Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff. Hva gir dere til barna som kommer på knask eller knep?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-08, 12:13   #41
Pippilopp
I tenkeboksen

Pippilopp sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Pippilopp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Spinoff. Hva gir dere til barna som kommer på knask eller knep?

Gruer meg til i morgen. Her i strøket kommer det hauger på hauger å ringer på. Hadde det vært små spøkelser, alder 5-10 hadde det vært greit, men det er gjerne gjenger av 13-15 åringer som kommer. Starter allerede før det er mørkt og stopper ikke før kokken har passert 21-22. Har opplevd at de eldste ikke kommer bare for godiset men helst for å være kvalme, egg på ytterdøra er ikke uvanlig.

Gammel 30-10-08, 12:16   #42
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikkeno'

Ungene er ikke hjemme, og da har jeg ingen planer om å sitte pal for å dele ut godis til andres barn. Ergo forlater jeg nok hjemmet frem til leggetid for små spøkelser.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 12:18   #43
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pippilopp, her.

Gruer meg til i morgen. Her i strøket kommer det hauger på hauger å ringer på. Hadde det vært små spøkelser, alder 5-10 hadde det vært greit, men det er gjerne gjenger av 13-15 åringer som kommer. Starter allerede før det er mørkt og stopper ikke før kokken har passert 21-22. Har opplevd at de eldste ikke kommer bare for godiset men helst for å være kvalme, egg på ytterdøra er ikke uvanlig.

Det der er jo ugreit. Går det an å huke tak i noen av lømlene og ringe foreldrene? Noe sånt har jeg aldri sett hos oss, og hadde det dukket opp noen tenåringer hadde jeg blitt rimelig paff.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 12:25   #44
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

@Monsoon: Hvor har du fått tak i dette kule gotteriet?

Gammel 30-10-08, 12:32   #45
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

@Monsoon: Hvor har du fått tak i dette kule gotteriet?

Smart Club. Det er danskprodusert, pussig nok. Er danskene tøffere på Halloween-feiring enn oss?

Gammel 30-10-08, 12:34   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hele Nille er full av Halloween-godterier også, vi har kjøpt litt der.

Gammel 30-10-08, 12:54   #47
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

I fjor kom det ingen og ringte på her, sikkert fordi vi bor i studentbolig, så i år er jeg litt usikker på om jeg skal kjøpe noe for sikkerthetsskyld eller bare skippe det.

Jeg har pleid å kjøpe innpakket godterier...

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 12:59   #48
Pippilopp
I tenkeboksen

Pippilopp sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pippilopp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Det der er jo ugreit. Går det an å huke tak i noen av lømlene og ringe foreldrene? Noe sånt har jeg aldri sett hos oss, og hadde det dukket opp noen tenåringer hadde jeg blitt rimelig paff.

I år jeg jeg hjemme alene med Store, hadde far vært her tror jeg han hadde gjort nettopp det.

Gammel 30-10-08, 13:01   #49
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Vi har kjøpt små, innpakkede Crispo-sjokolader på fabrikkutsalget til Nidar.
Synes det blir så grisete med godteri uten innpakning, når alle ungene stikker hånden ned i den samme skålen.

Vi pleier å få rundt 20-30 unger på døren i løpet av kvelden og det er veldig koselig. Men jeg synes det er ganske usjarmerende med disse 13-14 åringene som slenger på seg en maske og nærmest stikker hånden nede i skålen uten å si noe når vi åpner døren

Gammel 30-10-08, 13:02   #50
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Spinoff. Hva gir dere til barna som kommer på knask eller knep?

Ingenting, vi feirer ikke halloween.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 13:05   #51
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Spinoff. Hva gir dere til barna som kommer på knask eller knep?

karameller. Innpakkede.

Gammel 30-10-08, 13:20   #52
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Nada.
Er ikke helt på nett med denne halloween tingen.
Alt skal jo kommersialiseres og butikkene tjener fett på dette. :fysjomfei:

Lillemann er bare 2.5 så han skjønner ikke noe av dette, men om han en dag kommer og sier han vil gå halloween sammen med de andre barna skal jeg jo ikke nekte han det. Men så lenge vi kan er dette noe vi velger å ikke praktisere.

Gammel 30-10-08, 13:29   #53
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Barbarella, her.

Vi har kjøpt små, innpakkede Crispo-sjokolader på fabrikkutsalget til Nidar.

Hva er dette for et utsalg? Kan hvem som helst dra dit?

Gammel 30-10-08, 13:31   #54
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I fjor gikk det store mengder godteri, det var maaange som kom innom. Jentene var først hos naboen på halloweenfest og så gikk de (vi) fra hus til hus. Det var første gang både jentene og jeg var med på den type markering. Det samme er planen i år, og jeg tror jeg skal kle meg ut når jeg går sammen med ungene.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 15:16   #55
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Gruer for morgendagen og et rush uten like på døra. Her vi bor er det mange mange barn og dørklokka vil nok kime i ett i flere timer. Stakkars stakkars hunden min som nok kommer til å tørne fullstendig. Mulig mannen sperrer seg inne i loftsetg med han.
Til tross for at jeg ikke liker dette med Halloween så følger jeg med strømmen og har selvsagt kjøpt inn diverse godterier. Til og med vil det stå gresskar og lys på trappen for å ønske de søte nabobarna velkommen. At jeg skulle gi sånn etter
Kunne jo apet etter naboen som et år ga mandariner og havregryn. Året etter kom ingen og ringte på

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 15:17   #56
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Hva er dette for et utsalg? Kan hvem som helst dra dit?

Jeg tror det er i Trondheim.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 15:27   #57
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg gir kun innpakket godis som twist, dumble osv. Liker ikke at ungene mine får uinnpakket godis så da får jeg også følge den linjen.

Ungene gleder seg vilt til å gå rundt på fredag.

Gammel 30-10-08, 15:35   #58
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, -nilles halloweengodteri er jo helt genialt.
Sjokolade innpakket som spøkelser, øyne, gresskar etc for nesten ingen penger.
Har tenkt å sende mannen dit i morgen.
I fjor hadde jeg gklemt hele Halloween, men tilfeldighetene ville det slik at jeg hadde vært i Finland dagen før og hamstret slike store esker med diverse Dumlegodter, og det var poppis.

Gammel 30-10-08, 15:41   #59
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg havnet også på Nille og endte opp med klubber og diverse sjokolade ting innpakket i halloween papir. Så nå er vi klar!

Gammel 30-10-08, 15:46   #60
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Vi er nyinnflyttet her, men jeg tror det kommer en del unger, ja. Vi fikk nabojenta til å kjøpe med litt svenskesnop til oss (riktignok uinnpakket, men noen førstegangsfeil får man ha). Kommer det egg på døra her hvis vi går tomme, blir jeg f*** ikke nådig. :furie:

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:04.