Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye tid bruker du på forum - og hva kan gjøres for å redusere forumforbruket?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-08, 13:06   #41
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på forum - og hva kan gjøres for å redusere forumforbruket

Forumtid er jo både alenetid, skravling med venner, underholdning, jobbrelevant, selvutvikling, praktisk nyttig og lærerikt. Det er ikke i stedet for disse tingene.

Jeg har ikke lyst til å vite hvor mye tid jeg bruker på det, kanskje. Jeg kunne antagelig kuttet ned selve tiden litt og fremdeles fått like mye igjen for det. Men kutte drastisk ned, for ikke å snakke om kutte ut, høres hverken nødvendig eller hyggelig ut for min del.

Jeg prøver å bli litt flinkere til å effektivisere tiden min litt, fordi det er den mest begrensede og begrensende ressursen min. Jeg har lagt inn en del trening i hverdagen, som dermed begrenser den gjenværende tiden, og da blir det på en måte av seg selv mer effektivt. Kanskje er det et par andre ting jeg også burde få tatt meg litt bedre tid til, men det å kutte ned på forumbruken er ikke i seg selv noe jeg ser noen grunn til. (Or maybe that's denial talking )

Gammel 24-08-08, 13:21   #42
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på forum - og hva kan gjøres for å redusere forumforbruket

Jeg bruker masse tid, og trives med det. Man kan da multitaske.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 14:15   #43
tiril
Passiv

Standard

Eg er altfor mykje på nett i tider, og kan ikkje fordra det. Tenker heile tida på å slette meg fra FP OG Facebook. Er ikkje laga for å sitte stille, og ingen av mine RL venner er på FP. Så for meg er det ikkje sosialt heller, heller motsatt.
Råd som eg skal ta i bruk,og tar i bruk når det blir for ille:
-Lese bøker
-Bruke meir tid på resten av fam med ulike akt.
-Gå tur
-Komme seg opp og ut,og faktisk gå på besøk.Og invitere til besøk.
-Rydde,vaske
-Ta seg en bytur med venner
-Gå på konsertar ol kveldsarr.

Og til slutt det mest drastiske, slette seg som bruker. Noko eg har vurdert meir og meir. Egentlig synes eg ikkje FP er veldig bra, derfor irritere det vettet av meg at eg i det heile tatt er her.
*burde melde seg ut*

Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 14:18   #44
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er litt enig med Tiril, utenom at jeg synes FP er et veldig bra forum. Men jeg synes det blir passiviserende for meg, skulle heller brukt tiden på ungene, aktiviteter og praktisk arbeid.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 15:16   #45
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker nok mye tid på nett, men det går bare utover tv titting synes jeg. Leiigheten ser ganske bra ut, og jeg bruker tiden på barna når de er hjemme.
Jobber ikke nå, så jeg bruker endel tid på dagtid. Men igjen, det går ikke utover noe annet.

Gammel 24-08-08, 16:11   #46
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

Og til slutt det mest drastiske, slette seg som bruker. Noko eg har vurdert meir og meir. Egentlig synes eg ikkje FP er veldig bra, derfor irritere det vettet av meg at eg i det heile tatt er her.
*burde melde seg ut*

*heier*

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 16:33   #47
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er også som deg, og forsøker bare å kutte ut rett og slett. Lage meg litt regler på når jeg "får lov" til å sitte som fjetret. Må bare ta meg litt sammen. Går utover både det ene og det andre. Jeg ser dungen med tøy som skal brettes, men orker ikke.

(men i dag er jeg sjuk, og får lov til å være litt ego)

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 16:53   #48
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Akkurat nå kunne jeg:
-bretta klær
-satt på klesvask
-rydda inn i oppvaskmaskinen
-rydda kjøkkenbordet siden mannen snart kommer hjem med mat

Men i stedet utnytter jeg de 20 minuttene jeg er alene til å sitte her... Får jeg noe ut av det? Nei. Ikke annet enn irritasjon over barnet som står og plukker på tastene.

Gammel 24-08-08, 18:57   #49
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes egentlig det er ganske trist hvis man henger masse på et forum man ikke synes er bra, egentlig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 19:22   #50
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nå slettet brukeren min på et annet forum - så da har jeg gjort NOE iallefall

Jeg synes FP er supert. - det er liksom ikke uten grunn at jeg henger her

Gammel 24-08-08, 19:32   #51
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg synes egentlig det er ganske trist hvis man henger masse på et forum man ikke synes er bra, egentlig.

For ikke å snakke om merkelig.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 20:15   #52
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det kan sikkert være interessant og underholdende å følge med på alle toskene da.

Jeg bruker veldig mye tid på forum og nett, og har ikke dårlig samvittighet av den grunn. Det henger sammen med at jeg for tiden mer eller mindre er lenket til stolen, og dermed ikke har så mange valgmuligheter. For meg er forumtid kvalitetstid slik situasjonen er nå. Bedre å være sosial på nett, enn å glane på TV. Allikevel kan jeg bli irritert på meg selv fordi jeg blir sittende å trykke "uleste innlegg" og "kontrollpanel" lenge etter at de fleste på FP sover. Det er noe med å innse at skjer det ikke en dritt, så er det andre ting som er mer fornuftig. Senga f.eks.

Gammel 24-08-08, 20:25   #53
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ikke så mye på nett, og det er fordi jeg synes ikke det er så veldig givende akkurat, selv om jeg ofte kan like det veldig godt og være spent på hvilken vendig tråder tar, eller hvordan det går med enkelte personer jeg kjenner fra forum.

Er utstyrt med en god porsjon viljestyrke, så stort sett klarer jeg å tenke at jeg setter meg ved maskinen når jeg er ferdig med ditt eller datt. Da blir det en slags belønning

Gammel 24-08-08, 20:28   #54
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Forresten så har jeg noen ganger følt at å henge på forum er som å bli hekta på en eller annen såpe som en egentlig ikke liker og til og med blir litt dårlig av å se på

Men det gjelder jo ikke FP, selvfølgelig

Gammel 24-08-08, 21:11   #55
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det gjelder forum er jeg litt som Dr.Jekyll og Mr.Hyde. Jeg har masse morsom, givende, interessant og selvutviklende forumtid, men jeg har også en masse idiotisk, frustrerende, selvpinende og passifiserende forumtid. Dette har nok litt med at jeg kan finne på å sitte og surfe helt passivt hvis jeg feks gruer meg til noe, eller hvis jeg plages med noe. (Nå har jeg i tillegg funnet ut at det å "sove på noe" absolutt ikke hjelper med å ta bedre avgjørelser, så nå er unnskyldningen med å "tenke på noe annet" også vekk. )

Jeg oppfatter det ikke som om forum "tar vekk" noe fra RL. Jeg bruker forum når jeg har behov for en pause, og ville uansett neppe ha brukt tiden så veldig konstruktivt. Jeg blir i tillegg smådepressiv av å gjøre for mye husarbeid. (Jeg får håpe den unnskyldningen blir stående en stund!)

Gammel 27-08-08, 11:03   #56
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg burde heller sprunget en tur på fjellet til tider

Gammel 27-08-08, 11:11   #57
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har dårlig samvittighet for nettbruken min på dagtid, når ungene er hjemme og våkne. På kveldstid er det et greit valg for meg å surre rundt på nett framfor å se på tv. Jeg bruker altfor mye tid med lap topen i fanget. Hadde jeg brukt kun den stasjonære i steden, hadde bruken blitt drastisk redusert.
Men jeg velger aldri pc framfor hyggelige, sosiale ting. Bare framfor kjedelige ting som å rette prøver, vaske huset og sånn....

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:40.