Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er helgene bare topp?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-08, 17:47   #41
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er helgene bare topp?

Helgene her er ikke bare topp, nei. Vi har lyst til så mye, men så blir det mas, surr, rør og ikke så hyggelig like vel. Mannen har jobbet en del ekstrajobb i helgene, i tillegg til at både han og jeg som regel har noen timers arbeid med retting, planlegging eller dokumentering for skolejobbene. Og så er guttene kranglete og minsten illsint, og manne og jeg trøtte og sure...

Men vi prøver å få til noe kos og hygge også. HE og JC er blitt så store at de gjerne vil se litt fredagstv sammen med mannen og meg. Og lørdagene lager vi gjerne litt god mat og koser oss sammen. Søndagene om høsten er det trimbingo som vi prøver å få med oss, og vi legger gjerne opp til litt kos om kveldene da. Det er bare at det ikke blir så stort og ambisiøst. Vi reiser ikke bort, besøker ikke masser av venner og familie, og kjenner at det hele kanskje blir litt tassent. Håper vi skal bli flinkere til å komme oss ut når Sverre blir større.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 17:58   #42
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes av og til at det er deilig når det blir mandag (bekjennelse). Det kommer delvis av at jeg elsker jobben min og delvis av at helgene av og til blir litt slitsomme. Jeg er også avhengig av at det skjer litt, blir gal av å sitte hjemme med to barn hele helga. Samtidig jobber jeg jo fullt i ukene og prøver å se på helgene som noe positivt hvor jeg kan få være mye sammen med ungene. Og det er det jo!

Vi pleier å gjøre det slik:

Fredag:

Henter tidlig i barnehagen (halv fire er tidligere enn fire ihvertfall...) og handler alle sammen. Bruker god tid og koser oss. Reiser hjem og lager middag, rydder og vasker hus (overfladisk). (Gjør minimalt mellom fredagene - dere skulle vært flue på veggen hver torsdag kveld hos oss, det ser ikke ut...)

Lørdag og søndag:

Er sammen med andre som har barn.
Går tur i skogen. Griller gjerne.
Går på gudstjeneste og søndagsskole.
Handler på shoppingsenter - i barnas tempo.
Går i svømmehallen.
Ser film.
Leser bøker.
Leker med lego.
Baker.
Går på teater med eldstemann.
Reiser bort hele helga.
Går på biblioteket.
Reiser et sted vi ikke har vært før og går på oppdagelsesferd.

Er lærere begge to, så lørdagskveld og søndagskveld er romantisk nok viet til rettebunker :-)

Gammel 12-10-08, 18:14   #43
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes at helgene er deilige. Enten jeg er alene med jentene eller vi er to voksne. Men jeg har større barn, som leker godt sammen.

Dersom det blir veldig mye for deg, så synes jeg som flere her at dere bør vurdere hvor mye hustingene haster. Vi har et gammelt hus med mange oppussingsbehov, men vi har tatt et valg om at vi ikke orker at livet skal handle om oppussing akkurat nå. Vi tar noen helger der vi prøver å arbeide så mye som mulig, og så overser vi oppussingsbehovene de andre dagene.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 18:17   #44
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare så det er sagt, det er ikke sånn at mannen kjører sitt eget løp uten hensyn. Det handler litt om at han også skal få gjøre ting HAN har lyst til. Jeg er en mer sosial person, som er avhengig av trening og syklubb for å være glad. Han trenger tid i garasjen slike ting.
Og kan jo ikke jeg kreve legge/kveldsfri flere ganger i uka, uten at han får noe.

Om jeg "krever" at vi skal finne på noe, blir han som oftes med. Men nå er det litt sånn at vi ikke helt vet hva vi skal til med. Og Hannah er jo som regel med han ute.

Så dette ligger nok mest hos MEG og min PERSONLIGHET.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 18:18   #45
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hattifnatten og Karamell:
JUPP! Jeg kommer gjerne en gang.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 18:27   #46
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker helgene bedre og bedre etter hvert som ungene blir eldre.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 18:30   #47
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg egner meg definitivt bedre som 5-timers-mamma enn 12-timers-mamma, og liker ukedagene bedre enn helgene. Spesielt fordi mannen min jobber helg støtt og stadig (føles nok oftere enn det egentlig er, men det er ca annenhver eller hver tredje helg).

Vet ikke hvor gammel yngste din er, guniss, men her hos meg er jentene 3,5 år og 14 mnd, og det begynner definitivt å bli bedre. Da vi fikk kuttet ut nattammingen fikk jeg nesten et nytt liv i helgene, da ikke alle timene gikk med på å lengte etter soving og avslapning lenger.

Forrige gang gubben jobbet var jeg på skogstur med begge ungene, og det kjentes ikke slitsomt et sekund! Jeg har troa på at det blir bedre etter hvert.

Gammel 12-10-08, 18:39   #48
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Helger kan være begge deler synes jeg.
Men akkurat nå merker jeg veldig at vi har 3 barn med særdeles forskjellige behov, de er 6 år, 3 år og 5 mnd.

Vi prøver å gjøre minst mulig, kose oss ute, lekeplassen, skauen, ballbingen, besøke venner og familie osv.

Men jeg er helt enig at det er litt slitsomt når de han sånn forskjellige behov. Mannen her driver også firmaer, så jobber noen timer hver dag i helgen også.

Annahver helg er jo de to store hos sin far da, så da prøver vi å slappe av, spise romantiske middager og bare hvile. Det blir også mer shopping da, enn med alle 3 på slep.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 18:41   #49
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg synest i grunnen aldri det er stress å vere saman med lille A. Det er kanskje ein av dei store fordelane med å ha berre eitt barn. I helgene går vi på fjelltur, lagar mat, bakar, leikar med bilar m.m. Dessutan byttar eg og pappaen litt på å ha han åleine slik at den andre kan ha litt åleinetid.

Jeg har flere enn ett, og synes sjelden at tiden med barna er stressende.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 18:43   #50
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helgene var en smule mer avslappende før uttrykk som "sove lenge", "middagsselskap" og "rødvin" gikk ut av vokabularet, ja.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 18:45   #51
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Helgene var en smule mer avslappende før uttrykk som "sove lenge", "middagsselskap" og "rødvin" gikk ut av vokabularet, ja.

Ja, da det var viktig å ikke sove og sløve lenger enn at man rakk å handle inn til helgen.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 18:54   #52
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De siste helgene har blitt litt overkill for meg fordi mannen har avsluttet noen prosjekter og jeg har hatt ansvaret for to barn. Jeg synes det er i overkant utfordrende når jeg må amme, pumpe og flaske en unge på 3,5 mnd som sover veldig lite på dagtid og ikke i det hele tatt hvis vognen står stille samtidig som jeg skal ha overoppsynet med en på 3,5 år som vet å utnytte situasjonen. Nuvel, this too shall pass.

Jeg er god på å ha eneansvar for barn så lenge jeg har en plan og det er vel ikke så fryktelig lenge til det går an å dra med seg begge ungene på toget til Oslo uten at jeg trenger å bli bekymret for om eldstemann skal stikke av i en foringspause til yngstemann. Det gleder jeg meg til.

Gammel 12-10-08, 19:16   #53
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Nei helgene er ikke bare topp. De helgene vi har planer er veldig greie men siden jeg ikke kjenner så mange her kan det bli litt ensomt enkelte helger når vi ikke orker å dra til folk eller folk orker å komme hit.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 19:17   #54
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skjønner godt at du synes det kan være pes med mann som er opptatt på hus og to såpass små unger som er vanskelig å kombinere på aktiviteter. Jeg husker det godt selv. Men det blir bedre og bedre jo større de blir. Nå har jeg ei på 3,5 og en på 6,5 år og det er lettere. Det går på beina begge to og man kan kombinere aktiviter litt lettere. Når man er i permisjon, så har man heller ikke ungepauser og det er det mange som trenger, og da blir man fortere sliten og lei.
Hvis minste din sover en del på dagtid, så hadde jeg plassert vogna sammen mannen din og tatt med eldste på noe annet innimellom.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 19:28   #55
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vet du, guniss, jeg hadde heller ikke trivdes med helgene dersom mannen min var opptatt med jobb og oppussing mens jeg var alene med barnet. Da hadde det vært slitsomt og kjedelig. Vi har hatt det slik i perioder, blant annet da mannen min holdt på med studier ved siden av jobb. Knallhardt. Vi har siden blitt enige om at slik kan vi ikke ha det, det er tross alt viktig med avslapping sammen også. Huset vårt er til tider så rotete og sjuskete at det er direkte pinlig. Men ok, so be it. Vi har det så godt som alltid supert i helgene nå, hvor vi prioriterer hverandre foran alt. Noen ganger har jeg en playdate med venninner og barn, da tar mannen noen tak hjemme. Andre ganger er det omvendt. Men da gjør vi husting fordi resten av familien er opptatt - og aldri andre veien. Oppussing og husarbeid kan vente til barna er eldre og ikke så avhengige av å aktiviseres av oss.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 19:36   #56
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Vi planerer ikke så mye i helgene. Deilig å ikke ha masse planer uten være sammen som familie. Tror også at storebror her i huset syns det er deilig å ikke gjøre for mye, siden ukene går i et med barnehage med mye aktiviteter og lek, og man blir jo litt sliten av det som liten.

På søndagene går vi gjerne en lang tur med niste, kanskje til en lekeplass, eller i skogen eller annet sted. Idag gikk vi til en loppis og til sykehuset og besøkte oldemor. Gå tur er nok den "aktivitet" som begge ungene liker best.

I går var det dugnad her i sameiet, så jeg og barnen holdt på med hagearbeid (så godt det går med to små. Mannen vær på jobb!). Ungene koste seg blandt blader og ble gode og skitne.
Vi bakte også brød, bakings syns 3 åringen er gøy. Men mest gøy er det å bake ting som man kan spise fort, som muffins eller scones eller noe sånt. Brød tar egentlig for lang tid, syns han. Lillebror syns kanskje ikke baking er noe stas i det hele tatt, men han er da med på et hjørne.

Vi har en på 10 mnd og en som snart blir 3.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 19:39   #57
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, jeg synes helgene er helt topp!

Det er godt å slippe å stå opp kl. 6, og det er helt supert å ha fri fra jobb, og minimalt med klokkeslett å forholde seg til.

Noen helger dasser vi rundt i pysj til langt på ettermiddagen, andre helger har vi masse planer med familie og venner. Det kan være besøk, tur i skogen/fjæra, kino, museum etc.

Helgene er virkelig en kjærkommet avveksling fra en krevende hverdag, selv om vi egentlig ofte er fra tilbudssiden også i helgene. Denne helga har vi både passet barnebarn, hatt middagsgjester, lagt om til vinterdekk på bestefars bil osv.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 19:46   #58
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Åh, den som slapp å stå opp 06.00 selv om det var helg.

Gammel 12-10-08, 19:52   #59
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Merker at det går lettere etterhvert som ungene blir større...

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 19:59   #60
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Eg elsker helga. Sove lenge (alle ungane søv til åtte halv ni og da står dei opp og ser på tv så eg og mannen ligg til ni ti tida. ).
Ellers varierer det veldig kva med finn på. Nokre dagar er fullt opp av ting og nokre dagar gjer me omtrent ingenting. Som i dag. Eg og jentene er aleine heime, gutta er på jakt. Me hadde først besøk av naboungane, jente 7 år og gutt 2 år. Mellomste blei med til dei etterpå så da slappa eg og minste heilt av og berre kosa oss. Lagde muffins og sovna på sofaen.
På aktive dagar er me gjerne på ein fjell- eller skogstur, på besøk hjå slekt, bakar, ei helg på fjellet, kjøretur (ja alle likar å kjøre bil) eller lignande.
Men er nok veldig forskjell på ungane, søsteren min har ungar som helst må aktiverast, så der er det meir stress. Her kan ungane roe heilt ned og berre stulle på med ting her heime hvis me berre er her. Da er dei litt ute og litt inne. Alle tre leikar sammen, har jo mykje å si det og.
Me reiser ALDRI på cafe eller shopping. Det syns hverken me eller ungane er noko kjekt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.