Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Det beste jeg vet

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-08, 21:10   #41
Grey
sangfugl

Grey sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Sv: Det beste jeg vet

Åj, dette er ikke enkelt. Det er mange forskjellige retter som er gode. Alt til sin tid. Pinnekjøtt med alt tilbehør, på julaften, med en iskald øl til står høyt på lista. Men lista er lang, altså. Veldig lang.

Av desserter er det ingen tvil. Oreokake. Ingen over. Ingen ved siden. Men for all del, jordbær med vaniljeis er ikke å forakte nå sommerstid. Det sklir enkelt ned når som helst det, altså...

Gammel 02-08-08, 21:30   #42
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, det er jo så forskjellig, alt til sin tid. Men for å nevne noe:

Sushi
Sesamburger, helst bacon-cheese, dessverre går det år imellom hver nå...
Potetgull og ostepop
Sjokolade og appelsin i en eller annen form

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 22:00   #43
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror jeg skal slutte delta i denne tråden fra mandag av, når det er slanketid. :skummelt:

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 22:05   #44
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pinnekjøtt! Salt, saftig, med deilig sjy. Og selvsagt en herlig kålrabistappe med fløte og godt smør i. Og kokte poteter.

Jeg er også veldig glad i indisk mat. Med deilig nan og hjemmelaget raita.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 22:11   #45
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Tandoori chicken

Gammel 02-08-08, 23:53   #46
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fenalår.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 23:56   #47
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pinnekjøtt.
Og rosastekt hvitløksstappet lammelår med fløtegratinerte poteter og en deilig rødvin til. :svimer av:

Gammel 03-08-08, 00:24   #48
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kinamat er jeg glad i forresten!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 02:43   #49
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

MAT!

Sommerfavoritter:
Blåskjellsuppe
Paella mixta

Gammel 03-08-08, 02:51   #50
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Det er veldig enkelt....

En deilig saftig og sterk pizza med kjøttdeig, tomat, jalepenos, løk, sopp og mengder av ost oppå, med iskald øl ved siden av (en six pac hver)....

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 21:18   #51
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Tusen takk for en super oppskrift! Jeg er veldig glad i thaimat og fisk. Dette bare må være en slager.

Her i huset så går det mye i sushi og rå (fersk) vakumpakket lakseloin. Dette er noe både barna og jeg har høyest på digger-listen. Lakseloinen skjæres opp i tynne skiver/biter, drypper litt sitron og evt. soyaolje over og har syltet koriander fra glass inntil. Barna spiser helst laksen a naturell og får den nesten ikke ned fort nok. Min mann deler dessverre ikke helt vår glede over fisk og sjømat.

Jentene sitter nå i bilen etter å ha vært på ferie hos besteforeldre. De er hjemme omtrent ved midnatt, og da forlangte de sushi. Siden det ikke er så lett å få tak i da, lovte jeg at jeg skulle lage dette til dem i morgen. Hva slags tilbehør bruker du til lakseloinen? Jeg regner med det er Salmafileter du bruker?
Og kanskje det er soyasaus og syltet ingefær du bruker, eller?

Gammel 03-08-08, 21:53   #52
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jentene sitter nå i bilen etter å ha vært på ferie hos besteforeldre. De er hjemme omtrent ved midnatt, og da forlangte de sushi. Siden det ikke er så lett å få tak i da, lovte jeg at jeg skulle lage dette til dem i morgen. Hva slags tilbehør bruker du til lakseloinen? Jeg regner med det er Salmafileter du bruker?
Og kanskje det er soyasaus og syltet ingefær du bruker, eller?

Ja det er Salmafileen jeg bruker. Minsten spiser kun denne bar mens eldste spiser denne med Hackad Koriander på glass fra Blue Dragon til. I det siste har jeg kun hatt denne korianderen til selv. Den er syltet og har en litt syrlig og god smak.
Men hvis du vil gjøre det litt anderledes kan du dryppe litt limesaft over og helle litt soyasaus over der igjen. Ristet sesamfrø har jeg også fått anbefalt å ha til. Syltet ingefær og nok også godt til.
Men som sagt, i det siste har jeg funnet ut at det enkleste er det beste da denne loinen har så fantastisk god smak i seg selv.
Jeg har faktisk kost meg med dette både i går og i dag. Blir aldri lei.

Bon Appetitte!

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 22:00   #53
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Mezah fra Habibi kommer veldig langt opp på lista. Jeg få tid å spise der igjen snart!

Hmm, denne har gått meg hus forbi. Men den skal ikke stå uprøvd lenge!!

Hadde tenkt å si Mezah fra Al Amir, men siden den er nedlagt , får jeg finne på noe annet.

Japansk mat er godt, og en blir mett på en behagelig måte.
Ribbe og rødkål
Hjemmelaget Hummus og godt brød
Noe som jeg bare har smakt en gang, men var så godt, tørket bøffelkjøtt.
Er litt matlei så jeg kommer ikke på noe mer.

Av kaker/desserter:
Suksesskake
En type Sara Bernard som jeg fikk for mange år siden på ett fordypningskurs i hunderaser på førerhundskolen.

Drikke:

cola...

Gammel 03-08-08, 22:08   #54
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiste en godt moden Brie med et kirsebærsyltetøy som er til ost av den sorten nå i helga og det kommer veldig, veldig nær å være det beste jeg vet. O' lykke.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 22:09   #55
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Ja det er Salmafileen jeg bruker. Minsten spiser kun denne bar mens eldste spiser denne med Hackad Koriander på glass fra Blue Dragon til. I det siste har jeg kun hatt denne korianderen til selv. Den er syltet og har en litt syrlig og god smak.
Men hvis du vil gjøre det litt anderledes kan du dryppe litt limesaft over og helle litt soyasaus over der igjen. Ristet sesamfrø har jeg også fått anbefalt å ha til. Syltet ingefær og nok også godt til.
Men som sagt, i det siste har jeg funnet ut at det enkleste er det beste da denne loinen har så fantastisk god smak i seg selv.
Jeg har faktisk kost meg med dette både i går og i dag. Blir aldri lei.

Bon Appetitte!

Åh, har helt vann i munnen her nå. Takk for oppskrift, det skal helt klart prøves!

Gammel 03-08-08, 23:05   #56
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Fiskekaker, sånn som mamma lagde dem i barndommen.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 23:27   #57
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Chevre-gratinert løkterte...

:gråter og sikler litt:

Gammel 03-08-08, 23:29   #58
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvor får man fatt i disse Salmafileene?

Gammel 04-08-08, 00:05   #59
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Hvor får man fatt i disse Salmafileene?

Dagligvare med litt godt utvalg. Jeg har funnet hos Ultra.

Gammel 04-08-08, 00:07   #60
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sushi! Det er nok fordi jeg spiser det så sjelden. Må lage det selv om jeg skal få noe på denne plassen.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:16.