|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Er helgene bare topp?Helgene her er ikke bare topp, nei. Vi har lyst til så mye, men så blir det mas, surr, rør og ikke så hyggelig like vel. Mannen har jobbet en del ekstrajobb i helgene, i tillegg til at både han og jeg som regel har noen timers arbeid med retting, planlegging eller dokumentering for skolejobbene. Og så er guttene kranglete og minsten illsint, og manne og jeg trøtte og sure... |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Er frisk!
|
Sv: Er helgene bare topp?Jeg synes av og til at det er deilig når det blir mandag (bekjennelse). Det kommer delvis av at jeg elsker jobben min og delvis av at helgene av og til blir litt slitsomme. Jeg er også avhengig av at det skjer litt, blir gal av å sitte hjemme med to barn hele helga. Samtidig jobber jeg jo fullt i ukene og prøver å se på helgene som noe positivt hvor jeg kan få være mye sammen med ungene. Og det er det jo!
|
|
|
|
#43 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Er helgene bare topp?Jeg synes at helgene er deilige. Enten jeg er alene med jentene eller vi er to voksne. Men jeg har større barn, som leker godt sammen. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Er helgene bare topp?Bare så det er sagt, det er ikke sånn at mannen kjører sitt eget løp uten hensyn. Det handler litt om at han også skal få gjøre ting HAN har lyst til. Jeg er en mer sosial person, som er avhengig av trening og syklubb for å være glad. Han trenger tid i garasjen slike ting.
|
|
|
#47 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er helgene bare topp?Jeg egner meg definitivt bedre som 5-timers-mamma enn 12-timers-mamma, og liker ukedagene bedre enn helgene. Spesielt fordi mannen min jobber helg støtt og stadig (føles nok oftere enn det egentlig er, men det er ca annenhver eller hver tredje helg).
|
|
|
#48 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er helgene bare topp?Helger kan være begge deler synes jeg. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Er helgene bare topp?
Jeg har flere enn ett, og synes sjelden at tiden med barna er stressende. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
intro
|
Sv: Er helgene bare topp?Helgene var en smule mer avslappende før uttrykk som "sove lenge", "middagsselskap" og "rødvin" gikk ut av vokabularet, ja.
|
|
|
|
#51 |
|
En som trener
|
Sv: Er helgene bare topp?
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er helgene bare topp?De siste helgene har blitt litt overkill for meg fordi mannen har avsluttet noen prosjekter og jeg har hatt ansvaret for to barn. Jeg synes det er i overkant utfordrende når jeg må amme, pumpe og flaske en unge på 3,5 mnd som sover veldig lite på dagtid og ikke i det hele tatt hvis vognen står stille samtidig som jeg skal ha overoppsynet med en på 3,5 år som vet å utnytte situasjonen.
|
|
|
#53 |
|
Drømmer
|
Sv: Er helgene bare topp?Nei helgene er ikke bare topp. De helgene vi har planer er veldig greie men siden jeg ikke kjenner så mange her kan det bli litt ensomt enkelte helger når vi ikke orker å dra til folk eller folk orker å komme hit. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Er helgene bare topp?Jeg skjønner godt at du synes det kan være pes med mann som er opptatt på hus og to såpass små unger som er vanskelig å kombinere på aktiviteter. Jeg husker det godt selv. Men det blir bedre og bedre jo større de blir. Nå har jeg ei på 3,5 og en på 6,5 år og det er lettere. Det går på beina begge to og man kan kombinere aktiviter litt lettere. Når man er i permisjon, så har man heller ikke ungepauser og det er det mange som trenger, og da blir man fortere sliten og lei.
|
|
|
#55 |
|
Peppy!
|
Sv: Er helgene bare topp?Vet du, guniss, jeg hadde heller ikke trivdes med helgene dersom mannen min var opptatt med jobb og oppussing mens jeg var alene med barnet. Da hadde det vært slitsomt og kjedelig. Vi har hatt det slik i perioder, blant annet da mannen min holdt på med studier ved siden av jobb. Knallhardt. Vi har siden blitt enige om at slik kan vi ikke ha det, det er tross alt viktig med avslapping sammen også. Huset vårt er til tider så rotete og sjuskete at det er direkte pinlig. Men ok, so be it. Vi har det så godt som alltid supert i helgene nå, hvor vi prioriterer hverandre foran alt. Noen ganger har jeg en playdate med venninner og barn, da tar mannen noen tak hjemme. Andre ganger er det omvendt. Men da gjør vi husting fordi resten av familien er opptatt - og aldri andre veien. Oppussing og husarbeid kan vente til barna er eldre og ikke så avhengige av å aktiviseres av oss. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er helgene bare topp?Vi planerer ikke så mye i helgene. Deilig å ikke ha masse planer uten være sammen som familie. Tror også at storebror her i huset syns det er deilig å ikke gjøre for mye, siden ukene går i et med barnehage med mye aktiviteter og lek, og man blir jo litt sliten av det som liten.
|
|
|
|
#57 |
|
Tante Sofie
|
Sv: Er helgene bare topp?Ja, jeg synes helgene er helt topp! |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Er helgene bare topp?Åh, den som slapp å stå opp 06.00 selv om det var helg.
|
|
|
#59 |
|
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er helgene bare topp?Merker at det går lettere etterhvert som ungene blir større... |
|
|
|
|
|
#60 |
|
I farta!!
|
Sv: Er helgene bare topp?Eg elsker helga. Sove lenge (alle ungane søv til åtte halv ni og da står dei opp og ser på tv så eg og mannen ligg til ni ti tida.
|
![]() |
|
|