Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvordan oppbevarer dere strikkepinnene?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-08, 19:34   #41
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer dere strikkepinnene?

Fant ei dame på nett som sydde og solgte etuier. Hatt masse glede av dem. Bestilte to, så har jeg til rundpinnene også.

Gammel 20-09-08, 19:39   #42
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Tips til velfungerende system er oversendt på prikk.

Jeg har byttet rundpinnesamlinga mi med disse, og de oppbevarer jeg i mappa som fulgte med. Veldig greit!

Åh. Jeg er en sucker for folk som tenker. :ingeniør: Disse så helt geniale ut, men er US sizes lik våre? Jeg gidder aldri å strikke annet enn barneklær, så 8 og oppover er temmelig lite aktuelt. Og det er jo nettopp det å skippe strømpepinner som hadde vært det geniale.

m^3? Magic loop?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 19:42   #43
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Har egen"sykurv" med lokk for strikkepinner og de diverse sakene som hører til der.

Gammel 20-09-08, 19:54   #44
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

En planke, 10 hull. Pinnene sorteres etter størrelse. Den skal etterhvert henges opp.

Det fungerte ihvertfall bra helt til mamma skulle låne pinner etter "dra ut alle og kjenne etter om de føles passelige" - metoden. Hun har mange selv, men det er så mye enklere å finne riktig størrelse hos meg

Gammel 20-09-08, 20:05   #45
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må selvfølgelig strikke og tove etuiet. Det skulle bare mangle.

Gammel 20-09-08, 20:56   #46
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

m^3? Magic loop?

Helt genialt for sokker og armer og babyklær og sånt. Du slipper å bruke strømpepinner, men bruker bare én rundpinne hele veien.

Det ser kanskje litt knotete ut, men prøv selv, så skal du se hvor enkelt og greit det egentlig er! Pluss man kan alltid hive et strikketøy i veska uten å risikere at pinnene detter ut i hytt og pine, siden strikketøyet sitter på en lang rundpinne.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 21:41   #47
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Kanskje jeg er litt for strikkejomfru men jeg skjønte ikke helt hvordan disse pinnene fungerer.

Man har snorene og pinnene hver for seg, og så skrur man sammen ønsket lengde snor og ønsket pinnestørrelse. Så slipper man å ha 3-4 forskjellige lengder av hver forskjellig pinnestørrelse, man har bare 3-4 snorer i forskjellige lengder, og ett sett med pinner i hver størrelse.

Er det mulig å få link til bloggen din?

Jepp.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 23:19   #48
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

i strikkevesker, en for rundpinner og en med små rom for strøpepinner. Jeg fikk de i en håndarbeidsklubb når jeg ble medlem der, kanskje jeg må verve noen så flere kan få?

Gammel 20-09-08, 23:19   #49
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ser gjerne bilde av en strikkeveske . Jeg kan jo kanskje få til å sy en selv?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 23:48   #50
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Makan til driv, zol. Oppskriftsbokser og strikkepinneetui.

Jeg er ikke ute av redebyggemodus enda tror jeg .

Gammel 21-09-08, 00:00   #51
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Kanskje du er på vei inn i en ny. Er det noe du vil fortelle, zol?

Niks. Like greit at denne varer lenge, for det blir den siste.

Gammel 21-09-08, 00:18   #52
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Man har snorene og pinnene hver for seg, og så skrur man sammen ønsket lengde snor og ønsket pinnestørrelse. Så slipper man å ha 3-4 forskjellige lengder av hver forskjellig pinnestørrelse, man har bare 3-4 snorer i forskjellige lengder, og ett sett med pinner i hver størrelse.

Ahhh, skjønner. Så smart da.

Jepp.

Supert! Hvordan får jeg det? Noe hemmelig jeg må gjøre først?

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 00:43   #53
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, de fleste har jo ledige stikkontakter sånn passelig fordelt rundt omkring i huset? Etter det jeg kan se så må de må da være veldig godt egnet som pinneholdere? :teste:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 00:49   #54
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Prøv det ut først du Torsk og gi oss tilbakemelding etterpå.

:liker godt sprøstekt torsk:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 12:25   #55
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Supert! Hvordan får jeg det? Noe hemmelig jeg må gjøre først?

Du må bare vente på at den forberedende ammetåka letter så jeg husker på å sende deg adressen.

Gammel 21-09-08, 14:18   #56
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Neida, jeg kan sende deg en prikk også. Ligger ute i min lite anonyme blogg, derfor vil jeg ikke legge ut adresse her på forumet.

jeg vil gjerne ha prikk også ?

Gammel 21-09-08, 14:24   #57
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Overalt. Og jeg ender alltid opp med å kjøpe nye for hvert prosjekt fordi jeg ikke får summet meg til å anskaffe meg en sånn strikkepinnemåler... Gjorde nettopp en innsats for å samle dem i et eget nett.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 13:03   #58
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har laget mitt eget system for oppbevaring av rundpinner - inspirert av denne løsningen hos The Purl Bee.. Funker bærre lækkert - rent bortsett fra at jeg trenger flere plastlommer som kan lukkes.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 13:43   #59
Grey
sangfugl

Grey sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Jeg har ikke strikkepinner. Det løser problemet.

Gammel 23-09-08, 19:12   #60
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Jeg har laget mitt eget system for oppbevaring av rundpinner - inspirert av denne løsningen hos The Purl Bee.. Funker bærre lækkert - rent bortsett fra at jeg trenger flere plastlommer som kan lukkes.

Jeg har samme system som Bobbelur.
Plastlommer med "lokk", med kartotekkort oppi som forteller hvilken størrelse og hvilke lengder som ligger oppi.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:19.