Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når er det greit å ringe om morgenen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-08, 22:05   #41
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det greit å ringe om morgenen

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Søstra mi ringer jeg ikke fredags kveld, for da er hun stupings, og generelt ikke etter 9 pm kvelden (de sender jeg i så fall sms først). Og så videre.

Og single barnløse unner jeg inderlig å sove frempå i helgene og ringer ikke før langt på dag.

Er Adrienne dritings hver fredag?

Jeg unner også single/barnløse å sove og ringer dem ikke før utpå dagen om det ikke er noe viktig.

Gammel 21-10-08, 22:06   #42
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er opplært hjemme til at man ikke ringer til folk før 10 eller etter 22, og at man heller ikke ringer på hos noen eller leker ute før det.

Det hender ungene må ringe en klassevenn før de går på skolen om morgenen for å avklare et eller annet -det får de lov til om det er viktig nok.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 22:45   #43
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ringer ikke til folk før 09.00 iallefall.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 22:48   #44
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det en svært viktig beskjed gjelder selvsagt ikke noen grenser (da mener jeg viktig, i form av den haster svært), ellers synes jeg ringing før 9 i ukene og før 10 på søndag er tidlig.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 22:59   #45
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

For å gi kjappe beskjeder som gjelder dagen, ringer jeg fra klokka 7. Får også jobbrelaterte telefoner fra samme tid. De er uhyre korte, da, mellom kaffekopp og tannpuss og matpakkesmøring og sånt. Offentlige kontorer ringer jeg innenfor åpningstid, naturlig nok. Skravling hører hjemme på ettermiddag og kveld, med mindre man har fri og vet at den andre parten også har fri. Men da tar man hensyn til at vedkommende har fri og kanskje vil slappe av litt og venter til 11-12 med å ringe, syns jeg.

I helgene kan jeg ringe etter 10 - ikke for å skravle, men for å spikre løse avtaler.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 23:17   #46
Frantzen
Passiv

Standard

Folk som kjenner "mønsteret" mitt må gjerne ringe tidlig, men jeg ville blitt overrasket om noen ringte kl 07 altså... Uansett bør det vel være presserende å ta den telefonen akkurat da om man ringer så tidlig. Selv ringer jeg ugjerne til folk om morgenen, man vet jo aldri sikkert om de har stått opp (eller om de har fått "morra seg" )

Det var en periode venninna til datteren min ringte rett over 07 hver morgen, jeg må innrømme at jeg ikke syns noe særlig om det :gretten:

Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 10:31   #47
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er på jobbreise, og ble ringt av sjefen min på telefon 2315 igår kveld. Det var ikke greit
(men viktig ifm dagen i dag da)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 10:37   #48
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Eg ville ikkje ringt før ti på kvardagar og elleve i helgene, med mindre det var veldig viktig. eller avtalt på førehand. Eg trur ingen som kjenner meg ville prøvd å skravla med meg før eg nærmer meg lunsjtid, uansett. Men sms synes eg er greitt, reknar med at folk har lyden av om telefonen er med på soverommet.

Gammel 22-10-08, 10:40   #49
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ringer aldri folk før 10 om morgenen, så fremt det ikke er folk jeg vet jeg kan ringe til så tidlig. Og ikke kveld etter 21.

Gammel 22-10-08, 15:37   #50
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tok en telefon i går kveld i 2320 tiden.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 15:48   #51
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Man ringer ikke så tidlig hvis man ikke har en avtale om det. Ringer aldri til noen så tidlig. Da sender jeg en sms først.

Signerer denne. Med mindre det er krise og kjempeviktig.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 17:18   #52
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det kommer vel litt an på. I jobbsammenheng kvier jeg meg litt for å ringe mange før kl 9, men noen ringer jeg glatt kl 8, men da gjerne på jobbtelefonen, om jeg har det.

Stort sett ikke før kl 9 på hverdager, senere i helgene. Min bror er stort sett utilgjengelig før kl 12 i helgene, og blir arg om vi ringer og vekker ham kl 11

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 17:27   #53
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Er Adrienne dritings hver fredag?

Jeg tror nok Polyanna mente stupings som i stup trøtt og ligger og halvsover til Nytt på nytt.

Den eneste jeg kan finne på å ringe tidlig på morgenen (bortsett fra min mann) er sjefen min, som jeg vet er tidlig på jobb. Men det skjer uhyre sjelden at jeg gjør, normalt bare sender jeg en SMS hvis det er noe jeg skal ha sagt.

Å ringe for å skravle gjør jeg bare på ettermiddagen.

Gammel 22-10-08, 17:27   #54
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Morfaren min ringer meg døgnet rundt. De gamle nå til dags, altså. :tsktsktsk:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 17:54   #55
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg får hjertebank dersom noen ringer mellom 23 og 09. Da er jeg sikker på at noe grusomt har skjedd!

Selv ringer jeg ikke noen før 09-10, og etter 22-23 (etter hvem det er til). Hadde noen ringt meg klokken 07.30 når de visste jeg ikke hadde vært i seng før 04-05 hadde jeg blitt muggen!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 21:06   #56
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lalill, her.

Eg ville ikkje ringt før ti på kvardagar og elleve i helgene, med mindre det var veldig viktig. eller avtalt på førehand. Eg trur ingen som kjenner meg ville prøvd å skravla med meg før eg nærmer meg lunsjtid, uansett. Men sms synes eg er greitt, reknar med at folk har lyden av om telefonen er med på soverommet.

Vi er rørende enige.

Gammel 25-10-08, 19:02   #57
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

I jobbsammenheng er det greit etter 8-9 når folk er på jobb, tlf. min våkner ikke for uvedkommende dvs. alle andre en bhg,sfo,skole og gubben før 11 og i helga ern ikke på før jeg er våken og drukket kaffe...Til allmen beskyttelse.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:21.