Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Champagne; trenger råd

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-08, 12:24   #41
Nebbia
Passiv

Standard

Sv: Champagne; trenger råd

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Jeg synes polet burde selge champagne på halvflasker. Jeg får drukket det alt for sjelden, og noe særlig mer enn et glass om gangen drikker jeg ikke nå som jeg ammer. Og jeg har veldig, veldig lyst på champagne, kjenner jeg. Champagne, jordbær og mørk sjokolade.

Det finnes en del små champagneflasker, men markedet er såpass lite for disse at de må bestilles. Hvem er det som vil skåle i Champagne alene, liksom?

Her er utvalget (både 0,2 og 0,375 L):
80-100 kroner
100-125 kroner
125-150 kroner
150-200 kroner

Det er noen utsalg som fører de ulike merkene, men de fleste av disse finner du i Oslo-området og ikke i Tromsø. De skal vel betjene Wenche Foss og hennes likesinnede - skjønt med Wenche Foss' champagneforbruk har vel hennes lokale utsalg bare magnum- og dobbeltmagnumflasker.

Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 12:03   #42
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kom på at BenMurphy ikke fulgte opp med å rapportere hva vi endte opp med. Det var nemlig følgende:

Takk for mange fine tips.

Gammel 16-08-08, 12:12   #43
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aiaiai, der ser jeg flere gode grunner til å komme en tur. Bra valg!

Jeg kan tenke meg andre gode grunner også altså.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 17:09   #44
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg kan si hva jeg gjorde; jeg kjøpte på magefølelsen (har lite peiling på sjampis) og endte opp med Taittinger Brut Réserve (245). Også gav jeg den til svigermor, det er kanskje noe for deg det også.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg kom på at BenMurphy ikke fulgte opp med å rapportere hva vi endte opp med. Det var nemlig følgende:

Takk for mange fine tips.

Jasså, så Brut Réserve var ikke flott nok for dere snobber? :hmpf: Hva med å gi til svigermor da, ble det rådet fulgt?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 18:50   #45
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan man ha med seg så mye altså?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 18:54   #46
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Når skal vi komme?

Gammel 16-08-08, 19:03   #47
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Kan man ha med seg så mye altså?

Hvis man dropper å handle brennevin, så kan man ta med seg 3 liter vin, noe som tilsvarer 4 flasker.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 19:29   #48
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah. Jeg trodde at hvis man droppet brennevinsliteren så fikk man lov å ha med seg vin istedet, dvs 2 l totalt. Nam, da skal jeg handle større neste gang!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 19:31   #49
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Dropper man vin & sprit kan man ta med seg 5 liter øl

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 19:38   #50
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kommer gjerne en tur jeg også ja... Der var det jammen mye godt...

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 01:03   #51
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Torsk: Jeg mener å huske at det faktiske utvalget i butikken ikke var helt det samme som det BM hadde funnet på nettet, og at flere av de forhåndsutplukkede variantene utgikk av den grunn. Du kan jo velge å anta at ditt tips var ett av dem. (Jeg aner ikke, må jeg ærlig innrømme. )

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:47.