|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Kjenner du på frukt/grønnsaker før du handler? | |||
| Ja, jeg klemmer og kjenner og studerer absolutt alt |
|
6 | 4,62% |
| Ja, stort sett |
|
29 | 22,31% |
| Ja, men bare på enkelte ting, hvor modenhet har stor betydning (eks. avocado) |
|
90 | 69,23% |
| Nei, det gjør jeg ikke, synes det er ekkelt |
|
5 | 3,85% |
| Spiser ikke grønnsaker og frukt |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)Som Annemede sjekker jeg kvaliteten på varene. Hvor mye jeg sjekker kommer ann på hvordan jeg opplever fruktdisken. I noen butikker er det hele tiden ansatte som sjekker frukt og grønt og fjerner det som er dårlig. Der sjekker jeg ikke like nøye. I butikker der jeg tidligere har opplevd å få mye dårlige varer sjekker jeg nøyere. Som regel er da sjekken: ta opp eple, snu det rundt for å se om det har tydlige skader, legge det i posen hvis ikke.
|
|
|
#43 |
|
maler
|
Sv: Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)Ja, jeg snur og vender på frukt...men avocados kjøper jeg harde så de kan modnes hjemme |
|
|
|
|
|
#44 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)Det hender jeg klemmer og kjenner litt forsiktig på grønnsakene og frukta. Det er mye dårlig frukt på nærbutikken her, og jeg synes det skal være greit å forsikre meg om at jeg får skikkelige varer. Regner for øvrig med at de fleste har lært at frukt og grønt bør vaskes før en spiser av det, så dårlig samvittighet har jeg ikke. Sist redigert av Kaija : 23-04-09 kl 21:49. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)Bare når jeg skal rense sprøyter og sånt....:hygienisk: |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
Sv: Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)
|
|
|
#47 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Sv: Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)Jupp, jeg tafser. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)Jeg blir litt usikker på definisjonen av tafse. Hvis jeg er i ferd med å legge et eple i posen, og jeg ser at det har et stort brunt merke på seg så legger jeg eplet tilbake. Er det å tafse? I så fall gjør jeg det. Det samme vil vel gjelde mye annen frukt.
|
|
|
|
#49 |
|
nygift
|
Sv: Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)Ja jeg tafser, på det meste, epler, agurk, avocado, mango, kiwi, tomat, sitron, appelsin ja så og si alt.
|
|
|
|
#50 |
|
Fortynnet
|
Sv: Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)Jeg tafser ikke, men jeg tar på frukt og grønnsaker når jeg velger. Gidder ikke komme hjem med bløte paprika, steinharde avocado og uspiselige clementiner. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Erfaren nok
|
Men da tafser du jo på en del tomater for å komme til de tomatene eller?
|
|
|
#52 |
|
Passiv
|
Sv: Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)Jeg tafser ikke, jeg kvalitetssikrer. Det er så mye dårlig frukt og grønt i butikkene, og jeg orker ikke å betale en formue for dårlige grønnsaker. |
|
|
|
#53 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)OM jeg kommer hjem med råtten frukt så tar jeg med det tilbake til butikken som regel jeg da. Men stort sett er de flinke til å rydde bort dårlig frukt i disken på Prix her.
|
|
|
#55 |
|
Fornøyd
|
Sv: Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)Jeg klemmer forsiktig på avokado, kiwi og appelsiner/klementiner. Dersom en frukt eller grønnsak viser seg å være misfarget eller ødelagt legger jeg den tilbake. Men jeg synes ikke at det er tafsing, men Kvalitetssjekking. Man må da vite at det man kjøper holder mål.
|
|
|
#56 |
|
Ferdig!
Sv: Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)Hver gang jeg kjøper frukt nå om dagen titter jeg meg rundt få se om jeg er den eneste som tafser på frukten. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
grønn og ivrig
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
![]() |
Sv: Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)Ja, jeg kjenner på frukt og noe grønt før jeg kjøper. Og liker jeg ikke utseende på eplet jeg tok i, putter jeg det tilbake.Går bare automatisk ut fra at folk vasker frukten sin før de spiser den.
|
|
|
|
#58 |
|
Passiv
|
Sv: Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)Jeg kjenner jo på frukten og grønnsakene. Spesielt avocadoen skal være passe. |
|
|
|
#60 |
|
*_*
|
Man må jo bare sleike på eplene for å sjekke om, eh, skallet er sprøytet.
|
|
![]() |
|
|