|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FP
Absolutt. Felles FP-regler var heller ikke målet med denne diskusjonen. Om det kunne misforstås. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Bedreviter
|
Men det er jo ingen ting i veien for å favorisere selgere som gjør nettopp det. Og det er klart at man som selger tjener på å være tydelig, fremstå som noenlunde rettferdig og generelt yte god service overfor kundene. Det er selvsagt kundens rett å velge hvem man vil handle fra, på samme måte som det er selgers rett å sette premissene for hvordan salget skal foregå. Det er ikke det samme som at salget bør være styrt eller lovregulert. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPJeg er enig med Zol. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
© All rights reserved
|
Jeg tenker at det går på selgers moral. Om man har kjøpt en vare på salg til 100 kr og selger denne videre til 200 kr, så sier det litt om personen, tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
saftig
|
Nei, heleri forutsetter tyveri.
|
|
|
#49 |
|
Øyboer
Er vel ikke egentlig det. Men det er ganske umoralsk synes jeg. Og jeg unngår å kjøpe når jeg ser det. Vet det har hent mange ganger her inne. Noe annet å kjøpe noe. Komme hjem og se at det ikke passer og selg det for samme pris om det er på tilbud eller litt under om det er normalpris vare. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
© All rights reserved
|
Åh. Da lærte jeg det.
Hva om man får en gave (feks. klær til babyen i barselgave) og selger disse videre? Er det også umoralsk? |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Øyboer
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPom man bevist dobler prisen den ble kjøpt til. Altså man vet den ble kjøpt på salg til 100kr, men selger den til 200. Vet man ikke prisen så kan man jo ikke gjøre noe med det. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Ute på tur
|
Heleri er vel å selge tyvgods, er det ikke?
|
|
|
#53 |
|
Bedreviter
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPHvis noen har lyst til å kjøpe dobbelt opp på salg og selge videre, så må da det være opp til selger. Det er verken umoralsk eller ulovlig. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Bedreviter
|
Hvorfor skulle det være umoralsk? Det må da være mye bedre å selge en gave man ikke kan bruke og som man ikke får byttet, enn at den bare skal ligge i skapet. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
kross
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPJeg kjenner jeg er litt enig med de fleste her, jeg. Jeg kan se at en selger gjerne vil ha avgjort en handel fort - og jeg kan se at en kjøper som ikke rakk å følge opp føler seg snytt. Og så tenker jeg at dette kanskje er noe som vil regulere seg selv etter hvert? En som generelt oppfattes som en som ikke "følger reglene" vil kanskje få solgt/kjøpt mindre etter hvert?
|
|
|
#57 |
|
Fortynnet
|
Hvorfor i alle dager skulle det være det? |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Travelt opptatt
|
Jeg ser ikke det store problemet med dette. Det er jo opp til kjøper å avgjøre hvilken pris h'n er villig til å betale.
|
|
|
#60 |
|
Har tro på forbedring
|
Nå har du jo ikke satt opp noen retningslinjer, men i eksemplene dine, så gjør jeg slik som du på no vis forespeiler at er rett og rimelig. (slik jeg tolker det da...
|
![]() |
|
|