åpent de siste søndagene før jul. Men så kan de godt ha stengt julaften (og lillejulaften). |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ad astra
|
![]() Sv: Tromsøværinger - og søndagsåpne butikkerTakk, Jill!
![]() |
#11 |
Ad astra
|
Ja. 3. desember.
![]() |
#12 |
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes det blir alt for mye folk på en plass. (Både julegran og nissehelgopplegget.) Håper at tante (min mellomste søster) har veldig lyst til å ta med seg S. De har tradisjon med både julegrantenning og nissehelg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Tromsøværinger - og søndagsåpne butikkerJeg synes søndagsåpne butikker er tull, og ser ikke helt hvorfor folk ikke skulle klare å handle inn det de trenger til jul.
![]() |
#14 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Tromsøværinger - og søndagsåpne butikkerJEg syns også søndagsåpne butikker er bare tull.. MEn da jeg var gravid og veldig kvalm så brøt jeg med mine prinsipper og dro, rett og slett fordi jeg akkurat den dagen ikke var så fryktelig kvalm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Quiet, please
|
![]() Sv: Tromsøværinger - og søndagsåpne butikkerNå bor ikke jeg i Tromsø, men jeg bor et sted der butikkene er åpne 365 dager i året, minus 1. juledag og Thanksgiving. Jeg synes ikke noe særlig om det, selv om jeg må innrømme at det mange ganger har vært behagelig å kunne utsette forskjellige innkjøp til søndag, slik at det blir litt mindre stress på lørdag.
![]() |
#16 |
Stadig underveis
![]() Sv: Tromsøværinger - og søndagsåpne butikkerMin mor drev klesbutikk i oppveksten min og adventstiden var et mareritt. Selv liker jeg å gjøre masse kos ut av denne tiden, og jeg unner ingen å måtte jobbe på disse søndagene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
superbruker
|
Det er jeg en smule uenig i. Har du prøvd å ta deg ut til Vinterbro sentret en søndag i advent? Da står køen fra moterveien. Lang kø for å komme seg til Ski storsenter også. Når man kommer frem skal man være heldig for å finne parkering. Det er ikke noe bedre i byn. Husker godt da jeg jobbet i butikk (på oslo city) for 10 år siden. Det er masse sure mennesker ute da. Like mye folk som på en lørdag, om ikke mer.
![]() |
#18 |
flisespikker
|
Nei, vi har ikke bil, så vi handler bare i sentrum.
Oslo City har åpent til 22 hver dag, i adventen og ellers, det er ikke det. Men jeg synes det er hyggelig å ta i alle fall én eller to handleturer sammen med mann og evt. barn, jeg da. Og det kan jeg ikke gjøre på kveldstid.
![]() |
#19 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Tromsøværinger - og søndagsåpne butikkerSøndagsåpne butikker er unødvendig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Tromsøværinger - og søndagsåpne butikkerSøndagsåpne butikker i førjulstiden syns jeg er helt greit. Jeg har iallefall benyttet meg av at det da er mindre folk og mindre stress. Og jeg kommer nok til å dra på julegaveshopping en av de søndagene det blir åpent nå før jul.
![]() |
|
|