|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
seru
|
![]() Sv: Prater dere på kino?Å, kom på en annen ting jeg synes er irriterende - når jeg er på kino med folk som alltid skal se på meg når noe er morsomt som om de skal sjekke om det er ok å le... |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Prater dere på kino?Da flytter du hit og så går vi på kino sammen en gang i uka. Så slipper jeg å gå på kino med bråkmakere. :drømme:
![]() |
#44 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Prater dere på kino?
Fy faen! Jeg hadde åpnet en kanne wopp æss på ræva dems, asså! :gangster: |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Prater dere på kino?Det jeg ikke skjønner er hvorfor ikke man kan installere elektronisk utstyr i alle kinosaler som blokkerer alt av mobilsignaler. Kan da umulig være så dyrt.
![]() |
#46 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Prater dere på kino?Det var en god idé! Nå har de jo begynt å sende reklame rett før filmen begynner, der man ber folk om å skru av lyden på mobilene, være stille og ikke kaste boss på gulvet. Kanskje det funker litt, men langt ifra så godt som det burde. Folk er rett og slett respektløse griser? Jeg blir helt sjokkert.
![]() |
#47 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Prater dere på kino?Forresten, jeg synes det er ganske greit å sitte i sal 6, 7 og 8 i Stavanger (selv om jeg alltid går på Sandnes kino siden den er best), for der er det ikke mobildekning overhodet (ligger i kjelleren).
![]() |
#48 |
*_*
|
![]() Sv: Prater dere på kino?Jeg er til en viss grad enig med deg, Iset, og synes selv det kan bli for mye av det gode når folk rundt meg snakker, rasler i papir eller sms-er på kino. Samtidig er det jo en offentlig plass, der folk går for å dele en opplevelse sammen. Ja, man kan spare snakken til etter filmen, men det er også ting det er morsomt, hyggelig eller interessant å dele der og da. Så lenge man hvisker veldig lavt og ikke ellers gjør mye ut av seg, synes jeg det er noe som bør aksepteres. Det er faktisk lettere å få det helt stille i sin egen stue enn i en sal med flere hundre personer på rekke og rad.
![]() |
![]() |
#49 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Prater dere på kino?Ja, man kan godt kommentere litt lavt av og til og hviske litt. Jeg blir som regel ikke så irritert av det, så lenge det ikke går over alle støvleskaft, jeg gjør det av og til selv også. Jeg mener høylytt, ordentlig prating under filmen, der de kommenterer omtrent alt som skjer og prater og løst og fast. Det er respektløst, og det vitner om utrolig dårlig folkeskikk!
![]() |
#50 |
Textrovert
|
![]() |
#51 |
*_*
|
De skal absolutt få slippe å lide. Men om man reagerer på at noen legger hodene tett sammen og veksler et par ord veldig lavt, så tror jeg kanskje problemet ligger hos den som henger seg opp i det, framfor den som hvisker.
![]() |
![]() |
#52 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Prater dere på kino?Det er jo ikke det vi reagerer på?
![]() |
#53 |
*_*
|
Nei, det er bra. Jeg var bare interessert i å se hvor grensa til den selverklærte kino-nazien lå, for å se om jeg lå innenfor kategorien "akseptert" eller "irriterende".
![]() |
![]() |
#54 |
Tittel og tittel....
|
![]() |
#55 |
Textrovert
|
At folk hvisker en gang eller to for å gi en beskjed eller peke ut noe spesielt på lerretet, à la "se, akkurat der har jeg vært" eller "kan du holde i jakken min, jeg må snike meg ut på do" er selvsagt greit. All annen synsing og mening om filmen kan man holde for seg selv til man er ferdig.
![]() |
#56 |
Textrovert
|
Jeg mener at de som har behov for å snakke under filmen, ikke er sosialt modne nok til å gå på kino, og at DE heller burde holde seg hjemme.
![]() |
#57 |
*_*
|
Jeg synes du er i overkant streng , altså. Jeg mener halve moroa er å påpeke at folk ser rare ut, at klippingen der var usynkronisert, at den jakka var kul, at jeg mener jeg har sett den skuespilleren før men ikke husker hvor og sånne ting. Så lenge jeg gjør det uhyrlig stille, mener jeg at de som reagerer på det er folk som sitter og ser og lytter på andre - og at det faktisk er de som burde kunne konsentrere seg mer om filmen.
![]() |
![]() |
#58 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Amen.
![]() |
![]() |
#59 |
*_*
|
Jeg mener at de som ikke takler at folk har behov for å dele opplevelsen også under filmen, ikke bare etterpå, ikke er sosialt modne nok til å omgås folk i større grupper og at de derfor bør se film hjemme.
![]() |
![]() |
#60 |
Textrovert
|
![]() |
|
|