Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Handler dere julegaver på kreditt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Handler dere julegaver på kreditt?
Ja 22 14,10%
Nei 128 82,05%
Annet 6 3,85%
Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-08, 15:03   #41
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Handler dere julegaver på kreditt?

Nei, jeg handler ingen ting på kreditt.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 15:13   #42
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Ja og nei. Jeg bruker kredittkortet mitt som betaling ved netthandel og handler en god del av julegavene på nett, men jeg betaler regningen fra kredittkortselskapet ved første forfall. Med andre ord benytter jeg meg av sikkerheten i kortet og betalingsutsettelsen på 45 dager, men ikke mer.

Svarte nei i pollen.
Men vi gjør også som Arran!

Gammel 05-11-08, 15:15   #43
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Handler dere julegaver på kreditt?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hvorfor ikke det egentlig? Ikke at det er noe feil i det altså, men det er jo så praktisk og så trygt å handle med kredittkort istedet for debetkort?

Et valg vi har tatt. Vi vil bruke penger vi har.
Jeg har sett i nær familie hva som kan skje om man bruker mye kreditt og ikke har oversikt, og ble skremt av det. Selv om jeg vet at det aldri hadde blitt oss, fordi vi har full oversikt og er flinke med penger begge to. Men dog, derav vil vi (mest jeg) gjøre det slik.
Vi har tenkt på det noen ganger pga. forsikringen som følger med kredittkort og slikt, men det har foreløpig blitt med tanken.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 15:26   #44
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Handler dere julegaver på kreditt?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Et valg vi har tatt. Vi vil bruke penger vi har.

Ikke at jeg har noe med det, såklart, men bare for å ha sagt det: Man kan fint bestemme seg for å bare bruke kredittkortet til å kjøpe ting man har penger til på konto. Man kan til og med ha en egen konto å overføre kjøpssummen til, for å huske at disse pengene allerede er brukt - og så kan man få en måneds ekstra rente på pengene, uten at det er hverken kostnad eller risiko ved det. Pluss at det ofte er veldig mye greiere å handle på nettet (eller i USA) når man har kredittkort.

Gammel 05-11-08, 15:34   #45
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Handler dere julegaver på kreditt?

(Jeg vet at det finnes løsninger, Skilpadda, men jeg forklarte litt mer i innlegget over. At jeg har en sånn teit, irrasjonell frykt for hele konseptet med kreditt omtrent. Selv om jeg vet at vi aldri hadde havnet der enkelte jeg kjenner har. Men vi har det veldig fint med Visa-delen på kortene vårt, og har aldri hatt problemer med å handle over nettet eller i utlandet. Vi har som sagt tenkt på det, men foreløpig har jeg ikke sett noen ulemper med å ikke ha kredittkort.)

Gammel 05-11-08, 15:41   #46
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Handler dere julegaver på kreditt?

@Aminta: Skjønner, sånn er det med noen ting, at man har meninger på grunn av tidligere historie.

Men sånn bortsett fra det, så er det jo mye skumlere å bruke vanlige kort hvor man har en del penger på kontoen. Ellers er det lurt å ha et eget kort til nettkjøp, gjerne med en egen konto, sånn at dersom nummeret blir fanget opp, så tømmer de bare den kontoen. Det er jo en av tingene som er tryggere ved kredittkort enn ved debetkort.

Gammel 05-11-08, 15:43   #47
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Handler dere julegaver på kreditt?

Ja, vi har egen konto som vi setter inn penger på og bruker til nettkjøp. Ikke løningskontoen liksom.

Gammel 05-11-08, 15:51   #48
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Nei. Jeg har ikke kredittkort.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 15:57   #49
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nja.
Ikke sånn at vi utsetter og betaler ned noe.
Men jeg har kjøpt noe på nett som jeg har betalt med masterkortet. Men det får vi jo regning på som vi betaler så klart.
Men for det meste, nei.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 16:01   #50
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Det eg handlar på nett betalar eg med kredittkort, og av og til presangar i butikk. Men eg har ikkje pådratt meg ei krone i rente til no, så det er absolutt under kontroll.

Gammel 05-11-08, 17:07   #51
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja. Handler mye julegaver på nett og betaler med mastercard. Da hender det betalingen blir fordelt over to måneder, og da påløper selvfølgelig rente.

Gammel 05-11-08, 17:10   #52
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nope.

Gammel 05-11-08, 18:13   #53
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Niks.

Gammel 05-11-08, 18:13   #54
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Handler ingenting på kreditt.

Ikke jeg heller

Gammel 05-11-08, 18:17   #55
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Handler sjelden på kreditt.

Gammel 05-11-08, 19:16   #56
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Vi har kredittkort, og bruker det paa alt mulig, inkl. julegaver.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 19:40   #57
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Nei.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 20:08   #58
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør ikke det, fordi jeg har ikke kredittkort. Student vettu.
Mannen gjør det for å benytte seg av 45 dagers rentefri og kunne ha rentene på egen konto.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 20:21   #59
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jepp.
Jeg har bestilt mye på nett som er belastet på Mastercardet, men jeg har allerede betalt det også. Alt betales underveis og innen de 45 rentefrie dagene.

Opprinnelig lagt inn av lalill, her.

Det eg handlar på nett betalar eg med kredittkort, og av og til presangar i butikk. Men eg har ikkje pådratt meg ei krone i rente til no, så det er absolutt under kontroll.

Sånn er det her også. Alt nettkjøp skjer med Mastercard, men det betales innen frist.

Gammel 05-11-08, 20:22   #60
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Handler mye på nettet og bruker mastercard der ja. Får ikke julelønn før 12.12, og mye må være klart før den tid. Betaler ikke ned alt med en gang heller, men vi har kontroll. Vi vet hva vi har og hva vi får.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
gaver, kreditt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.