Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan håndterer du feil hos deg selv?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-08, 12:26   #41
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan håndterer du feil hos deg selv?

Jeg er en rar blanding. Noen ting prøver jeg å akseptere med meg selv, andre ting jobber jeg med. Det er vel litt den tankegangen jeg bruker i forhold til ungene våre også. Greit, de er født med lopper i blodet, men det betyr ikke at de får lov til å løpe rundt, hoppe i sofaen eller ødelegge ting. De må for eksempel lære seg å sitte stille på en stol mens vi spiser middag.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 13:01   #42
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er nok en d, selv om jeg desverre nok forandres til en a innimellom når jeg er uenig med (eller sinna på) mannen.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 13:57   #43
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av T-bone, her.

Feil? Hva er det som kan karakterisers som "feil" hos en person?

Aha! Dette er et typisk spørsmål som b) mennesker stiller.

Nei, seriøst, det er vel ting man selv, andre eller samfunnet oppfatter som feil. Det kan være alt fra å være snerpet til upresis. Eller det motsatte utagerende og pedantisk.

Og alle dere som svarte d uten parantes, dette er jo det PK svaret, hadde jeg satt det opp som alternativ hadde alle svart det.

Gammel 13-08-08, 14:01   #44
Gammel bruker
Passiv

Standard

PK?? Hva mener du, Him?

Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 14:12   #45
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

PK?? Hva mener du, Him?

PK er en forkortelse for Politisk Korrekt.

Dette var ikke ment som et veldig seriøst spørsmål. Jeg vil tro at de fleste av oss prøver å arbeide med de feilene de synes er veldig viktige. Men i hverdagen er det nok enkelte feil som bare lever og blomstrer i ro om mak - tror jeg da. Hvis det ikke var slik burde vi vel være feilfrie alle sammen? Vi er jo voksne og har sikkert hatt årevis på å jobbe oss gjennom alle feil. (Ja, bortsett fra meg da, som bare irriterer meg over dem. )

Gammel 13-08-08, 14:19   #46
Gammel bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

PK er en forkortelse for Politisk Korrekt.

Dette var ikke ment som et veldig seriøst spørsmål. Jeg vil tro at de fleste av oss prøver å arbeide med de feilene de synes er veldig viktige. Men i hverdagen er det nok enkelte feil som bare lever og blomstrer i ro om mak - tror jeg da. Hvis det ikke var slik burde vi vel være feilfrie alle sammen? Vi er jo voksne og har sikkert hatt årevis på å jobbe oss gjennom alle feil. (Ja, bortsett fra meg da, som bare irriterer meg over dem. )

Aaaa... Men du vet: Vi som svarte d) uten parantes har jo en tendens til å ta det meste nokså seriøst.

Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 14:23   #47
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir så usikker på hva man legger i "feil" så jeg har ikke greid å svare. Jeg GJØR feil, og det er jeg verken flau eller noe annet over, da er jeg åpen om at jeg har gjort en feil, og rydder opp i det.

Men HA feil? Hva innebærer det?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 14:25   #48
bina
Ustabil

Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Aha! Dette er et typisk spørsmål som b) mennesker stiller.

Nei, seriøst, det er vel ting man selv, andre eller samfunnet oppfatter som feil. Det kan være alt fra å være snerpet til upresis. Eller det motsatte utagerende og pedantisk.

Og alle dere som svarte d uten parantes, dette er jo det PK svaret, hadde jeg satt det opp som alternativ hadde alle svart det.

Ut i fra denne definisjonen er jeg ubeskjeden nok til å si at jeg ikke har feil. Rettere sagt, ingen feil som jeg selv vektlegger.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 19:47   #49
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Eg er vel ein d. Nokre feil har eg gitt opp å gjera noko med, som manglande stadsans, andre jobbar eg vel med når eg ikkje får sova om nettene.

Gammel 13-08-08, 19:54   #50
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en klar c. Jeg innser mine feil, og prøve etter beste evne å gjøre noe med det.

Gammel 13-08-08, 20:19   #51
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Ut i fra denne definisjonen er jeg ubeskjeden nok til å si at jeg ikke har feil. Rettere sagt, ingen feil som jeg selv vektlegger.

Gammel 13-08-08, 20:25   #52
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vanskl'i å være beskjeden
når man er helt uten feil
og når jeg ikke kan se meg
så lengter jeg hjem til mitt speil

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 20:26   #53
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en d, men det er først etter at jeg ble såkalt voksen. I mine yngre dager var jeg vel heller en a.

Jeg er veldig bevisst mine egne feil og mangler og prøver å gjøre noe med det. Om jeg klarer det er en helt annen sak....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 20:26   #54
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg håper virkelig at jeg skal få litt mer bukt med min ikke-eksisterende lunte også.

Må desverre si det samme selv. Jeg vil derfor sette meg selv i kategori d fordi jeg er klar over denne feilen som både gjør mitt og ungenes liv mer stress enn nødvendig.

Jobber med saken. 'Annerkjennelse er nødvendig for å gjøre noe med det' som det gamle jungelordet (ev. Dr.Phil....) sier!

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 21:39   #55
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

c og d.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 22:11   #56
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir så usikker på hva man legger i "feil" så jeg har ikke greid å svare. Jeg GJØR feil, og det er jeg verken flau eller noe annet over, da er jeg åpen om at jeg har gjort en feil, og rydder opp i det.

Men HA feil? Hva innebærer det?

Jeg HAR feil, ja. Jeg har også sider som gir seg både positive og negative utslag, men det at jeg svimer sånn som jeg gjør, syns jeg er en "feil". For å si det sånn, dersom noen hadde tilbudt meg et risikofritt hjerneinngrep eller dop for å fikse det, så hadde jeg gjort det. Det er ufattelig plagsomt for både meg og mine omgivelser. Men jeg syns ikke det er så lett å JOBBE med det, liksom. Jeg bestilte en gang en bok, da. "Lær deg å huske bedre". Jeg ble veldig overrasket da den kom i posten. Og så rotet jeg den bort. Og så ble jeg veldig overrasket over at jeg hadde den da jeg fant den igjen. Og jeg har enda ikke husket å lese den.

Gammel 14-08-08, 09:06   #57
him
Leser

him sin avatar

Standard

Og det er jo strålende. Men jeg vil jo tro du er i eksklusiv klasse.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men jeg syns ikke det er så lett å JOBBE med det, liksom. Jeg bestilte en gang en bok, da. "Lær deg å huske bedre". Jeg ble veldig overrasket da den kom i posten. Og så rotet jeg den bort. Og så ble jeg veldig overrasket over at jeg hadde den da jeg fant den igjen. Og jeg har enda ikke husket å lese den.

Morsomt for meg å lese, en av mine sterkeste sider er utvilsomt at jeg har en ekstremt god hukommelse. Men jeg synes ikke det er udelt positivt heller. Jeg glemmer feks aldri hva folk har gjort. Mannen min ligner mye mer på deg, og han er utvilsomt en mye mer "tilgivende natur" enn meg. (Nå må jeg jo si at jeg ikke vet om jeg vil kalle det tilgivelse når det egentlig er forglemmelse, men ... Jo, jeg må vel være såpass raus. ). Jeg må vel nesten presisere at jeg ikke går rundt å hater folk, men hvis folk har vært slepphendte med penger ol så låner jeg heller ikke bort penger til dem (med mindre jeg synes det er OK å gi vekk pengene.)

Sist redigert av him : 14-08-08 kl 09:24. Årsak: Avsluttet parantesen
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 09:11   #58
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

c og d.
Jeg har feil som irriterer både meg og omverdenen, og noen jeg er flau og lei meg for. Jeg har jobbet med en del av feilene mine, så jeg vil ikke si at parentesen stemmer. Jeg håper virkelig at jeg skal få litt mer bukt med min ikke-eksisterende lunte også.

Kan signere deg i dag Snippa, du sa akkurat hva jeg tenkte.

Gammel 14-08-08, 09:23   #59
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Morsomt for meg å lese, en av mine sterkeste sider er utvilsomt at jeg har en ekstremt god hukommelse. Men jeg synes ikke det er udelt positivt heller.

Det er nettopp det. De mest problematiske sidene ved meg selv tror jeg er nær knyttet til egenskaper som også gir meg noen av de beste sidene ved meg selv. Jeg er veldig laidback og veldig empatisk, men jeg er også veldig lat og tenderer mot å være konfliktsky, for eksempel.

Gammel 14-08-08, 09:37   #60
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, ikke sant? For det som fungerer utmerket i en situasjon er bare håpløst i andre situasjoner. Irriterende, men sant.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:45.